מטס יום העצמאות צילום מוטי מילרוד
מטס יום העצמאות צילום מוטי מילרוד

"אני מאחלת למדינה שלי שתדע לשמור על עצמה". הפרלמנט שולח ברכות למדינה

שאלה אחת בשבוע, והפעם: מה אתם מאחלים למדינה ליום ההולדת ה־70?

פורסם בתאריך: 20.4.18 08:27

חגית ויחנסקי

חגית ויחנסקי

חגית ויחנסקי

"המדינה שלנו היא פלא עולמי, מתוך עם נרדף שאין לו בית, מתוך עם שכל הזמן ניסו להשמיד אותו, הקמנו כאן מדינה לתפארת. הדור שלי אמנם נולד לארץ מוכנה אבל מה שעשו כאן סבינו וסבותינו בכדי להקים מדינה לא מובן מאליו. מדהים איך המדינה הקטנה שלנו הפכה למעצמת היי טק שמייצאת לעולם את מיטב המוחות ומדינה בעלת צבא חזק שלא ניתן לאיים עליו. היום יותר מתמיד ועל אפם וחמתם של כל הבכיינים, אני שמחה לומר שאני גאה במדינה שלי, גאה בחיילים שלנו, גאה בראש הממשלה שלי וגאה להיות ישראלית. לכבוד יום הולדתה ה־70 אני מאחלת למדינה שלי שתדע לשמור על עצמה מול האיומים האינסופיים מצד שכנינו, שתתחזק כלכלית, ויותר מהכל שנדע לשמור על עצמנו מעצמנו, שלא נהיה מפולגים יותר, דתיים – חילונים, אשכנזים – ספרדים, ימנים – שמאלנים, כולנו עם אחד עם מדינה אחת ואין לנו ארץ אחרת". (ויחנסקי היא בעלת סטודיו למחול).

עו"ד אלון וולקוביצקי. צילום זאב שטרן

עו"ד אלון וולקוביצקי צילום זאב שטרן

אלון וולקוביצקי

"ישראל הארץ הקטנה הייתה למדינה גדולה. אני איני מכיר מדינה על מפת העולם או על דפי ההיסטוריה, שכה הפליאה לעשות. לקבץ בניה. להפריח שממה. לקום מחורבן, לשרוד שואה נוראה. להדוף שבע מלחמות. להחיות לשון. לכבד מורשת, לאמץ חדשנות, ויחד עם זאת לבנות מדינה הבונה את עצמה. מדינה נושאת ערכים ומתנהלת באורח דמוקרטי. מדינה ללא אוצרות טבע שהפיקה מעצמה אוצרות אדם. הון אנוש העולה ביבוליו על מעיינות נפט ומכרות זהב המצויים בשפע במדינות רבות אחרות. מדינה שקמה מאפר המיליונים שנרצחו בשואה, והייתה למדינה מצטיינת גם בעולם המדעי החדש. מדינה שעמדה במבחנים קשים ביותר. מדינה יודעת שיר. מדינה קוראת ספר. מדינה שוחרת שלום בכל ימות השנה. שילמנו מחירים כבדים. לא נשכח את אחיותינו ואחינו שניספו בשואה הנוראה. נזכור את הנופלים בקרב, שהביאו חיים חדשים לעם שנגאל מחדש. שבנו. בנינו. לחמנו. התפללנו. עד שהחלו להיראות קווי מתאר שהפליאו גם את עצמנו. ובאשר לשבעים השנים הבאות, הייתי מתפלל ומבקש שישראל תדע ביטחון ותדע שלום. שתקיים צדק חברתי ותישא את עיניה להגשמת חזון נביאיה. שישראל תוסיף להיות יהודית במורשתה ודמוקרטית באורחותיה. ולחיילי צה"ל האהובים שלנו, אבקש את כל מה שהייתי מבקש לי ולמשפחתי, בריאות, ואושר והצלחה בכל מעשי ידיהם. הצלחתם הצלחתנו היא. כישלונם חלילה כישלוננו הוא". (וולקוביצקי הוא פעיל עורך דין פלילי ותעבורתי).

מוניקה כהן

מוניקה כהן

מוניקה כהן

"מדינת ישראל היא בת 70 ויש באמתחתי מלוא החופן איחולים ותקוות. אני מייחלת שהעקרונות הבסיסיים עליהם הושתתה הקמת המדינה יחזרו להיות צאן ברזל לרגליה. אני מייחלת שמדינת ישראל תהיה מדינת כל אזרחיה ותתהדר בדרכה הדמוקרטית, השוויונית והפלורליסטית. אני מאחלת לה המשך שגשוג כלכלי ללא עושק וללא פערים. שתהיה מדינה סוציאל – דמוקרטית כמו מדינות אירופה ולא מדינה של קפיטליזם חזירי כמו ארצות הברית. שלא תהיה מובלת על ידי 10 משפחות מגה עשירות, ללא פירמידות שלטוניות, תדע להפריד בין הון לשלטון, ושיהיו בה רגולציה נאורה ופיקוח אמיתי. אני מייחלת שהפערים והשסעים בחברה הישראלית יתמעטו, ולא נחוש שאוטוטו תהיה כאן מלחמת אזרחים. אני מאחלת למדינתי שינהג בה אדם נאור ורחב אופקים אשר לא יפלג וישסע פלג בפלג, קבוצה בקבוצה לתועלתו האישית. אני מייחלת שמדינת ישראל תשכיל לשמור על עברה המפואר ותדע לבלום פיתוח יתר על חשבון נוף ומורשת. אני מאחלת למדינתי שאיכות הסביבה והחיים בה יעלו ככל שרמת זיהום האוויר ולחץ התחבורתי ייבלם. אני מאחלת שתדע לשמור על יופייה הנדיר, על אתריה המקסימים ותמשוך תיירות כלומר תהיה אור לגויים. וסוף סוף אני מאחלת למדינתי שלום, שתמצא את הדרך לחיות בשלום עם כל שכניה, כי אין לנו ארץ אחרת. השלום הוא הערובה להמשך חיינו כאן". (מוניקה כהן היא יו"ר עמותת פתח תקווה זה אני).

מאיה בן ישראל

מאיה בן ישראל

מאיה (סורמלו) בן ישראל

"שבעה עשורים חלפו מאז הוכרזה באו"ם ההחלטה בדבר הקמת מדינת ישראל. 70 שנים אחרי ניתן להביט בגאווה על הנס הזה הקרוי מדינת ישראל, מדינה בעלת שטח קטן ממרבית הערים הגדולות בעולם, מדינה דמוקרטית השומרת על פלורליזם, בה חיים בכפיפה אחת אנשים מכל הדתות, צבא שאין טוב ממנו בעולם, כלכלה משגשגת וכן הישגים רבים בתחום האקדמי, מה שמציב את ישראל כמובילה בתחום המדעים, הטכנולוגיה ועוד. בעת כתיבת שורות אלה, אנו נמצאים בפתחו של יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, ואינני יכולה שלא לציין בכאב את מי ששילמו בחייהם כדי שהמדינה תוגש לנו על מגש של כסף. אני מאחלת למדינה בראש ובראשונה שלא תהיה עוד שפיכות דמים, שכל החיילים ישובו לחיק משפחתם האוהבת, שתמשיך לפרוח, שתושביה ישכילו ללמוד לחיות בשלום ובידידות איש עם רעהו, שתהא זו שנת שלום ובריאות לכולם". (בן ישראל היא פעילה חברתית).

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר