תלמידי חטיבת גוונים מראש העין עם דיירי כפר בני ציון
תלמידי חטיבת גוונים מראש העין עם דיירי כפר בני ציון

לקראת החופש הגדול: תלמידי גוונים נפרדים (זמנית) מדיירי כפר בני ציון

לאורך השנה מאמצים תלמידי החטיבה מבוגרים בעלי צרכים מיוחדים. רחל אמיתי, מנהלת הספרייה מספרת על חשיבות הפרויקט

פורסם בתאריך: 23.6.17 00:06

בימים אלה מסתיים פרוייקט הדגל של ספריית "גוונים", בניהול הספרנית רחל אמיתי, במסגרתו מאמצים תלמידי החטיבה את דיירי כפר "בני ציון", מבוגרים בעלי צרכים מיוחדים, לאורך השנה.
הקשר בין דיירי הכפר לתלמידי חטיבת גוונים החל בשנת 2009, במטרה לחשוף את התלמידים לאדם השונה בחברה וחינוכם להבנה שמדובר באנשים נפלאים עם לב ונשמה ויכולת להשתלב בחברה. בפעילות לוקחים חלק תלמידי כיתות ז'- ט, כולל תלמידי הכיתות הקטנות שמקיימים פעילות עם הדיירים שמגיעים אחת לשבוע לפעילות בת שעתיים. בתחילת שנה מוזמנים כל תלמידי שכבת ז' החדשים לספריה לקבל הסבר על אופי הפרויקט מהספרנית ורכזת התרבות של הכפר בליווי עובדת סוציאלית. התלמידים המביעים את הסכמתם מגיעים לפעילות ראשונה עם חבריהם הוותיקים מכיתות ח' ט'. לאחר כחודשיים של פעילות, מוזמנים הורי תלמידי שכבת ז' לספריה בכדי לקבל הסבר ומידע מקיף על הקשר של ילדיהם עם הדיירים ובהזדמנות זו מציעים להורים לארח את הדיירים בביתם בשעות אחר הצהריים, בנוסף, מוזמנים הדיירים לפעילות השותפת בבית הספר ולחגיגות שונות.
מסיבת הסיום התקיימה ביום שני השבוע ובמהלכה חולקו תעודות בוגר ספריה, נשמעו דברי סיכום של מנהלת בית הספר ושל רכזת התוכנית מכפר בני ציון חן שביט וכן נחגגו ימי הולדת לדיירים שיום ההולדת שלהם בחודשי הקיץ. "אני שמחה וגאה להיות שותפה להחלטת בית הספר להמשיך ולשבח את הקשר בין הכפר והתלמידים שלנו, זהו דבר שאיננו מובן מאליו, זה הדובדבן שבקצפת", אומרת אמיתי ומציינת שחופשת הקיץ משבשת את הקשר התקין של התלמידים עם הדיירים והם מכינים אותם לכך באופן הדרגתי. "המפגש בספריה היה מרגש ומלא באהבה. החלק הקשה יותר בפרידה הוא סיום הפעילות עם התלמידים המתנדבים בשכבת ט. מאחר וקשה לדיירים להבין שהבוגרים שלנו לא ימשיכו ללמוד בחטיבה בשנה הבאה. ההקלה היא שחלקם כן יפגשו את הדיירים במסגרת פעילות הצופים בעיר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר