מתוך הסידרה "13 סיבות למה". צילום מסך מתוך הטריילר
מתוך הסידרה "13 סיבות למה". צילום מסך מתוך הטריילר

"13 סיבות למה": 13 סיבות למה כדאי לראות

המציאות, הסמים, האלכוהול וההתאבדות: סיפורה של האנה בייקר הוא סדרה מדהימה

פורסם בתאריך: 6.6.18 18:12

שיר נימני

שיר נמני

13 סיבות למה (reasons why 13), היא סדרה של Netflix, שמדברת על הבעיות האמיתיות בחברה שלנו. העלילה היא על ילדה ששמה האנה בייקר, ששמה קץ לחייה. היא הקליטה 13 קלטות שבכל קלטת יש שני צדדים ובכל צד יש סיבה – סיבה למה היא התאבדה. האנה העבירה את הקלטות כדי שיופצו לכל אחד מהאנשים שמופיע בקלטות. שומעים את הקלטת, מחזירים לקופסה ומעבירים לאדם הבא לפי סדר הקלטות. בסדרה מסופר שהאנה התאבדה כיוון וסבלה משורה של הטרדות מדכאות שנגרמו על ידי אנשים מבית הספר שלה, כאלו שהדביקו לה תדמית של נעה זולה ומופקרת.
אז הנה לכם 13 סיבות למה הסדרה הזו היא סדרה כל כך מדהימה למרות הנושא שסביבו נבנתה:
סיבה 1: הסדרה מראה את הנקודות הרגישות שאנשים מפחדים לפתוח בפני ילדים, כמו רגשות של בדידות, אכזבה, חרם, התעללות פיזית, ועוד המון נושאים רגישים שלעיתים קשה להציג בפני נוער.
סיבה 2: קנאה. ההתמודדות של המון דמויות בסדרה היא עם קנאה. יש בסדרה קנאה עד לרמה של שנאה והתעללות. הסדרה מראה כמה שהקנאה היא יצר רע ומזיק.
סיבה 3: פחד ולחץ חברתי, הפחד של כולם סביב מה יגידו. רואים את ההתמודדויות של הדמויות עם הפחד של החברה והלחץ החברתי של התיכון. התיכון מתואר כמקום צפוף שמודד לחץ חברתי גדול אצל חלק מהדמויות. הסדרה נותנת המון כלים איך להתמודד עם הפחד והלחץ החברתי של החברה.
סיבה 4: הסדרה מדברת אל בני נוער בגובה העיניים, היא מדברת על כל מה שקשה לנוער לפתוח עם ההורים ועם מבוגרים אחרים בצורה נכונה ואף מטלטלת.
סיבה 5: אחד מהדברים שמדברים עליהם בסדרה זה סמים ואלכוהול בקרב בני נוער. הסדרה ממחישה כמה הנזק שלהם גדול והרסני.
סיבה 6: לפעמים להיות לבד זה בסדר. אחד מהדברים שהסדרה מראה היא ההתמודדות עם הלבד. לפעמים אדם צריך את הלבד שלו, זה לא משהו רע להיות לבד לפעמים, להקשיב יותר לעצמך וללמוד להכיר את עצמך.
סיבה 7: הרבה קטעים מהסדרה מדברים על ייחודיות, או איך שאנשים אחרים קוראים לזה – שוני. נקודת ההנחה בסדרה היא שלהיות שונה ומיוחד זה בסדר, זה לא הופך אותך שונה משאר החברה (גם אם זה מרגיש אחרת).
סיבה 8: זריקת מציאות – העולם לא נמדד בכמה לייקים וצפיות יש לך. וכך יש המון דמויות בסדרה שלא מייחסות חשיבות לעולם הטכנולוגי של האינסטגרם וה"שיעבוד" והרדיפה אחרי ליקיים וצפיות.
סיבה 9: רכילות. יש המון רכילות בסדרה, אך רואים בסדרה שהאמת תמיד יוצאת לאור ואף אחד לא מרוויח מזה.
סיבה 10: ריבים, השפלות, הקנטות. יש המון ירידות על אחרים בסדרה (כמו בחיים) אך הסדרה גם מראה איך אפשר להתמודד עם זה.
סיבה 11: פרופורציות – לפעמים גם לא צריך לקחת הכל ללב. הסדרה מראה שככל שמשאירים דברים בלב בסוף כל הרגשות מתפרצות והקושי מתגבר.
סיבה 12: אחד הדברים העיקרים שלמדתי מהסדרה הוא ששמועות לא בהכרח תמיד נכונות. לפני שאתה ממהר לשפוט, תבדוק.
סיבה 13: הסיבה האחרונה היא הסדרה עצמה!! הסדרה היא כל כך מדהימה, היא מראה איך אפשר להתמודד עם קשיים, נפילות, עליות ומורדות. גיל ההתבגרות אינו פשוט והסדרה לא מנסה להסתיר זאת. מלבד זאת שהיא עשויה היטב והמשחק מצוין, הסדרה מראה שלמרות כל הסיבות הדיכאוניות והקשות – התאבדות היא אף פעם לא הפתרון.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר