צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

תלמיד כיתה ו' לא לומד בעקבות סכסוך בין הוריו

האם, שעברה לפני שבוע להתגורר בעיר עם בנה, מבקשת מעיריית פתח תקוה לשבץ את הילד בבית הספר יסודי, אולם האב דורש ממנה להחזירו לבית הספר הקודם שלו. העירייה: "המקרה ידוע, מוכר ומצער עד מאוד אולם אין שום אפשרות לשבץ את התלמיד, אלא בהתקבל צו שיפוטי"

פורסם בתאריך: 28.11.17 16:16

סכסוך בין הוריו הגרושים של תלמיד כיתה ו', שעבר לפני שבוע לגור עם אימו בפתח תקוה, הביא לכך שהילד לא יכול להירשם לבית ספר בעיר – ולכן מאז שהגיע לכאן הוא יושב בבית ואינו לומד. לטענת האם, הגרוש אינו מוכן לחתום על אישור הלימודים. מצד שני פרליקטו של האב טוען כי האם היא זו שעוברת על החוק וכי יש להחזיר את הילד לבית הספר בעיר בה התגורר הילד לפני כן.

הכל החל לפני כשבוע, אז עברה האם יחד עם בנה לפתח תקווה. "לפני שנה הכרתי בן זוג ועברתי להתגורר באותה העיר", היא מספרת. "אחרי שנה, מאחר והבן שלי לא הסתדר חברתית שם החלטתי לחזור לגור בפתח תקוה. קבלתי טופס ביטול רישום מאותה עירייה שפנתה לגרוש שלי במכתב ומאחר והוא לא התייחס למכתב שלהם, הם נתנו לי אישור לימודים. כשהגענו לכאן ביקשנו להירשם ללימודים באחד מבתי הספר היסודיים בעיר, אולם כשלאב נודע שאנחנו עוברים לכאן הוא הוציא מכתב על ידי עורך הדין שלו שהוא מתנגד שנרשום את הילד בעיר. אדגיש כי עדכנתי את האב שאנחנו עוברים דירה, למרות שהוא טוען אחרת. גם כשעברנו בזמנו מפתח תקוה לאותה העיר הוא עשה בעיות ודרש שהילד ילמד במוסד דתי, למרות שהילד כלל לא דתי. בסופו של דבר בית הדין הרבני, החליט שהילד ילמד בבית ספר חילוני, כי זה אורח חייו. כעת הוא דורש שהילד ימשיך ללמוד בבית הספר הקודם שלו בעיר הקודמת ושכל בוקר אסיע אותו לשם. אבל ההחלטה לחזור לעיר הייתה בעקבות הקושי של הילד להיקלט שם".

לטענת האם היא פנתה לעיירת פתח תקווה והם ציינו בפניה שהם לא יכולים לעשות דבר, ומבקשים ממנה צו שיפוטי מבית המשפט. "אין לי את האפשרות הכלכלית לקחת עורך דין ולהוציא 5,000 שקלים עבור הצו", מסבירה האם. "מעבר לכך, הוצאת צו כזה זה תהליך שלוקח זמן ובינתיים הילד יושב בבית וסובל. אני מצפה מהעירייה שתאשר לילד להגיע לבית הספר אפילו באופן זמני עד שיתקבלו כל האישורים הרשמיים, על מנת הילד לא יישב בבית".

עו"ד משה יצחק אוסדיטשר אשר מייצג את האב מסר: "לפני כשלושה חודשים, ביקש האב לרשום את בנו לבית ספר דתי והאם התנגדה מאחר ולטענתה, זה לא נכון להזיז את הילד והוא צריך מסגרת קבועה. ברגע שהאם עברה להתגורר בפתח תקוה, טיעוניה השתנו והיא מבקשת לרשום אותו בעיר. ילד איננו חפץ ולא ניתן לטלטל אותו בגלל גחמת ההורים. הילד צריך להמשיך ללמוד במסגרת בית הספר הקודם שלו עד סוף השנה. כרגע, האם עוברת על החוק. פניתי לבית הדן הרבני ובקשתי מהם לחייב את האם להחזיר את הילד לבית הספר הקודם שלו ולקנוס אותה במידה ולא תעמוד בכך באלף שקלים בכל יום על הפרת הצו".

תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "המקרה ידוע, מוכר ומצער עד מאוד. יחד עם זאת, מנהל החינוך קיבל הנחייה חד משמעית כי אין שום אפשרות לשבץ את התלמיד, אלא בהתקבל צו שיפוטי בעניין המאשר זאת. לצערנו, אין ביכולתנו לפעול בניגוד להנחיות אלה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר