עיריית ראש העין
עיריית ראש העין

מחאת הארנונה חוזרת לראש העין

בשל שיטת החישוב שהנהיג משרד הפנים, נדרשים תושבי השכונות החדשות לשלם ארנונה גבוהה למדי, ובסוף השבוע הם צפויים לצאת לרחובות. העירייה: אנו תומכים במאבק התושבים

פורסם בתאריך: 13.4.18 12:23

מחאת הארנונה, שכבר התקיימה בעיר בשנים האחרונות, מתוכננת לשוב ביום שישי הקרוב לרחובות שבזי והעצמאות.

כזכור, במהלך השנים האחרונות הפגינו התושבים בשכונות החדשות ובבנייני קומות בשכונת משכנות המוזיקה כנגד הארנונה הגבוהה שהם נאלצים לשלם, ושמחושבת לפי "ברוטו-ברוטו", שנקבעה על ידי משרד הפנים. חיוב זה כולל גם את השטחים המשותפים כמו חדרי מדרגות וחדרי אשפה, מה שמעלה את סך הארנונה לכל דירה בחישוב הסופי, שיכול להגיע עד מעל לאלף שקלים בכל חיוב.

"המטרה היא להחזיר את המחאה, כי כלום לא קרה עד היום", אומרת אנט תם מליחי, מיוזמות המהלך. "הדרישה שלנו היא להפחית את המחיר. חדרי אשפה ומדרגות לא צריכים להיכלל במחיר הארנונה. בבניינים שבשכונות החדשות יש לובי שהוא כמו בית מלון והוא הרבה יותר גדול, כשכל אלו מוסיפים מאות שקלים לארנונה. היום על דירת חמישה חדרים בשכונת פסגות אפק משלמים 1,600 שקלים לחודשיים. המטרה היא שלהפגנה יגיעו תושבים מפסגות אפק, משכונת משכנות המוזיקה וגם משכונת נצבא, שאומנם עדיין נמצאת בבניה, אך חישוב הארנונה נוגע גם אליהם. הבעיה היא באותה שיטת החיוב שנקראת ברוטו-ברוטו. אנו מצפים מהעירייה להילחם כדי לשנות את שיטת החישוב, ובגלל זה אנו שואפים להחזיר את המחאה".

בשנת 2017 אישרה מועצת העיר הקלה בארנונה והפחתה בתעריף לשטחים המשותפים בבניינים, כשבאותה ישיבה היא אישרה גם את העלאת הארנונה בחמישה אחוזים לעסקים בעיר. בסופו של דבר, משרד הפנים לא אישר את ההקלה בארנונה, כמו גם לא את העלאת הארנונה לעסקים.

 

מהעירייה נמסר בתגובה: "מחאת התושבים להורדת תעריפי הארנונה הינה מאבק צודק ונכון, ראש העיר והנהלת העיר תומכים במאבק חשוב זה. חשוב לציין כי ראש העיר שלום בן משה, והנהלת העיר הנוכחית לא העלו את הארנונה למגורים בראש העין במשך 5 שנים ברציפות. בין השנים 2004 עד 2013 הועלתה הארנונה בעשרות אחוזים. בשנים 2016 ו-2017 אימצה מועצת העיר את החלטת הנהלת העיר להוזיל את הארנונה לשטחים המשותפים בבניה רוויה בכל העיר לתעריף הנמוך ביותר- 34 שקלים למטר וכן להוריד את התעריף ברובעים החדשים מכ־55 שקל למטר לכ־51 שקל למטר. הוזלה זו אושרה על ידי משרד הפנים, אולם לצערנו, שרי הפנים והאוצר לא אישרו את ההוזלה גם לשטחים המשותפים גם ב-2016 וגם ב-2017. בעקבות דחיית הבקשות הוגש ערעור על החלטות אלה שנדחה על ידי משרדי הפנים והאוצר. לפני כחודשיים, בביקור עבודה של שר הפנים אריה מכלוף דרעי בראש העין, ראש העיר העלה שוב את הנושא בפני השר שהבטיח לבחון ולשקול את הנושא מחדש, כדי לסייע לזוגות הצעירים".

"השבוע שוחח ראש העיר עם שר האוצר משה כחלון, וביקש את התערבותו האישית בסוגיה זו, השר הבטיח לבחון עוד השבוע את הנושא ולהשיב לראש העיר. עוד ראוי לציין כי תעריפי הארנונה של הרובעים החדשים נקבעו בשנת 2010 וכל שינוי בתעריפים הינו בסמכות שרי הפנים והאוצר. המאבק בעניין הורדת תעריפי הארנונה חייב להימשך עד אשר יהיה שינוי. ראש העיר רואה עצמו מחויב לפעול בעניין זה כל הזמן עד לשינוי".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר