צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

ההורים מעידים: "ראיתי בסרטון איך הסייעת נתנה לבת שלי כאפה לפנים והדביקה אותה לקיר"

הסרטונים הקשים, ההורים ההמומים ואבא אחד חשדן שלא הסכים לוותר: כך התפוצצה פרשת ההתעללות החדשה בגן הילדים בפתח תקוה

פורסם בתאריך: 1.7.18 13:06

"ראינו סרטון של דקה, שבו רואים את הילדה שלנו יושבת בכיסא אוכל והסייעת מכה אותה עם הידיים כי היא הפילה את הכפית. הילדה התחילה לבכות והסייעת ניגשה אליה פעם נוספת ונתנה לה כאפה לפנים והדביקה אותה עם הכיסא לקיר והילדה לא מפסיקה לצרוח. אחרי שהסיפור נחשף בסוף חודש פברואר תחילת מרץ, הגענו למשטרה והודענו לחוקרת שאנחנו לא הולכים מהמקום עד שאנחנו לא רואים את הסרטון, היא ריחמה עלינו ונתנה לנו לראות את הסרטון ואנחנו יושבים ורואים איך מתעללים בילדה שלנו, ואנחנו לא שם על מנת להגן על הילדה, לעצור את זה ולחבק אותה".

את הדברים האלה מספרת אחת האמהות בגן הילדים בפתח תקוה, שנגד שלוש סייעות בו הוגשו הבוקר (א') כתבי אישום בגין ריבוי עבירות בסעיפי תקיפת קטין או חסר ישע על ידי אחראי, והתעללות בקטין או חסר ישע. לפי כתב האישום שהוגש בידי עו"ד מורן לוין, הנאשמות, שטיפלו בקבוצות פעוטות בטווח הגילאים שבין שלושה חודשים עד שלוש שנים, תקפו תינוקות בגן הילדים בכך שסטרו בפניהם, נענעו אותם, דחפו את ראשם, הכו בהם, אחזו בהם בכוח בזרוע ועוד.

תחילת הסיפור כאמור, בתחילת חודש מרץ, אז אחד ההורים החדשים שהגיע לגן עשרה ימים קודם לכן חשד שמשהו לא בגן לא מתנהל כשורה, בעקבות התנהגות לא שגרתית של בתו. "הוא ביקש מבעל הגן לראות את הצילומים מהמצלמות", מספרת האם, "בהתחלה, אף אחד לא הבין מה הוא רוצה, הרי הוא הגיע רק עשרה ימים לפני. היום אנחנו צריכים להגיד לו תודה, אבל לצערי לא הספקנו לקחת את מספר הטלפון שלו".

אבא אחר מוסיף: "אחרי שהוא ראה את הסרטונים ובעל הגן המשיך להגיד לו שהכל בסדר, הוא הוציא את הילדה מהגן והתחיל להפגין מחוץ לגן עם שלט שהיה כתוב עליו שבגן שלנו יש אלימות. אני הגעתי לגן בדיוק בשעה שבעל הגן הזמין למקום משטרה. השוטרים התחילו לתחקר את אותו אב, הוא סיפר להם על מה שראה בסרטונים, ואז התחילה החקירה".

אותו אב, ששלח אל הגן שתי בנות, מספר שנדהם כשצפה בסרטונים. "ראיתי סרטונים של מכות ואיומים, מכות שהם לא ספציפית נגד ילד או ילדה אחת, אלא אלימות יום יומית. אני באותו רגע הוצאתי את הבנות שלי מהגן, אבל יש עדין הורים שהילדים שלהם ממשיכים ללכת לגן".

 

היום, בזמן הקראת כתב האישום, הגיעו לדברי אותו אב רק חמישה מתוך 18 זוגות הורים לילדים בגן. "העצוב הוא, שיש הורים שעדין שולחים את הילדים שלהם לגן", הוא אומר, יש פה כנראה עניין סוג של הכחשה מצד ההורים, שטוענים שלא היה שום דבר ואם היה, הם היו יודעים. אני הגעתי לגן בגלל המלצות ושמתי את הבנות בגלל שידעתי שיש מצלמות. לטענת בעל הגן הוא לא ידע על האלימות, ואני שואל – למה שמתם מצלמות אם אף אחד לא צופה בסרטונים. אפילו לא פעם בחודש".

איך הבנות שלך היום?

"ברגע שהוצאתי אותן מהגן ההתנהגות שלהן השתנתה. הן הפסיקו להתעורר בלילה בצעקות ומבחינתי זה אומר הכול".

גם האם אומרת שהיא מרגישה בהבדל בהתנהגות של בתה. "בשלב כלשהו הבת שלי הפסיקה לישון בלילות", היא מספרת, "מדי לילה היא היתה מתעוררת בחצות ולא חוזרת לישון עד שש בבוקר. היא היתה בוכה וצורחת, לקחתי אותה לכל הרופאים, כולם אמרו שהכל בסדר ונתנו לי להרגיש שאני לא בסדר. צריך להבין שבאף שלב לא חשבנו שיש בעיה בגן. הבת שלי היתה נכנסת לגן ורצה לאותה סייעת ומחבקת אותה. רק אחרי טיפול של הפסיכולוגית הבנו שיד אחת מרביצה ויד שניה מלטפת".

את מגיעה לדיונים?

"כן. זו הפעם הראשונה שראיתי אותה אחרי המקרה. היא לא הסתכלה לעברי וכל הזמן הורידה את הראש. אני לא הורדתי ממנה את המבט ואני מתכוונת להגיע לכל הדיונים. כל השנה פינקנו אותה, קנינו לה מתנות. כשהבת שלי היתה חולה היא שלחה לי הודעה שהיא מתגעגעת אליה. היא כתבה שהיא אוהבת את הבת שלי ואחרי זה הרביצה לה.

דיון נוסף אמור להתקיים ביום חמישי. הנאשמות ביקשו להצמיד להן סניגור דובר רוסית.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. שירן

    הןרים רעים בעצמם!!מתכחשים וממשיכים לשלוח את ילדהם.ההורים כאן הבעיה!!!!!!!!

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מפגרת ההורים זה הבעיה????? אם היית לידי היית מקבלת כאפה לפנים שניה 1 על מה שאמרת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר