אפרת פלדמן
אפרת פלדמן

פתאום נפלו החומות של נועה קירל

אפרת פלדמן על כל הצדדים של הכוכבת הצעירה ועל אלו שלא יודעים לפרגן

פורסם בתאריך: 7.3.18 15:10

לא צריך ממש להציג את נועה קירל. היא זמרת, שחקנית, מנחת טלוויזיה, שופטת ובנוסף לכל, נערה מתבגרת. כבר בקליפ הראשון שלה, שיצא כשהייתה בת 14, גרפה נועה מיליוני צפיות ביוטיוב ולצידן גם ביקורות נוקבות.
אני עוקבת, כמו בני נוער רבים אחרי הקריירה שלה, וגם אחרי התגובות. בתחילת הדרך סימנו אותה כטרנד חולף, כסמל לרדידות של הנוער, ביקרו את השימוש במיניות ופרובוקטיביות ככלי להעלאת הפופולאריות. נועה ומשפחתה הצהירו כמובן כתגובה שהם "לא דופקים חשבון" לאף טוקבקיסט מאחורי מקלדת, אבל כמו כוכבת מנוסה, נועה קירל ידעה גם במקביל להוריד פרופיל. מאז היא הספיקה לשנות תדמית ולבנות מחדש את פרסומה על בסיס כישרונותיה. ואין ספק שהיא מצליחה בכך.
ממש אי אפשר לומר שקירל היא פרובוקציה ותו לא. נועה הצליחה להגיע ליותר מ־11 מיליון צפיות בקליפ "קילר" שהיה פרובוקטיבי, אך פרובוקציות מוגזמות הרבה יותר, כדוגמת ירדנה ואליעד מלכי, לא הגיעו ל־2 מיליון צפיות באף קליפ שלהם, מה שמשאיר לנו אצל נועה לפחות כמה מיליוני צפיות של כישרון ועבודה קשה.

נועה קירל צילום עזרא לוי

נועה קירל צילום עזרא לוי

צריך לזכור גם שנועה קירל היא לא ביאליק ולא מתיימרת להיות ביאליק. קירל היא כוכבת פופ, בסך הכל עוד לא בת 17, כוכבת שאוהבת לרקוד ולשיר למצלמה, ולמען האמת היא גם עושה זאת מצוין.
זה מה שהיא, אז למה אנשים מצפים למסר חינוכי? נועה עובדת לפי מה שהקהל מבקש וגם לזה יש מקום. צריך להשוות אותה לכוכבות פופ אחרות בעולם ולא לז'אנרים אחרים. כשמיילי סיירוס, ניקי מינאז', ביונסה וכוכבות רבות אחרות משתמשות בפרובוקציות, הן נקראות פמיניסטיות. לעומתן, כשנועה יוצאת בקליפ שנוי במחלוקת קוראים לזה סקסיזם והיא מוכרזת כ"סכנה של האמנות בישראל".
לא אהבתי את הביקורת על נועה קירל, אבל היו דברים אצלה שעיצבנו אותי. מתחילת דרכה התדמית של נועה הייתה "קילרית", חזקה, פייטרית, קשוחה. היא התאמצה כל כך להראות כמה אי אפשר לשבור אותה, להוכיח לכולם שעל אף גילה היא מסוגלת, אבל נדמה שבדרך היא שכחה את הרגש, את הפגיעות הכנה שחסרה כל כך, כי הרי אף אחד לא שכח שהיא בסך הכל נערה.
וכאן הגיע התפקיד החדש שקיבלה קירל כשופטת בריאליטי החדש Got Talent ישראל. לא ידעתי למה לצפות. הרי מעבר לתדמית ה"הכל מושלם" הקשוחה שהיא הציגה, קירל לא נתנה לנו אף פעם הצצה לאישיותה האמיתית.
ופתאום, בריאליטי, נפלו החומות בבת אחת. נועה פשוט הייתה שם, בין אריות מתחומים שונים, בת כמעט 17, מוצאת את מקומה בחינניות, לא מפחדת לבכות למצלמה, מביעה רגש, כנות, הזדהות. פתאום נפרס בפנינו מכלול של אישיות. ואהבתי את זה.

למרות זאת, גם כאן התדמית הקשוחה והמושלמת לא נעלמה. כי ברגע האמת ראינו שמתמודדת שלא הצליחה לעבור לשלב הבא קוראת לעבר קירל שהיא לא יודעת אנגלית ולכן לא הבינה את הביצוע, ובלי להסס יוצאת החוצה הנמרה שבנועה קירל שעונה לה: "אני כן יודעת אנגלית והוכחתי את זה בטקס פרסי ה-EMA כשייצגתי את ישראל בלונדון".
#קירל_הקילרית עדיין כאן.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר