בר אזולאי
בר אזולאי

קראתי, ראיתי: על הסדרה והספר "13 סיבות למה", ועל הספר אשמת הכוכבים

תרבות, תרבות: בר אזולאי על שני ספרים וסדרה

פורסם בתאריך: 20.2.18 20:17

1. לא תוכלו להפסיק

על הספר אשמת הכוכבים / ג'ון גרין
מתי בפעם האחרונה קראתם ספר שלא יכולתם להניח בצד ולו לרגע אחד? אם אתם מחפשים ספר כזה, אין ספק כי "אשמת הכוכבים" של ג'ון גרין יהיה הבחירה המושלמת עבורכם. הספר מגולל את סיפורה של הייזל לנקסטר בת ה־16, החולה בסרטן הריאות. הייזל שקועה בדיכאון מזה מספר שנים, מה שמוביל את אמה לשלוח אותה לקבוצה תמיכה.
שם היא פוגשת בנער יפה תואר בשם אוגאסטוס ווטרס, אשר היה חולה בעבר בסרטן העצמות. בשונה מהייזל השקועה בדיכאון, אוגאסטוס מוצא את הצדדים החיוביים שבכל דבר, אפילו בסרטן.
בספר ניתן למצוא דילמות יומיומיות איתן מתמודד כל נער או נערה רגילים, לצד חולי, מוות בגיל צעיר והשפלה אשר לא נחסכים מקוראי הספר. אם אתם רוצים לבכות, לצחוק ובעיקר להתרגש, אין ספק כי הספר הזה יעשה את העבודה.

 

2. הסדרה טובה, הספר פחות

על 13 סיבות למה, הסדרה והספר

2. בסדרה "13 סיבות למה" או בשמה הלועזי "Thirteen Reasons Why" כולנו כבר צפינו, ואין ספק שהתמכרנו אליה. הסדרה השאירה אחריה חשק לעוד, ואחרי חיפוש קצר באינטרנט מצאתי שהסדרה מבוססת על ספר. כמובן שבתור חובבת הספרים, השגתי לעצמי מיד את הספר והתחלתי לקרוא.

מתוך הסידרה "13 סיבות למה". צילום מסך מתוך הטריילר

מתוך הסידרה "13 סיבות למה". צילום מסך מתוך הטריילר (לצפייה בטריילר:)

למרבה האכזבה, הספר לא עמדת בציפיותי. ציפיתי לאקשן, לדרמה ולנקודות מבט שונות שלצערי לא באו לידי ביטוי בספר. הספר העביר בצורה יפה את סיפורה של האנה בייקר, תלמידת תיכון שהתאבדה, ומספרת את 13 הסיבות לכך בקלטות שהקליטה ושלחה לאנשים שפגעו בה. אך כפי שציינתי קודם, משהו חסר בספר ולא הצלחתי להתרגש ממנו כמו שהתרגשתי בעת הצפייה בסדרה.

בדרך כלל אומרים שהספר טוב יותר מהסרט (או מהסדרה…), אך כנראה שבמקרה זה ההפך הוא הנכון.

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר