נתי לוי. צילום אילן חתוכה
נתי לוי. צילום אילן חתוכה

נתי לוי מופיע על במות ישראל יותר מ-30 שנה ולא מוותר על הופעות בחתונות

נתי לוי, שמופיע בחתונות כבר לא מעט שנים, מספר על ההבדלים בין החתונות של אז והיום, על זמרי הפופ שנכנסו לנישה ומסביר למה המוזיקה הים תיכונית היא השולטת ברחבה

פורסם בתאריך: 3.8.18 10:54

"כל זמר שמגיע מעולם המוזיקה הים תיכונית מופיע גם באירועים פרטים, חתונות ובר מצוות", מספר הזמר נתי לוי שמופיע כבר למעלה מ-30 שנה באירועים פרטיים, "זמרים של מוזיקה ישראלית פחות מופיעים באירועים וזה לא משנה אם זה אירוע גדול או קטן".

מהי הסיבה לדעתך?
"אנשים רוצים באירוע שלהם לעשות שמח ומוזיקה ים תיכונית היא מרקידה ומשמחת. מבחינתי להופיע בחתונה זה הדבר הכי טוב שאפשר. קודם כל אתה מגיע לשמח זוג ביום הכי מאושר שלהם, יש קרבה לקהל ואתה מרגיש אותם, לא כמו בהיכל תרבות, שיש מולך 500 או אלף איש. פה אנשים באים למסיבה".

ומבחינת התוכנית האומנותית, היא שונה מהופעה רגילה?
"במופע בהיכל, יש הפסקות בין השירים, אתה מדבר עם הקהל ויש קטעי קישור ולפעמים גם אומן אורח שמצטרף אליך. בחתונה זה רק אתה והקהל, אתה שר ברצף כי אנשים רוקדים, אתה יכול לשיר לפעמים חצי שעה מבלי לעצור. מבחינת זמן, בחתונה אתה מופיע בממוצע שעה בעוד בהיכל זה שעה וחצי ולפעמים יותר".

זה לא מעייף?
"מי שמורגל בזה, אז זה פחות מעייף אותו. מעבר לכל הקטע של המוזיקה כשאתה מופיע בחתונה אתה יודע שהכלה והחתן בחרו בך מכל הזמרים. אתה לומד להכיר אותם לפני החתונה, איזה שירים הם אוהבים ומה הם רוצים שתשיר. גם כשאתה על הבמה, אתה לא רק עם עצמך, אלא אתה כבר מכיר את הזוג, מכיר את ההורים, החברים וזה מאוד מרגש. יש בזה לא פעם ערך מוסף מאירוע רגיל".

ועלויות, בחתונה מרווחים יותר?
"כמובן, כי כשעושים הופעה בהיכל, כמות הנגנים גדולה יותר, אתה עושה הרבה יותר חזרות על מנת להביא את המופע למקום מקסימלי ויש יותר עלויות של המקום. בחתונה זה שונה, הלהקה יותר קטנה ואתה מגיע להופיע והולך".

מה אתה מעדיף, היכל או חתונה?
"מבחינתי זו אותו קהל. כמו שאמרתי זה מחמיא שהזוג בוחר דווקא בי ליום הגדול של חייו אבל גם כשמופיעים בהיכל זה מרגש, כי אתה יודע שכל אחד מה-500 איש קנה כרטיס באופן אישי על מנת לראות. אני אוהב את שני הדברים, כשאני רואה אדם מחייך, לא משנה לי הסיבה".

נתי לוי פרץ לתודעה בסוף שנות ה־80 עם הלהיט "סוכר". בשנות ה-80 וה-90 הוא נחשב לאחד ממובילי הז'אנר המזרחי והים התיכוני ובמהלך השנים הוציא 13 אלבומים. לוי, נולד בראש העין להורים ממוצא תימני ואת השירה וההגייה התימנית קיבל עוד בבית הכנסת. לפני כשלוש שנים עבר לוי להתגורר בפתח תקווה, לאחר שמעל ל-15 שנה התגורר באלעד.

בחתונה שלך היו זמרים?
"בחתונה הראשונה שלי הופיעו יואב יצחק וציון גולן. מכוון שאני בתעשייה מגיל צעיר, חיפשתי משהו יותר אינטימי ובחרתי שני אומנים שאני מכיר מהשכונה. בחתונה השלישית שלי (הוא נשוי לגלית ולהם ילדה) התחתנו בבית הכנסת וזה היה אירוע צהריים, מאוד צנוע ומרגש. היו רק האנשים הקרובים לנו וזו היתה חוויה אחרת, הרבה יותר אדירה".

בימים אלה עבר לוי לניהולו של שרון שרעבי והוא ממשיך להופיע עם המופע "געגועים לנוסטלגיה", כשהמופע הקרוב יתקיים ב26/8 בזאפה בהרצליה. "אחרי שחוויתי הצלחה של המופע בגריי ביהוד, אמרתי לעצמי שאני חייב להמשיך להופיע". בנוסף, ממשיך לוי להוציא סינגלים לרדיו. השיר האחרון שלו "הצייר" יצא לאחרונה וזכה לביקורות חיוביות. "זה שיר שיוצא פעם אחת בחיים לאומן", הוא אומר, "יש לשיר טקסט מאוד ייחודי, אנשים שומעים אותו ואוהבים ואני שמח על כך. אני מתכוון לחרוש את כל המדינה. מבחינתי להופיע מול 100 איש או 20 אלף, זו תמיד אותה התחושה. כשאני על הבמה אני תמיד מתרגש ונותן את אותה ההשקעה ואותן האיכויות. החלום שלי זה להמשיך להיות בשטח, ליצור כל הזמן, להקליט, להופיע בצורה הכי טובה, לעשות דברים לא סטנדרטים והחוכמה היא לשמור על האיכות ותמיד להתרגש מחדש ולהמשיך לחלום".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר