צילום קובי פאר
צילום קובי פאר

העלות מגוחכת, המחאה כבר באוויר

צור הנדל מייחל כבר לקבל את הרישיון שלו, אבל הדרך לשם רוויה בתלאות והוצאות

פורסם בתאריך: 2.8.18 12:40

זיהום אוויר, רעש, כאב ראש, פקקים, עצבים, מקרי מוות, תאונות, עוגמת נפש, כאב כלכלי ועייפות אלו רק חלק מהדברים שמצפים לי אחרי שאסיים עם הרישיון הארור הזה.

הנה אני עומד לפניכם נער בן 16.5 בעל אמביציה לא יותר ממוצעת ושתי ידיים שמאליות שבלבו משאלה אחת בלבד – להוציא רישיון. עומד אנוכי על רצפת מרפסת ביתי ומסתכל בעשרות מכוניות עומדות בשורה ארוכה על הכביש. האם בסופו של מסלול האספלט יש גלידות בן אנד ג'רי בחינם? לא ולא. ישנו עוד פקק לקינוח.

וכשמביט אני אל הישובים במכוניות, בין אם מעמדם הסוציואקונומי מניח לנפשם לנהוג במרצדס ובין אם במציבושי שנת תרל"ח, רואה אני גיבורים שאין כדוגמתם, גיבורים שעברו את כל מדורי הגיהינום הנדרשים על מנת להיכנס לפקקים של הבוקר. גיבורים שהוציאו טופס ירוק, גיבורים שעברו תאוריה, גיבורים שספרו שיעורי נהיגה בקנאות ובצפייה לקץ. עברו טסט, מלווה יום, מלווה לילה ולבסוף לאחר כל הסבל נהג חדש בשטח!

כמובן שההליך המסובך אינו בא בגפו, מלווה אליו נטל כלכלי כבד מאוד לכל הדעות. על פי סקר שערכו תלמידי תיכון בליך אשתקד, אשר פורסם באתר עצומה בתוספת נימוקים מרשימים על אופי הבעיה ופגיעתה בדמוקרטיה ממש, מינימום עלות הוצאת הרישיון עומד על כ-4,262 שקלים! אך זה לא הכל עד עכשיו פורסמו לפחות כ-17עצומות שכולן מתדיינות בפגיעת העלות הגבוה של הוצאת הרישיון בדמוקרטיה.

תלמידות שנת י"ב באולפנת תהילת ישראל מתייחסות לפגיעה בחופש התנועה ובזכות לשוויון. לפיהן עלות המינימום עומדת על כ-4,310 שקלים. תלמידי י"א מטרווסר רעננה מתייחסים לפגיעה בזכות לקניין לשוויון ולחופש התנועה, הם אומדים את עלות ההליך במינימום 4,810 שקלים. תלמידי שרת נתניה מתייחסים לפגיעה בזכות לקניין. עלות מינימום להערכתם עומדת על כ-5,000 שקלים.

אם כך, על מי לעמוד בנטל הכלכלי? ככל הנראה על אלו מבנינו שאינם זוכים למימון ההליך והיה והשכר הממוצע בישראל עומד על כ-9,800 שקלים ברוטו. מי ששפר עליו מזלו ונפל למשפחה מפנקת ואמידה יזכה ממילא למימון ההליך. הסירו דאגה מליבכם, אתם לא לבד. מקיפים אתכם בני נוער רבים בעלי אותה מועקה אווילית. הירגעו והורידו להילוך ראשון. אין הדבר משנה אם תוציאו רישיון לפני או אחרי כולם, אין זה משנה היכן אתם ביחס לחבריכם במספר השיעורים. הכלב קבור היכן שפגע בו נהג לא זהיר. הישמעו למורה הנהיגה ולימדו את הכביש בצורה הבטוחה ביותר לכם למשפחתכם ולחברה הישראלית.

כנראה שלבעיית המחירים אין כרגע פתרון בנמצא. ואין ברירה אלא להתחיל ולמלצר על מנת להוציא רישיון כמו "כולם" – להילחץ להתעצבן וכמובן לקינוח להיכשל בטסט הראשון. אין ספק שהמדינה מקלה ראש בדבר ויש לעשות דבר מה בנושא העלות המגוחכת, אך עד אשר יגיע הבחור על החמור הלבן (גם הוא טרם הוציא רישיון) כנראה שניאלץ להמשיך ולבכות בלילה על מיטת עץ אדומה בצורת מכונית. המשך נסיעה נעימה ובטוחה לכולם. תפרגנו בטיפים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר