פיצוציות בראש העין. צילומים אילן חתוכה, פרטי
פיצוציות בראש העין. צילומים אילן חתוכה, פרטי

פרויקט הגרעין: כל סודות הפיצוחיות בראש העין

מה יותר קשה לפצח, אבטיח או מלון? איזה פיצוחים מאיימים על הבכורה של הגרעינים השחורים? האם המלח עדיין כאן? ואיזה פרי יבש הכי פופולרי? לקראת ט"ו בשבט בדקנו ופיצחנו בארבע חנויות בעיר, קבלו את התוצאות

פורסם בתאריך: 26.1.18 14:58

"הגרעין השחור הוא הפיצוח הלאומי"

האחים תם

אהוד תם, פיצוחיית האחים תם ראש העין

אהוד תם, פיצוחיית האחים תם ראש העין

מי? האחים תם, ברחוב שילה 90 בראש העין, קולה את הפיצוחים בעצמו כבר משנת 1991. בעליו הם שלמה ויוני תם. "מבין הפיצוחים אני הכי אוהב את הפיסטוק, יש לך את הטעם הכי מיוחד שיש", אומר אהוד תם, בנו של שלמה תם, שגם עובד במקום.

שחורים או לבנים? "גרעינים שחורים, מה הסיבה לכך קשה בדיוק לדעת, אבל בשורה התחתונה שחורים יותר נמכרים. הגרעין השחור הוא הפיצוח הלאומי".

עם מלח או בלי? "עם מלח, אנשים אוהבים גרעינים עם הרבה מלח. זה מוסיף יותר טעם. גרעינים בלי מלח אנו כבר לא קולים כי לכך פחות ביקוש. עם זאת יש ביקוש גם לגרעינים עם מליחות מעודנת".

הכי קשים לפיצוח? "לדעתי אצלנו כל גרעין הוא קל לפיצוח. בראיה רחבה יותר לדעתי הכי קשה לפצח את גרעיני האבטיח. בגלל שהוא קטן יותר אז צריך יותר טכניקה כדי לפצח אותו בצורה טובה".

האם יש ביקוש גדול יותר לפירות יבשים טבעיים ללא סוכר? "בשנה שעברה היה לנו אננס אורגני, והשנה עוד לא הזמנו פירות אורגנים. בדרך כלל התמר הוא תמיד אורגני. עד כה, כל הטרנד הזה לא צבר תאוצה. עם זאת, יש יותר ביקוש לפירות יבשים בלי תוספת סוכר".

מה מהפירות היבשים הכי נמכר? "תמר מג'הול הוא הכי מבוקש, לדעתי בגלל שהוא התמר הכי עסיסי והכי בשרני שיש. חוץ ממנו אוהבים אצלנו גם את הצימוקים, חמוציות ותאנים יבשות".

 

"כל יום אנחנו מייצרים סחורה חדשה וטרייה"

גרעיני עפולה, סניף לב הארץ

גרעיני עפולה ראש העין

ישי לוי. גרעיני עפולה ראש העין

מי? החנות היא חלק מרשת "גרעיני עפולה". הסניף בראש העין הוקם לפני כשלוש שנים וממוקם בפארק לב אפק בניהולו של ישי לוי. יחד איתו עוד שלושה עובדי דלפק ושירות וכן עובדי קלייה. במקום נמכרים פירות יבשים, פיצוחים, תבלינים וקטניות. "הייחודיות שלנו שהקלייה נעשית במקום, כל יום אנחנו מייצרים סחורה חדשה וטרייה" מסביר לוי. לדבריו הפרי אהוב עליו הוא תמר מג'הול עסיסי.

שחורים או לבנים? "גרעינים שחורים תמיד ילכו יותר, למרות שמי שמבין בגרעינים ובפיצוחים יעדיף גרעינים לבנים, יש בהם הרבה יותר בשר בפיצוח".

עם מלח או בלי? "עדיין אנשים מעדיפים לרכוש גרעינים עם מלח, למרות שהמגמה הבריאה ובלי מלח מאוד מתחזקת".

הכי קשים לפיצוח? "גרעין אבטיח, בגלל שהוא יותר קטן וקשה".

האם יש ביקוש גדול יותר לפירות יבשים טבעיים ללא סוכר? אצלנו יש מחלקה שלמה שהיא פירות יבשים טבעיים ואורגניים והמגוון מאוד גדול ועשיר – לא פחות ממה שניתן למצוא בשוק לווינסקי. למרות שאנשים מחפשים אורגני והפערים מצטמצמים, עדיין נמכרים יותר פירות יבשים רגילים, בעיקר בגלל הפרשי המחיר, לעיתים פי שניים".

מה מהפירות היבשים הכי נמכר? "אננס הוא אחד אהובים, הקוקוס מאוד אטרקטיבי והחומציות אורגניות הולכות על בסיס גבוהה. בנוסף יש גם משמש ושזיף, שתופסים. צימוקים, זה מוצר שמשתמשים בו גם לעוגות וגם לבישול של דברים מתוקים ולכן אנשים ממשיכים לקנות את הממותק וכמובן תמר, משמש וכדומה".

 

"בגרעינים אנשים לא מוותרים על המלוח"

עילית הפיצוחים

פיצוצית עילית. צילום אילן חתוכה

אלין עמרם בפיצוצית עילית. צילום אילן חתוכה

מי? חנות פיצוחים ופיצוציה שממוקמת ברחוב שבזי 45. את החנות מנהל מזה 22 שנים אילן עמרם ויחד איתו צוות עובדים. במקום אפשר למצוא מבחר של פירות יבשים, מגוון רחב של פיצוחים, קטניות, תבלינים וזה לצד חטיפים, שתייה קלה ושתייה חריפה, טוטו ולוטו. "אנשים אוהבים פיצוחים ופירות יבשים ולקראת החג אנשים קונים יותר", מסביר עמרם. "לקראת ט"ו שבט אנחנו מוסיפים מגוון נוסף של פירות יבשים, שיהיה עשיר. אני באופן אישי אוהב את הדברים הלא קלויים, הטבעיים, שקדים, אגוזי מלך, פקאנים ותמרים".

שחורים או לבנים? "גרעינים שחורים. זה גם יותר טעים וגם יותר זול. ובנוסף, זה תמיד מתאים כשרואים כדורגל, במיוחד בשבתות".

עם מלח או בלי? "גרעינים עם מלח, המלח הוא חלק בלתי נפרד מהגרעין ואנשים אוהבים אותו, למרות המודעות הבריאותית. בגרעינים אנשים לא מוותרים על המלוח, אבל לעומת זאת במוצרים אחרים כמו שקדים או אגוזי מלח, ילכו על טבעי".

הכי קשים לפיצוח? "גרעיני אבטיח, אנשים לא מסתדרים עם הגרעין. צריך לזה סבלנות, אולי בגלל זה בעיקר נשים אוהבות את הגרעין הזה".

האם יש ביקוש גדול יותר לפירות יבשים טבעיים ללא סוכר? "אצלנו אין ביקוש לפירות אורגנים ופירות ללא סוכר. אנשים רוכשים את הפירות הממותקים ולכן אנחנו לא מחזקים אותם, במידה ויהיה ביקוש, נביא גם ללא סוכר וטבעי".

מה מהפירות היבשים הכי נמכר? "תמרים אנחנו מוכרים לאורך כל השנה ולאו דווקא בט"ו בשבט. אנשים מאוד אוהבים תמרים ובכלל, תמר ביום מאוד בריא".

"כולם מתחילים בתמרים וממשיכים הלאה"

המקום של שובי

שובי ראש העין

שי אשוואל. המקום של שובי ראש העין

מי? ממוקם בשיכון א', רחוב הרשש – יהושוע בין נון. נפתח לפני כשבע שנים על ידי שי אשוואל. במקום נמכרים מגוון של פיצוחים פירות יבשים, מתוקים, חטיפים, אלכוהול, שתייה קרה וחמה, גת, מוצרי גלגול, הפתעות לילדים וטוטו לוטו. "לקראת החג אנחנו מביאים מגוון גדול יותר של פירות יבשים וכמובן פיצוחים, יש לנו מבחר גדול של גרעינים, קשיו, בוטנים, ניוקי ועוד", הוא מסביר. "אני באופן אישי הכי אוהב את הגרעיני אבטיח של הטיב שאנחנו מוכרים, מדובר בגרעינים הכי טובים שיש בארץ. מהפירות היבשים אני מאוד אוהב תאנים".

שחורים או לבנים? "גרעיני אבטיח. האבטיח שלנו ברמה מאוד גבוהה ואנשים באים במיוחד לקנות את הגרעין, קשה למצוא את הגרעין הזה במקום אחר".
עם מלח או בלי? "אנשים אוהבים גרעינים עם מלח. העניין הוא שאנשים בראש העין מתוקים (צוחק) והם צריכים איזון. המלח בגרעינים מאזן אותם".

הכי קשים לפיצוח? "גרעיני אבטיח – אבל זה גם הכי טעים. הכי קשה הוא הכי טעים, ברגע שמבינים את הטכניקה אז זה זורם".

האם יש ביקוש גדול יותר לפירות יבשים טבעיים ללא סוכר? "הביקוש היום הוא עדיין לפירות יבשים רגילים, לאט לאט אנשים נחשפים יותר ללא סוכר והם מבקשים. יש אצלנו ללא סוכר, ללא גלוטן וחומרים משמרים, אבל אנשים עדיין הולכים על המוכר. גם כי הם מכירים את המוצר וגם כי זה יותר זול. מבחינת המוצר שהכי הולך ללא סוכר, זה אננס".

מה מהפירות היבשים הכי נמכר? "תמרים הכי הולכים לאורך כל השנה. תמר הוא מוצר בסיסי, כולם מתחילים בתמרים וממשיכים הלאה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר