בית ספר יסודות צילום זאב שטרן
בית ספר יסודות צילום זאב שטרן

בגלל פערים הוחלט לערבב מחדש שתי כיתות. ההורים מתנגדים

בית ספר יסודות: לקראת המעבר לכיתה ד' הוחלט לבנות מחדש את הרכב הכיתות. הורי הכיתה המוצלחת יותר: "לא נשלח את הילדים לבית הספר". העירייה: "נוצר חוסר איזון ופער משמעותי". ההורים הפגינו בישיבת המועצה

פורסם בתאריך: 20.8.18 14:18

ההורים של בוגרי כיתה ג' 1 בבית הספר יסודות, מתלוננים על שינוי הרכב הכיתות שמתוכנן לקראת שנת הלימודים הקרובה בה ילמדו ילדיהם  בכיתה ד'. לפני כשבוע הם התבקשו על ידי מנהלת בית הספר לשלוח שני נציגים למפגש איתה. במפגש נאמר לנציגים שיש צורך לערבב את שתי הכיתות – ג' 1 ו-ג' 2 לקראת תחילת הלימודים בכיתה ד' ולבנות אותן מחדש, דבר לו מתנגדים הורי הכיתה. אתמול (ראשון) בערב הפגינו ההורים במהלך ישיבת מועצת העיר.
הורי ד' 1 טוענים שהכיתה שלהם היא כיתה טובה ואיכותית, התלמידים מסתדרים בינהם והם רוצים להישאר בהרכב הנוכחי. לדבריהם כל כיתה מונה בממוצע כ-20-21 תלמידים. "קיבלנו מכתב עליו חתומה יהלומה רוזן מנהלת בית הספר ובו התבקשנו לבחור שלושה תלמידים לפי סדר עדיפויות לשיבוץ מחדש", אומרת אחת האימהות. "במכתב נכתב שמדובר במניעים פדגוגיים, חברתיים והתפתחותיים, אבל עד עכשיו לא הצלחנו להבין מהם", מסבירה האם. "לאורך כל שלוש השנים שאנחנו ביחד בכיתה, לא שמענו ולו טענה אחת על ההרכב הכיתתי או בעיות שהיו וקיבלנו רק שבחים. הכיתה שלנו מבחינה לימודית מצוינת, יש לנו תלמידים איכותיים וגם מבחינה חברתית אנחנו ההורים פועלים בצורה מאוד מגובשת. לכן אנחנו מבקשים להישאר באותו הרכב".

אם אחרת אומרת: "אם יש בעיה בכיתה אחרת, הם צריכים לפתור אותה נקודתית ולהוסיף אנשי מקצוע ולא לפגוע בילדים שלנו. כי במצב שהם יוצרים, זה יכול להיות ההפך והילדים שלנו יפגעו ויחלשו וזה מאוד מקומם אותנו".

לטענת ההורים על מנת לבצע שינוי כזה, היה צורך לקיים מפגש של כל הורי השכבה ולא של ארבעה הורים. "לטענת המנהלת, חוקית היא לא צריכה לשאול אותנו והיא קיבלה את אישור משרד החינוך. חבל שהדעה שלנו לא ממש משנה לה ואנחנו צריכים לבלוע את הצפרדע ולהמשיך הלאה". ההורים מבהירים כי אינם מתכוונים לוותר:  "במידה ויתבצע השינוי, אנחנו לא נשלח את הילדים לבית הספר ואם צריך, נבקש להעביר אותם למוסד חינוכי אחר, כי זה יפגע בהם לימודית ולכך אנחנו לא נסכים".

תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "בשכבה זו נוצר חוסר איזון ופער משמעותי בין שתי הכיתות. הדבר מוצא ביטוי בכל הפרמטרים המאפיינים תלמידאות – התנהגות, הישגים לימודיים, מרקם חברתי ועוד. לאור האמור, ובהתייעצות עם גורמים בפיקוח וברשות המקומית, התקבלה החלטה לחלק שנית את תלמידי השכבה, במטרה לייצר את האיזון הדרוש, לתועלת כלל התלמידים ולרווחתם".

תגובת מחוז תל אביב במשרד החינוך: "בסמכותה של מנהלת בית הספר לשנות את הרכב הכיתה בהתאם להמלצות אנשי מקצוע. כל המהלך נעשה בשקיפות מלאה מול ההורים ואושר על ידי המפקחת על בית הספר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר