כביש משובש בקריית מטלון. צילום: באדיבות התושבים
כביש משובש בקריית מטלון. צילום: באדיבות התושבים

קריית מטלון: קשיש נפל מכיסא גלגלים בדרכו לבית הכנסת

משפחתו של הקשיש, שנפצע ברחוב בפעם השנייה, ותושבים נוספים בשכונה מתלוננים על מצב התשתיות בשכונה וכי תלונותיהם לעירייה בנושא לא מטופלות. העירייה: "נפעל לשיקום תשתיות ורחובות"

פורסם בתאריך: 20.6.17 16:32

קשיש כבן 80 נפצע ביום שבת, בסמוך לביתו בשכונת קריית מטלון, לאחר שנפל מכיסא הגלגלים שלו בדרכו לבית הכנסת. לדברי בני משפחתו הנפילה אירעה בשל סדק במדרכה. בעקבותיה, הקשיש נחבל ונזקק לטיפול רפואי. לאחר האירוע נשמעו תלונות בקרב תושבי השכונה כי תשתיות הכבישים והמדרכות בשכונה מסכנות את הולכי הרגל. 

לדברי בתו של הקשיש, סמדר זאבי, זוהי הפעם השניה שאביה נופל בגלל סדקים ובורות בכבישים. "הפעם זה לא בור בכביש שממנו אבא שלי נפל אלא סדק במדרכה", היא אומרת, "אבא שלי יצא ביום שבת בבוקר להתפלל כשהוא מסתייע בכיסא גלגלים והוא נפגע לאחר שנפל מהכיסא בגלל סדק במדרכה. הוא נפל על הפנים והכיסא נפל עליו. הוא נחבל בברכיים ויש לו סחרחורות. לפני כשנה וחצי אבא שלי נפל מבור בכביש ופתח את הראש. למה מחכים? שמישהו ימות פה? הפעם הכיסא שלו פשוט נתקע בסדק, והבן שלי, שנייד אותו לבית הכנסת, נאלץ לעזור לו לקום. אבא שלי בן 80, הוא נכה 100 אחוז, ומידי שבוע הוא עושה את הדרך הזאת לבית הכנסת כשבכל פעם מישהו אחר מלווה אותו. על המדרכות נטועים עצים וכיסא הגלגלים לא יכול לעבור, וגם הולך רגל לא יכול ללכת במרווח הזה, אז בלית ברירה הולכים על הכביש על אחת וכמה בכיסא גלגלים. יש גם בליטות של פסי האטה על הכביש, זה מקשה מאוד, גורם לאבי לחוש כאבים ומקשה על מי שמנייד אותו". 

זאבי מפנה אצבע מאשימה לעירייה, שהפניות אליה בנושא נותרו ללא מענה. "בכל מקום בשכונה, אין כביש תקין או מדרכה תקינה. התרענו כל הזמן ויש לנו מכתבים ששלחנו. אני, כאדם צעיר יותר, נפלתי לפחות שבע פעמים, גם בחושך וגם באור יום. את כל התקציבים שלנו מעבירים לשכונות אחרות. כשאני פונה לעירייה אומרים לי שהם מכירים את הבעיה ושזה יסודר. לאנשים כבר נמאס להתלונן. אני לא רוצה להמתין שיהיה פה מקרה לא נעים כי אני חושבת שצריך לפנות בזמן הנכון. אולי אחרים כבר התייאשו. אנו משלמים פה ארנונה א' ומקבלים תמורה לארנונה ח'. הארנונה שלנו מאוד גבוהה והאיכות של התשתיות היא גרועה. ביום שבת, לאחר שאבא שלי נפל החזירו אותו הביתה, הוא אמר שיש לו סחרחורות ושכואבות לו הברכיים. אחרי שבדקנו ראינו שהברכיים שלו פגועות. כבר לפני שנה וחצי נאמר על ידי דוברות העירייה בתגובתם שיסדרו את התשתיות, אבל מתי, כשמישהו ימות?".

התושבים מציינים כי העירייה החלה בשדרוג של חלק מהרחובות, אך מדובר בעבודות בהיקף מצומצם המתמשכות לאורך תקופה ארוכה. "אנו התושבים סובלים המון זמן מהזנחה", אומרת נגה גלעד, תושבת השכונה, "התחילו לשפץ קצת, אך זה לוקח המון זמן ואנו לא רואים עוד תוצאות. עדיין יש הרבה רחובות שמצב בהם ממש מסוכן. כמו למשל בתחילת רחובות מסדה, שם יש בורות וכבישים שבורים. ממש מסוכן ללכת ברחוב. המדרכות צרות מאוד ויש לפעמים רכבים שחונים או פחים על המדרכה ונאלצים לרדת לכביש ושם אפשר להיפגע או לשבור רגל. מדובר בשנים של הזנחת התשתיות. גם כשהתחילו לשפר הכל נעשה כל כך לאט. מי שמסתובב בשכונה רואה את מצב המדרכות העקומות, הכל שבור. אני מכירה אנשים בשכונה שנפלו ברחוב ויש לי שכנה שכמעט התהפכה עם הקלנועית שלה בגלל בור בכביש. המצב פה ממש מסוכן עבור אנשים מבוגרים". 

תגובת דובר העירייה, חזי חקאק:  "שכונת מטלון שכונה וותיקה שצריכה לעבור שדרוג תשתיות עמוק. בשלב זה מתבצעות עבודות שידרוג והקמה מחדש של תשתיות מים וביוב ולאחר מכן העירייה תפעל לשיקום תשתיות ורחובות. יחד עם זאת תלונות נקודתיות על סדקים ובורות יש להפנות למוקד העירוני והן תטופלנה ללא קשר לשדרוג שצפוי להתבצע".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר