אביטל גרינפלד. צילום מוני מרדכי
אביטל גרינפלד. צילום מוני מרדכי

"אני ידועה כמלכת התפודים, זה יוצא מעדן מטורף"

אביטל גרינפלד היא מומחית הכנה ללידה ויוצרת תכשיטים. עם כל העבודה שיש לה, מזל שמגיע ערב שישי כדי לאכול דגים פשוטים, טעימים ולא מתוחכמים

פורסם בתאריך: 21.6.18 10:18

קצת על עצמך: אביטל גרינפלד מרדכי, מומחית הכנה ללידה. בת 48 נשואה למוני ואמא לשלוש בנות – שירה נעמה וניצן. "מאז ומתמיד למדתי ועסקתי במקצועות הטיפול", היא מספרת. "אחרי הצבא התמחיתי בעיסויים, וגם הכשרתי אינספור מטפלים בעיקר בתחומי עיסוי נשים בהריון ועיסוי רפואי. עם השנים העמקתי את התמחותי בתחום טיפולי גוף-נפש והשתלמתי בגישות טיפוליות שונות. בין היתר הוסמכתי לטפל בגישת ה'התמקדות', 'עצמת הרכות', הנחיית קבוצות ועוד".

בשנים האחרונות היא מתמקדת בתחום הריון ולידה והתמודדות עם כאב בקליניקה שפתחה "דיאלוגוף". "אני משמשת מדריכת הכנה ללידה, דולה ומנחת קבוצות במסגרת סדנא לנשים בהריון ולנשים בהריון בסיכון", היא מוסיפה. "אני מציעה גם קורסים שונים: הכנה נפשית ללידה בשיטת קיי וקורס ההכנה ללידה ממוקד ומעשי ליולדת ובן זוגה". במקביל פיתחה את אהבתה לאומנות והיא יוצרת תכשיטים מחרוזים, מפסלת תמונות מחוטי ברזל, ומעבירה סדנאות.

רקע בעיר: משפחת גרינפלד מרדכי הגיעה לפתח תקוה בשנת 2009 מרמת גן הישר לכפר גנים ג', כדי להיות קרובים להורי הבעל. "אנחנו אוהבים את המרחב שיש בשכונה, ואת מקומות הבילוי הרבים והמסעדות שיש בעיר", היא מחמיאה. "בנוסף בשנים האחרונות אני חברה במעגל אנשי עסקים בשכונה שתומך בעסקים עצמאיים בעיר וממנף אותם".

מאיפה הגיעה האהבה למטבח? "בתיכון קיבלתי מאמי ליום הולדתי ספר מתכונים של רות סירקיס. כל ערב הייתי מתנסה במתכון מתוכו, לשמחתם (ולעיתים לצערם) של הוריי. אני עוסקת ביצירה ובאומנות ולכן מאוד יצירתית גם במטבח: בקישוט ובהגשת המנות לבנותיי. במיוחד עוגות ימי הולדת זוכות לביטוי היצירתיות שלי".

בישול או אפייה? "בישול. יותר מתחברת".

שף/קונדיטור אהוב? "לא עוקבת אחרי שפים. נעזרת הרבה באתר של ניקי B".

מהי המנה האהובה עלייך? "כולנו במשפחה אוהבים פשטידת קישואים, במיוחד כשאני חותכת אותה למנות ומחזירה לתנור כדי שכל חתיכה תהיה יותר 'קריספית' מסביב. לא מרגישים שזה מקישואים".

תבלין אהוב? "כורכום, כי זה נותן צבע".

מה בתפריט ביום שישי? "בדרך כלל מתפנקים אצל חמתי במעדנים עיראקים. בשאר הזמנים דגים עם תוספות. פשוט, טעים ולא מתוחכם".

מה הייתה המנה ראשונה שהכנת? "לא זכור לי משהו מסוים, אבל אני באה מהקיבוץ ומגיל צעיר עבדתי שם הרבה שנים במטבח ובחדר האוכל. תמיד היו ארוחות מלאות כולל הרבה ירקות".

מה המנה הכי מוזרה שהכנת? "לא הייתה כזו".

מה המומחיות שלך? "תפוחי אדמה בתנור. נשמע פשוט אבל אני ידועה בקרב שתי המשפחות, של בעלי ושלי, כמלכת התפודים כי בכל צורה שבה אני מכינה אותם זה יוצא מעדן מטורף ושואלים אותי מה הסוד. זה נשאר סוד".

מה אף פעם לא תסכימי לבשל או לאכול? "לא אוהבת אוכל חריף. לבשל אני מוכנה הכל".

מתכון לשבת

דפי אורז ממולאים בירקות מוקפצים ברוטב חמאת בוטנים

דפי אורז ממולאים בירקות מוקפצים ברוטב חמאת בוטנים. צילום אביטל מרדכי

דפי אורז ממולאים בירקות מוקפצים ברוטב חמאת בוטנים. צילום אביטל מרדכי

המצרכים (ל-5 מנות):
10 דפי אורז
1 גזר
1 בצל
1 זוקיני
1 גמבה
רבע כרוב
חצי קוביות טופו או 200 גרם רצועות עוף
מעט עירית או בצל ירוק קצוצים
מעט בוטנים קצוצים

המצרכים לרוטב:
2 כפות חמאת בוטנים
2 כפות צ'לי מתוק
2 כפות רוטב סויה

אופן ההכנה:
מקפיצים בשמן שומשום ירקות מגוררים: בצל, גזר, זוקיני, גמבה, כרוב. ממליחים ומפלפלים. ניתן להוסיף לירקות רצועות עוף או טופו מגורר. בקערה נפרדת מערבבים את רכיבי הרוטב.
מניחים דף אורז בצלחת עמוקה עם מים פושרים כדקה עד שמתרכך מוציאים מהמים ומניחים על צלחת נקיה. מניחים את מילוי הירקות במרכז הדף, מוסיפים עירית או בצל ירוק קצוצים, נבטים מכל סוג או לקט קנוי של מקלות דקים של ירקות ובוטנים קצוצים. מוזגים מעל המילוי את הרוטב. מגלגלים או מקפלים. מגישים על מצע נבטים דקים או חסות צעירות.

בתיאבון!
שבת שלום

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר