גל צרויה. צילום: זאב שטרן
גל צרויה. צילום: זאב שטרן

המצב של הפועל שובר אותי, זה חלום בלהות. הטור של יוסי שושני

הפועל נמצאת בתקופה הקשה בתולדותיה. השחקנים חייבים להתחיל להבין שהם במלחמת הישרדות

פורסם בתאריך: 22.2.18 11:17

1. ההחלטה על סיום עבודתו של דני גולן מובנת לי לגמרי. לפי המערך והסגנון איתו עלה המאמן מול ראשון לציון, חשבתי שהיריבה היא מנצ’סטר יונייטד ולא הקבוצה של ניר ברקוביץ’. השיטה הכל כך הגנתית לא ברורה ולכן טוב עשו כשנפרדו מגולן. אני שומע את הקהל כועס על השחקנים אבל צריך להבין שהם מסכנים. שחקן כמו ברנקו מיכאילוביץ’ לדוגמא, יוצא למתפרצת ופשוט אין לו למי למסור. הוא לבד בהתקפה.

2. נכון, זה לא ההרכב האופטימלי ולא ה-11 שפתחו את העונה, אבל עדיין זה לא תירוץ להיראות כך. בלי אנרגיות אי אפשר להתחיל בכלל להראות כמו קבוצה, אבל השחקנים פשוט כבויים לחלוטין. זה היה נראה רע מאוד עד שהקבוצה ספגה את השער השלישי. פתאום השחקנים זנחו את כל ההוראות הטקטיות והתחילו פשוט לשחק כדורגל. הקבוצה צימקה את התוצאה וברנקו מיכאילוביץ’ היה כפסע מלכבוש שער נוסף רבע שעה לסיום. חד וחלק, אפשר להוציא יותר גם מהסגל הקיים. דברים בסיסיים כמו הצטרפות ולחץ על הכדור פשוט לא קיימים כרגע.

3. לפני שבכלל נדבר על מאבקי ירידה, הפועל תהיה העונה ככל הנראה בפלייאוף התחתון של הליגה הלאומית. זה שובר, ממש חלום בלהות. בגלל שאני עוקב ביום יום ומגיע שבוע אחרי שבוע למגרשים זה לא מפתיע אותי. כשאני מנסה להתסכל מהצד על הסיטואציה של המועדון עוברות בי תחושות נוראיות. קבוצת פאר בכדורגל הישראלי נראית כמו כלום ושום דבר. קבוצה שיכולה להפסיד בקלות לכל קבוצה בליגה הלאומית, שמתבטלת מול כל קבוצה בליגת המשנה. זה רגע השפל הגדול ביותר בתולדות הפועל פתח תקוה.

4. המשחק מול בני לוד ביום שישי הוא מלחמת הישרדות. הקבוצה חייבת להתחיל לחשוב ככה כי אחרת הקטסטרופה רק תתעצם. האבסורד הגדול הוא שכשמדברים עם שחקנים שומעים מהם שהם עוד חושבים על הפלייאוף העליון. הם עושים חישובים של ניצחונות רצופים ובינתיים הם יותר קרובים לליגה א’. הדבר הבסיסי הוא קודם כל החדרת אמונה וביטחון בשחקנים. צריך לקיים איתם שיחות אישיות, להבהיר להם את המצב ולתת להם ביטחון שהם יכולים לשחק כדורגל במקום להגביל אותם. צריך לבוא ולשחק ולא להתאים את עצמך כל הזמן ליריבה. זה גורם לכך שהשחקנים, שגם ככה חסרי ביטחון, מרגישים שהם מתבטלים על המגרש.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רונן א.

    נכון צודק יוסי שושני אחד הסמלים העיקרים של הפועל פ"ת האגדית .שנשמע בשורות טובות שניצא מהמצב הזה הדמיוני במהרה שהיה פורים שמח חג הניסים שהיה נס להפועל פ"ת שיבוא הגואל במהרה שיוצא אותנו מהביצה תודה רבה..

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר