מפתן ראש העין צילום אילן חתוכה
מפתן ראש העין צילום אילן חתוכה

הוחלט: בית הספר מפתן "מעיינות" בראש העין ייסגר

בעירייה אומרים כי בית הספר, בו לומדים 35 תלמידים מהם רק 4 תושבי העיר, נסגר בהוראת משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים. אם לתלמיד: "חבל לנו שבית הספר נסגר"

פורסם בתאריך: 25.4.18 08:58

לפני חג הפסח, עודכנו תלמידי והורי בית הספר מפתן "מעיינות" בעיר שבסוף השנה הנוכחית בית הספר ייסגר והתלמידים יפוזרו בין בתי ספר אחרים באזור.

מפתן "מעיינות" היא מסגרת חינוכית הקולטת תלמידים מכיתה ח` ועד י"ב מכל אזור המרכז ומעניקה טיפול ושיקום רגשי, חינוכי ותמיכה בהשלמת פערים לימודיים לתלמידים בסיכון שלא מצליחים להתקבל לבתי ספר אחרים ולא הצליחו למצוא מסגרת מתאימה. במפתן נותנים להם לצד תוכנית לימודים גם שירותים רגשיים, חברתיים, תרבותיים ועוד. במהלך הלימודים, מתמחים התלמידים במכונאות רכב, עיצוב שיער ונגרות, ומקבלים שכר על עבודתם. בסיום הלימודים הם מקבלים תעודת סיווג מקצועי.

"סגירת בית הספר היא החלטה של משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים", אומרת מחזקת תיק החינוך בעיר, סיגל שיינמן. "הצוות החינוכי ומנהלת בית הספר עושים עבודה מאוד משמעותית על מנת למצוא מקומות חלופיים לילדים, הם עוברים עם הילדים תהליך מאוד משמעותי על מנת למצוא להם מסגרת מיטבית".

זו לא פעם ראשונה שנושא סגירת בית הספר מפתן עולה לסדר היום. ביוני 2015 התלוננו הורים מראש העין כל כך שרצות שמועות שבית הספר עומד להיסגר. באותה תקופה ציינו גורמים עירוניים שהנושא נמצא בתהליכים והם מנסים להעביר את בית הספר לניהול העירייה ולהפוך אותו לבית ספק ללקויות למידה.

"לצערי בכל פעם יש שמועה אחרת בנושא בית הספר, אולם עכשיו זה רשמי", אומרת אמא לתלמיד. "אנחנו עדיין לא יודעים היכן התלמידים ילמדו בתוך העיר או בעיר אחרת. צריך להבין שמדובר בתלמידים עם רמת מורכבות מאוד קשה גם בצד הלימודי וגם בצד הרגשי והחברתי וחבל לנו שבית הספר נסגר".

גורמים עירוניים טוענים כי הסיבה העיקרית לסגירתו היא שבבית הספר לומדים בסך הכול כ-35 תלמידים, ארבעה מתוכם מהעיר בלבד.

בנוסף, בשנת הלימודים הבאה לא ייפתח בשל מיעוט נרשמים, בית הספר הצומח "נופרים" שנבנה בסמוך לשוק העירוני ואמור לאכלס את התושבים החדשים שרכשו דירות בפרויקטים החדשים. "נכון לעכשיו ישנם 10 תלמידים בלבד בבית הספר ולכן איכלוס שלו ידחה לשנה שלאחר מכן", אומר יו"ר וועד ההורים היישובי, יאיר דואק. לדבריו הילדים יפזרו בבתי הספר הסמוכים לשכונה.

תגובת העירייה: "משרד העבודה והרווחה קיבל החלטה לסגור את המפתן ואנו מכבדים את ההחלטה".

תגובת משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים: "לדאבוננו, הרשות המקומית ביקשה לסגור את המפתן כבר לפני כמה שנים. עיריית ראש העין – אינה מפנה בני נוער לשם על אף המשאבים והמאמצים שהשקיע המשרד בבית הספר. לכן יש לפנות לרשות המקומית לתגובה. עם זאת, וכדי לתת מענה הולם לבני הנוער באזור, הוחלט לפתוח במקומו מסגרת טיפולית".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר