ד"ר שלמה צדוק. צילום:פרטי.
ד"ר שלמה צדוק. צילום:פרטי.

לטיול יצאנו, גרסת המעברה: תכירו את תור אללה

רק מי שהכיר את תור אללה נסיעות בע"מ, ונסע איתו לטייל בעזה, יריחו ורמת הגולן, יכול להבין טיול מהו

פורסם בתאריך: 22.6.17 15:13

 

שישה ימים ביוני. והרי לכם דבר חוכמה: "אנשים לא עושים טיולים. טיולים עושים אנשים!!". משפט ענק שחלקו קלישאה וחלקו עמוק. כל כך עמוק עד שרק מי שהכיר את תור אללה נסיעות בע"מ ונסע איתו לטיולים לעזה, לחאן יונס, לרפיח, לדיר אל באלח, לכותל המערבי, לחברון, לעין פשחה, לרמת הגולן, ושכמעט הגיע אפילו עד לקהיר, לרבת עמון ולדמשק, יכול להבין את עומקו. או קיי, ולמה באתי דווקא עכשיו עם הסיפור של תור אללה נסיעות בע"מ?! יען כי יוני הוא החודש של מלחמת ששת הימים, החודש שבו התחיל תור אללה נסיעות בע"מ בסדרת הטיולים הענקית והבלתי אפשרית שלו למקומות שלפניו רק סיירת מטכ"ל ושייטת 13 ביקרו בהם. סיפורים משובבי נפש ומסמרי שיער. סיפורי גבורה וסיפורי שעשועים. אבל כיצד התחיל הכל? ומתי בדיוק הוקמה סוכנות תור אללה לטיולי עזה, יריחו, ים המלח, עין פאשחה וכו'? וכיצד הצליח איש פשוט אחד להקים אימפריית טיולים שהגיע למקומות שרק אלופי הפיקוד ולוחמי העל יכלו להגיע? ורק על נגמש"ים?! והיכן בכלל למד האיש החכם להדריך טיולים?. וואחד שאלות.

יריחו. צילום: איי.פי

יריחו. צילום: איי.פי

עמוד החשמל. תור אללה נסיעות אינו שמו האמיתי של ראש אימפריית הטיולים, מנוחתו עדן, אלא זהו שם שההיסטוריה נתנה לו וזאת בעקבות טיולי האקסטרים ומסעות השופינג ההזויים שארגן לזקנות של המעברה. למעשה, תור אללה נחשב עד היום לאחד מעמודי החשמל והתאורה של הקהילה. גזע ענקים ונפיל מיוחד. איש אשכולות וידען רב תחומי גדול. במה בדיוק עסק טרם היותו מדריך טיולים?! למען האמת, לא רבים הכירו את פרנסותיו הכלליות, אבל מן הידוע הוא שהיה איש אציל ואדם של יזע ועמל כפיים. ולא מיושבי קרנות. וגם חרוץ, נדיב וטוב לב היה. כמו רבים מאזרחי המעברה גם לו הייתה משאת נפש מיוחדת: להקים בית כנסת. אגב, עבור חכמים רבים ענין בית הכנסת היה מטרת העל של החיים ומבחינתם כל השאר הם הבל הבלים, ואם לא הקימו בית מקדש קטן בחייהם אזי כאילו לא מילאו רצונו של בורא העולם. האם הצליח תור אללה בהגשמת משא חייו? המתינו קמעה לפרק הבא ורק נרמוז כאן כי הוא היה קרוב לדרגת "חכם" אבל לא הגיע לשם.

רמת הגולן. צילום: גיל אליהו

רמת הגולן. צילום: גיל אליהו

מלחמת היום השביעי. בדברי ימי ההיסטוריה הכללית רשום כי מלחמת יוני 67 נמשכה שישה ימים, אלא שבדברי ימי המעברה המלחמה החלה בכלל מהיום השביעי, יען כי החל מהיום השביעי, כמעט ובערך, החל תוראללה טיולים בארגון טיולי הקאמיקזה שלו. יעני, כשהנגמ"שים היו עדיין בשטח. אבל את תוראללה לא עניין מלחמה – שמלחמה ועם תום האש והברקים הוא החל בארגון מסעות ההרפתקאות שלו. בתחילה ליריחו ואחר כך בעוטף עזה, בואכה יהודה ושומרון ובהמשכם עד לרמת הגולן. ואלו טיולים ססגוניים ומלאי חוויות היו אלו?! חבל"ז.
מדריך טיולים ללא רישיון?. איש חביב, ענק ודורש טוב לעמו היה האדון תור אללה, אלא שדבר חידה אחר נותר תעלומה עד היום: מהיכן קיבל, או לקח, את הכשרתו בהדרכת טיולים? וכי מה לו ולידיעת הארץ? והרי אחרי הכל, עניין הנסיעות במעברה היה בכלל סיפור מההפטרה, יען כי כדי לצאת מהשכונה היה צריך להתארגן חודש מראש, וכדי להגיע לציוויליזציה אשר מעבר להרי האור, בכביש 40 בואכה שעריה, היה צורך בתכנון של שנתיים מראש. ועל כן ולאור כל אלו: כיצד ידע האיש להגיע למקומות בלתי אפשריים אשר בתוככי מתחם פלסטין?.
אמה מה?! היות ולתוראללה לא היתה תעודת מדריך מוסמך, או תעודה כלשהי מטעם ארגון כלשהו, הרי שהדרכת הטיולים שלו הייתה הדבר הכי גאוני בתבל. "המדריך" תור אללה היה יושב בכיסאו אשר בקידמת האוטובוס ומכיוון שלא ידע לומר דבר וחצי דבר על אתרים ארכיאולוגיים הוא "הדריך" את נוסעיו רק בענייני עצים, אבנים, הרים, גבעות וערימות עפר. "מצד ימין אתם רואים עצים עם ענפים…", היה אומר בסמכותיות כריזמטית כאשר האוטובוס היה עובר ליד איזה שני עצים אומללים בצד הדרך. או למשל כאשר עברנו ליד גבעה ועליה, נניח עץ זית אחד, הוא היה נותן לה תיאור מבריק ואפילו היה ממציא לה שם … "משמאל יש גבעה. היא עשויה מעפר ומחול … ויש עליה מעט חצץ, אבנים ואפילו עץ אחד". וכאשר מישהו שאל: ואיך קוראים לגבעה הזאת?! היה "המדריך" מעיף בו מבט נוזף וממציא שם: "גבעת הזית.." וכל אחד שמע מ"גבעת.." את מה שהוא רצה.
היכן הפסל של אשת לוט?. בדברי הימים של טיולי תוראללה נסיעות בע"מ רשומים אירועי שיגרה ורשומים חוויות שיא. סיפורי הטיולים יכולים למלא תנ"ך שלם ואין דין סיפור אחד כדין משנהו. כל אירוע היה עולם ומלואו. אחד הסיפורים הגדולים שייך לפרשת הפסל של אשת לוט, בואכה עין פשחה אשר בים המלח. אתם במתח לדעת מה היה שם?! חכו לפרק שני בסיפורי תור אללה נסיעות בע"מ. וואללה, שווה כל שניית המתנה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר