לירז אסייג וגולי. צילומים יח"צ, באדיבות everybody
לירז אסייג וגולי. צילומים יח"צ, באדיבות everybody

"לירז היא כנראה שק האיגרוף בבית האח הגדול"

יש לה אג'נדה לגבי יופי ("אני שמנמנה ועסיסית ומבחינתי אני מהממת"). יש לה קמפיין ראשון (לבגדי ים). לגולי, האחות של לירז אסייג, יש הרבה מה לומר על בית האח הגדול

פורסם בתאריך: 29.6.18 09:52

בעוד הדוגמנית לירז אסייג סגורה בבית האח הגדול וחושפת לאלפי צופים את המודל והאג'נדה שלה לאידיאל היופי, דברים חשובים קורים מחוץ לבית האח הגדול: אחותה של לירז, גולי, קוטפת קמפיין אופנה ראשון למותג בגדי הים BH SWIMWEAR. הקמפיין עצמו, ממש כמו האג'נדה של האחות, מבקש להעביר את המסר שנשים יפות בכל מידה, ולא צריך להסתיר שום דבר. גולי הצטלמה לקמפיין עם דוגמניות נוספות בוילה בקיסריה בבגדי ים שלמים וביקיני. היא מבקשת להדגיש שהתמונות שלה, כמו של הדוגמניות הנוספות לא עברו ריטוש בפוטושופ וכל הדוגמניות מופיעות בתמונות באופן הכי אותנטי שיש.
"אחת הסיבות שהסכמתי להשתתף בקמפיין", אומרת גולי, "היא כי הבנתי שהוא לא עובר ריטוש ופוטושופ והתמונות יוצאות החוצה כמו שהן צולמו. אלוהים נתן לי דבר כל כך מדהים ואני לא צריכה לזייף, אפילו לא במעט. חשוב לי שכל אישה וילדה צריכות וחייבות להרגיש שלמות ומדהימות עם מה שיש להן, להרגיש נוח מבפנים ומבחוץ ולדעת שהן מהממות".
נכון, היא נשמעת לרגע כמו אחותה הגדולה. וכך זה גם בהמשך. "אני בחורה שמנמנה ועסיסית ומבחינתי אני מהממת", אומרת גולי. "כל סנטימטר בגוף שלי הוא מבורך ואין משהו שהייתי רוצה להוריד מעצמי".
בעבר עשית דיאטות?
"כמו כל ילדה ונערה ולפני שהתחלתי לעבוד על עצמי, הייתה לי תקופה שפחות אהבתי את הגוף שלי, עשיתי דיאטות וניסיתי להיות כמו אידיאל הרזון של היום. היום אני שלמה עם הגוף שלי, אני במידה שנעה בין 38 ל40 , אני לא רזה ולא שמנה ואני פשוט כמו שאני, מרשה לעצמי ליהנות. היום מרבית הנשים הן סביב מידה 42 ואני בין לבין".

גולי למותג בגדי הים הישראלי BH SWIMWEAR. צילום יח"צ

גולי למותג בגדי הים הישראלי BH SWIMWEAR
צילום יח"צ

"התעקשתי ונלחמתי ובסוף גויסתי"

הן לא מסגירות את שם משפחתן כדי לשמור על הוריהן ואחיהן. אסייג הוא השם של לירז מנישואיה שהסתיימו מזמן. גולי היא בת ה־25 החלה לעסוק בדוגמנות לפני כשנתיים. שימו לב לתהפוכות ולמסלול האמיץ והמיוחד שעברה עד כה: עד כיתה י' היא למדה בבית ספר חרדי, לאחריו עברה לממלכתי דתי, עשתה שנת שירות לאומי, החליטה שהיא מתגייסת לצבא והפכה להיות לוחמת בקרקל. "נולדתי וגדלתי בפתח תקווה", היא מספרת, "אנחנו חמש בנות ובן אחד ולמדתי עד כיתה י' במסגרת חרדית. לאחר מכן עברתי לממלכתי דתי, בגלל שאת המסגרת החרדית מייצגים אנשים מסוימים שפחות אהבתי את הדרך שלהם. מאוד אהבתי את החינוך והמוסר שקיבלתי בבית הספר ואני עדיין משמרת חלק מהדברים, אבל התחברתי יותר למקום הליברלי, שמקבל את 'דרך ארץ קדמה לתורה' ויותר חשוב להיות בנאדם מאשר הלבוש או הנראות שלך. אין לי בעיה לדבר על עצמי, אבל כאן זה מסתיים. אני שומרת על הפרטיות של המשפחה שלי וכל מי שרוצה להיחשף שיעשה את זה בעצמו".
איך את מגדירה את עצמך כיום?
"אני לא מגדירה את עצמי בשום צורה, אני לא דתיה ולא חילונית, אין לי הגדרה של איזשהו זרם, אני לוקחת את מה שנכון לי מכל מסגרת שבה אני נמצאת".
בכל אופן, בגיל 18, אחרי שסיימה את הלימודים, גולי יצאה כמו שאר בנות בית הספר שלה לשירות לאומי בבית חולים בצפת. "אחרי שסיימתי שנה, הרגשתי שאני לא באמת מיציתי את עצמי עד הסוף. השירות הלאומי הרגיש לי כמו עבודה ואצלנו בבית מחנכים לאהבת המולדת וציונות. הרגשתי שאני לא עושה מספיק. הגשתי הרבה בקשות להתגייס, אך מבחינת המדינה, מאחר ועשיתי את השירות שלי, זה הספיק. התעקשתי ונלחמתי ובסוף גויסתי להיות בוחנת תחמושת. אחרי טירונות ותקופת ההסתגלות בבסיס האם, הרגשתי שעדיין אני לא עושה מספיק וביקשתי שינוי שיבוץ להיות לוחמת בקרקל. התחלתי טירונות 07, עברתי אימון מתקדם ועלינו לוותיקות וכך הפכתי ללוחמת מן המניין וסיימתי את השירות שלי בגאווה גדולה. עשיתי שנה שירות לאומי ועוד שנתיים ושלוש צבא".
ואיך קיבלו הסביבה והמשפחה את הגיוס שלך?
"בהתחלה אמא שלי פחדה. לשמוע שעוד פעם נכנס ג'וק לראש של הבת שלה והיא רוצה להיות לוחמת זה הלחיץ אותה. זה מלחיץ כשזה גבר, בטח כשזו בת. אבל אני עקשנית ובסופו של דבר אני הולכת עם מה שאני רוצה עד הסוף. אז התגייסתי ולא רק שהיא קיבלה את זה, היא אפילו מאוד התגאתה בי. הבית שלנו מאוד פתוח. ההורים שלי בעצמם הם חוזרים בתשובה ואין מצב שלא מקבלים את הילדים ולא משנה מה הבחירה שלהם. לירז ואני חילוניות ואין הבדל בינינו לבין אף אחד אחר".

גולי למותג בגדי הים הישראלי BH SWIMWEAR. צילום יח"צ

גולי למותג בגדי הים הישראלי BH SWIMWEAR
צילום יח"צ

"היא גרמה לי להרגיש מושלמת"

בגיל 21 השתחררה גולי מהצבא, עברה לגור בנהריה לתקופה מסויימת "של פורקן ושקט בצפון", כהגדרתה. משם עברה לאילת, עבדה בעבודה מועדפת ועשתה חיים ולבסוף חזרה לפתח תקוה, עיר הולדתה. לתחום הדוגמנות נחשפה בזכות האחות לירז. "היא הצליחה לגרום לי להרגיש שאני מושלמת כמו שאני וזו הייתה עבודה מאוד קשה. היא הצליחה להסביר לי המון דברים שאותם אני מעבירה הלאה. חשוב לי להסביר לנערות ולנשים להיות שלמות עם עצמן ולחיות לפי מה שעושה להן טוב. אני רוצה שהן יחוו את זה כמוני".
ואיך זה להיות דוגמנית?
"בהתחלה היה לי מוזר, אפילו קצת קשה לעמוד מול המצלמה. אבל כשרואים את הפירות והתוצאות של מה שיוצא, אין גאווה גדולה יותר מזה. להרגיש שאני מושלמת, כולל כל הדברים הקטנים שיש בגוף שאחרים קוראים להם פאקים. הדברים האלה שאחרים קוראים להם פאקים כל כך יפים וזה משתלב ביצירת המופת שאלוהים ברא. אחרי שלירז חשפה אותי למודל היופי החדש ולדוגמנות נכנסתי לכך חזק".
ומה אומרת המשפחה על דוגמנות בגדי ים?
"אמא שלי מאוד מפרגנת לי, היא החיים שלי, כתר לראשי והיא זורמת איתנו. היא תומכת וגאה ומקבלת את כולנו כמו שאנחנו".
יש משהו שאת לא אוהבת בעצמך, שהיית רוצה לשנות?
"מבחינת חיצונית שום דבר, חד משמעית. ומבחינה פנימית? אני חושבת שלכל בנאדם יש דברים לעבוד עליהם עמוק בפנים, אנחנו בסופו של דבר משתפרים ועולים למעלה".

לירז אסייג וגולי

לירז אסייג וגולי

איזה ילדה היית?
"הייתי ילדה משוגעת, היו לי כל הזמן קוצים בתחת והייתי קופצת בלי הפסקה. עד היום כולם קוראים לי מוגלי, כי בתור ילדה היה לי שיער שחור חלק קצר וכל היום הייתי מסתובבת עם תחתונים אדומים ומטפסת בבית וקופצת לכל מקום. בתור ילדה לא סבלתי ממשקל עודף. בחטיבה ובתיכון עליתי במשקל וסבלתי מכך שאני מלאה. לצערי, תמיד הסביבה התעסקה במשקל וגם היום זה כך. זה בדיוק מה שחשוב לי שאנשים יבינו, שמשקל זה לא משהו שצריך להיות המרכז של החיים, זה לא צד בעניין. כל בנאדם הוא יפה בדיוק כמו שהוא, איך שאלוהים יצר אותו ואיך שהוא קם כל בוקר".
את עושה ספורט, בודקת מה את אוכלת?
"אני אוכלת כל מה שבא לי ואני לא חוסכת אפילו לרגע. אוכל זה אחד מההנאות של החיים ולצד זה אני עושה ספורט על מנת לשמור על בריאות. זה מאוד מועיל ועוזר ומשחרר לחצים, זה בריא".
יש משהו שלא תדגמני?

גולי למותג בגדי הים הישראלי BH SWIMWEAR.צילום יח"צ

גולי למותג בגדי הים הישראלי BH SWIMWEAR
צילום יח"צ

"אני לא אהיה מוכנה לדגמן בערום מלא. אני בניגוד לאחרים, בנאדם שמאוד אוהב את הפרטיות שלו ואני לא חושבת שיש משהו שהוא יותר פרטי לי מאשר החלקים המוצנעים ביותר של הגוף. אין סיבה שאני אחלוק עם אנשים אחרים".
לירז הצטלמה בסוג של עירום.
"לירז זו לירז ואני זה אני".

את בטח לא מפספסת אף דקה של האח הגדול.
"כל יום שאני פותחת את העיניים אני ישר צופה באח הגדול. לירז מחוברת לי לווריד. אני חושבת שהיא בנאדם מדהים וכל פעם היא מקסימה אותי מחדש. אני גאה בה וכל יום רואה איזה קסם היא ואני שמחה שגם אנשים אחרים, וכל המדינה רואים את זה. רואים כמה היא נוטפת טוב, כמה שהיא עדינה, לא רודפת אחרי הסכסוכים ובאה לעשות טוב. ככה היא. אני ואחותי החברות הכי טובות. אנשים מבחוץ לא מצליחים להבין את הקשר שלנו, מרוב שאנחנו מחוברות, אנחנו מצליחות להרגיש אחת את השנייה, כמו תאומות".
אבל לא קל לה שם.
"אין ספק שמאוד קשה לי וכואב לי לשמוע ולראות דברים ואת כל מה שקורה בתוכנית, אבל בסופו של דבר אני מאמינה שהטוב ינצח ואני שולחת לה את כל האנרגיות הטובות שיש ביקום".
יש לה עימותים עם דיירים אחרים בבית.
"לגבי הסכסוכים, נורא כואב לי כל הבלגן והעליהום שעושים לאחותי. לירז היא כולה טוב ולב גדול ולפעמים לאנשים קשה לקבל את הרוגע שהיא משדרת וכל מה שמפריע בהם, הם מוציאים את זה עליה והיא כנראה שק האגרוף שלהם. אבל אני שולחת לה את כל החוזק שבעולם. אני מקבלת תגובות מרגשות עד דמעות מנערים ונערות ונשים שכותבים לי כמה בזכות ההופעה של לירז הם שינו את התנהגותם. שהן לא מפחדות לעמוד על שלהן, מתנגדות לשמנופוביה ושלירז היא מודל לחיקוי עבורן".
ומה לגבי הטענה שהעלה אחד המשתתפים שלירז החביאה אוכל?
"היא לא החביאה אוכל, כל דיירי הבית מזמינים דברים עבור עצמם ושמים את זה אצלם. לגבי טענות נוספות, אני לא חושפת דברים אישים של המשפחה. מה שיש לשאול, תשאלו את לירז כשהיא תצא אחרונה מבית האח הגדול".
מה החלום שלך?
"להמשיך עם האג'נדה המטורפת הזו שאנחנו נלחמות עליה ורוצות להעביר אותה לכל עם ישראל. כמובן להמשיך בדוגמנות. ובנוסף, אני לומדת קרימינולוגיה ורוצה להגיע עם זה רחוק. אני רוצה לעבוד עם נוער בסיכון, זה משהו שמאוד מעניין אותי, שמאפשר לשפר ולשנות את החינוך הקלוקל שהנערים והנערות מקבלים היום ומבחינתי זו תהיה זכות גדולה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר