מור מזרחי. צילום זאב שטרן
מור מזרחי. צילום זאב שטרן

קבלו את החתן, הכלה והזמר: הצצה אל מאחורי הקלעים של אולמות האירועים

מור מזרחי משיק השבוע סינגל ראשון ומושקע בדרך להגשמת חלומו להפוך לזמר חתונות. יצאנו לבדוק עם שני זמרים ותיקים בתחום, אבישי אשל מראש העין ואבירם שוקרון כמה עולה לקנות שיר, ואיזה טיפ יעניקו למור בדרכו להצלחה

פורסם בתאריך: 14.7.17 08:00

“לך אני נשבע
כאן היום לפני כולם
שתדעי זה לעולם
את היא האחת
כמו האור שבא לאט
את הכל הארת, כמה טוב שבאת
אל חיי”
(מתוך הסינגל הראשון של מור מזרחי, “זה לעולם”. מילים: צ’ולי זכאי)

אבירם שוקרון. צילום לירן שמש

אבירם שוקרון. צילום לירן שמש

ביום שלישי הקרוב יצא סינגל הבכורה של מור מזרחי, “זה לעולם”. מזרחי, תושב העיר, בן 24, אחד הבעלים של “רהיטי סגולה”, אהב מאז ומתמיד לשיר. בגיל 18 רכש את מערכת הקריוקי הראשונה שלו והתחיל לשיר. בהתחלה, רק עם חברים. “עד גיל 21, כשהשתחררתי מהצבא, זה לא היה בראש מעייני”.

מתי ואיך נולד החלום?

“לפני כחמישה חודשים. אחרי תקופה מסויימת על במות. התחלתי את דרכי כזמר בית בבר בפתח תקוה, שבינתיים נסגר. בעל המקום היה דוחף אותי, נותן לי להופיע על מנת שאפרוץ. בשלב כלשהו התחברתי לזמרת נזי שקורי, שאהבה איך שאני שר, והציעה לי להופיע איתה. וכך לילה, לילה הייתי מופיע לצידה, בהופעות שלה. היא שרה מוזיקה מזרחית כבדה וזה פתח לי צוהר לסגנונות שירה נוספים. מצאתי את עצמי מופיע כל לילה על במה אחרת. ואז, לפני כחמישה חודשים ממה שקורה בשוק. הבנתי פתאום שהשוק מוצף בחבר’ה שקוראים לעצמם זמרים, אנשים שלא באמת מעניינת אותם המוזיקה, אלא בעיקר אוהבים את השואו והפרסום. אצלי זה לא בא מהמקומות האלה, אני רוצה להיות זמר ולהצליח. בשלב כלשהו התחלתי להעלות שירים ליוטיוב ואנשים ראו והתחילו לשאול למה אני לא מפתח את זה, עושה משהו יותר מקצועי. התחלתי לקבל שירים מאנשים והבנתי שאני צריך לעשות את הצעד הבא, לא רק לשיר קאברים”.

החיים כזמר חתונות

אבישי אשל מראש העין הוא זמר חתונות מוכר מאוד, לא מעט בזכות שני סינגלים שהוציא: “ריבונו של עולם’ ו’בואי כלה’. “להיות זמר חתונות, זה אומר מידי ערב לשמח חתנים וכלות וזו שליחות אדירה מבחינתי. צריך להבין שהופעה באירוע היא שונה מהופעה שאנשים קונים בה כרטיסים. הקהל באולם מגוון, יש חילונים, דתיים, מסורתיים וחרדים, אתה צריך לקחת את המוסיקה למקום שהאירוע נמצא בו, על מנת שתהיה שמחת חתן כלה מהתחלה ועד הסוף”.

איך אתה מסתדר עם שעות העבודה אל תוך הלילה?

“מאז שהתחלתי במקצוע, ידעתי למה אני הולך ואיך הייתי רוצה לבנות את הבית שלי והחיים שלי. גם אשתי ידעה. למרות שלא פעם אני חוזר בשעות מאוחרות, אני מקפיד לקום בבוקר מוקדם עם הילדים, לארגן אותם ואם צריך להשלים שעות שינה בצהריים, על מנת לאגור כוחות לערב הבא”.

אפשר להתפרנס מהתחום?

“בהחלט, יש פרנסה. ההוצאה בעולם שלנו זה בעיקר הסינגלים. מדובר בהוצאה כספית לא קטנה, שאתה יודע שדקה אחרי שהוצאת את הסינגל הוא כבר נצרב. אבל מבחינתי הסינגל זה סוג של חשיפה”.

איזה טיפ אתה יכול לתת למישהו שרק מתחיל?

“קודם כל התמדה. לדעת פחות או יותר לאיזה כיוון אתה הולך, לאיפה אתה רוצה להגיע ולהתמיד לכל אורך הדרך, אני מאמין שמי שמתמיד יגיע לשם. המשפט שלי הוא ‘יגעת, מצאת תאמין’. צריך לעבוד קשה ולהאמין. הדור הצעיר היום, מסתכל על הזמרים המובילים ובאיזה מקום הוא קצת חושש שאין לו מקום, אני חושב שיש מקום לכולם. ואם תאמין, תעבוד, תתפלל, בוודאי תצליח”.

אבירם שוקרון מפתח תקוה שר בשני הרכבים: “עידן חדש”, הכולל חמישה נגנים ובלהקת החתונות LOVE&HARP. “אני מופיע בתחום האירועים מזה שבע שנים, מאז שהשתחררתי מלהקת הרבנות הצבאית. קודם כל מדובר על הגשמה עצמית, זו מצווה גדולה לשמח חתן וכלה וזה גם כיף גדול. מבחינתי, זה צעד נוסף בקריירה שלי לצד מוסיקה מקורית".

יש תחרות בעולם הזה?

“בוודאי, יש המון הרכבים, זמרים ולהקות ובסופו של דבר כולם עושים את אותה העבודה, אך כל אחד נותן את הערך המוסף שלו. זה מאוד דומה לענף הצלמים והתקליטנים ולכן אנחנו משתדלים לחדש כל הזמן ולהביא צליל חדש”.

אפשר להתפרנס מזה?

“אני חושב שכן, אם אתה יודע לשלב כמה וכמה דברים. ההכנסה מאוד משתנה ותלויה בזמר, כמה הוא מוכר, בעונות, בקיץ יש יותר ביקוש, בחורף פחות”.

מה הטיפ למישהו שעכשיו מתחיל את הדרך?

“להיות חדשני ומקורי. להעזר בכל מה שאפשר מבחינת פרסום דיגיטלי, פייסבוק וכדומה. להביא שירים מדליקים ולהאמין בעצמך, אני תמיד בעד הגשמה עצמית”.

אבישי אשל. צילום אילן בשור

אבישי אשל. צילום אילן בשור

“הרגשתי שזה נכתב עבורי”

למעלה מארבעה חודשים והאזנה ליותר מ-30 שירים לקח למור להגיע לשיר האחד שלו. “שמעתי המון סקיצות מתוכן הייתי צריך לבחור. בשלב הראשון אתה צריך לדמיין איך השיר יישמע בסוף. ישבתי באולפן, אצל גיל נגר, מלחין מוכשר, והוא הציע לי מספר שירים. כשהוא התחיל לנגן את השיר הזה, ישר ידעתי שזה זה. השיר הוא שיר שמתאים לכניסה לחופה, להצעת נישואים וכדומה. זה שיר שמחבר בין שני אנשים, שיר תודה והוקרה לרגע מסוים. הרגשתי שזה נכתב במיוחד עבורי”, הוא מסביר.
מבחינת מור, סינגל הבכורה הוא כרטיס הביקור שלו. “ המטרה היא לעשות את זה נכון, כי זה הפרצוף שלי שיקבע איך הקהל יתפוס אותי. צריך להבין שמדובר בשוק לא פשוט בכלל. זו התעשייה הכי מכוערת שיכולה להיות. כל אחד מחפש לדרוך על השני, אין הרבה פרגון. לכן גם לקהל לוקח זמן עד שהוא מכיר אותך, כי בדרך כלל הם הולכים אחרי זמרים ידועים ומוכרים. כשהם כבר רואים אותך על הבמה, זה הרבה יותר קל. אבל השלב הראשון, כשהם רק שומעים אותך או רואים אותך ביו טיוב, הוא יותר מורכב. אנשים קודם כל מבקרים אותך ואתה צריך להיות מאוד חזק ונחוש על מנת להצליח”.

באילו קשיים נתקלת בגלל עיסוקך כזמר?

“ אתה מתחיל לעבוד בשעה 22:00 בלילה, לפעמים אתה עולה לבמה רק בשעה 24:00  ויכול לחזור הביתה אפילו בחמש לפנות בוקר. המוזיקה היא עדיין לא העבודה הקבועה שלי, לכן זה אומר שכמעט אין לי חיים. אני צריך להכניס גם חדר כושר ועבודה בחנות עד השעה 20:00, קשה אפילו להיפגש עם חברים”.

לא כדאי לקחת מישהו שינהל אותך?

“זה משהו שחשבתי עליו אבל אני מעדיף לעבוד לבד מבלי שאף אחד ינהל אותי, ישקיע בי או ירצה לקחת אחוזים. היו לי כמה פניות, אנשים ביקשו שאני אוציא כסף ונתחיל לעבוד ולאחר מכן הם יחתמו איתי. העדפתי לוותר וללכת בדרך שלי. בדרך העצמאית, הישנה והמוכרת: בלי טלוויזיות, יחסי ציבור וללא תכניות ריאליטי”.

חשבת ללכת לתוכנית מהז’אנר באמת?

“היו לי כמה הצעות, אבל העדפתי לוותר. בחמש השנים האחרונות היו לא מעט תכניות בתחום המוסיקה שפנו אליי. לדעתי, כמו שהאנשים מגיעים לשיא כשהתוכנית רצה, הם נעלמים אחרי שהתוכנית יורדת. תכניות ריאליטי פחות מדברות אלי. אני לא מזלזל באף אחד אבל הם לא יקבעו אם אני אהיה זמר טוב או לא. הם מחפשים סיפורים ואני בא לשיר”.

“אני מעדיף להישאר לבד”

אז אחרי שקיבל דחיפה והבין שמוסיקה זה החלום שלו, הוא החליט להקליט את הסינגל עליו חלם. “ההקלטות ארכו למעלה מחודש וחצי. המון סקיצות ותיקונים, אתה שומע את השיר, מבקש לתקן וכך חזור חלילה, עד שאתה שומע את הגירסה הסופית ומאשר שזה זה”.

כמה עולה היום לקנות שיר?

“זה נע בין אלפיים שקל לעשרים אלף שקל ויותר. אני, מבחינתי, לא הייתי מוכן להתפשר כי השיר הראשון עשוי לקבוע מה יעלה בגורל הקריירה המוזיקלית שלי, ימתג אותי. אני מאמין שאם תשקיע, אנשים יעריכו אותך. זה לא חייב להיות להיט הלהיטים, אלא להראות שמדובר בשיר מושקע. אני הוצאתי כמעט 20 אלף שקל על ההפקה, וזה עוד לפני שפירסמתי את השיר והוצאתי אותו החוצה”.

אז חייבים כסף כדי ליצור אמנות?

“כן. מדובר בהרבה מאוד כסף. וגם אף אחד לא מבטיח לך שום דבר. זה עסק לכל דבר. אנשים משקיעים מיליון שקל בשביל למכור פיצה בעשרה שקלים, לא תשקיע 20 אלף שקל בשביל להוציא שיר?”.

איך אתה מתכוון לפרוץ לתודעה?

“בשלב זה, בעיקר בפייסבוק. בהופעות אנשים רואים אותי ומכירים אותי. כרגע אני מופיע בעיקר באירועים פרטיים. לאחרונה נסגרה לי הופעה בנמל אשדוד, הפלגה קצרה. אני מקווה שלאט לאט יגיעו עוד ועוד הופעות”.

אתה שר על אהבה ושיר חופות, אתה בזוגיות?

“בשלב הזה אני לבד. נכון שלפעמים זה צובט לי את הלב, כשאני רואה זוגות כל ערב, אבל בשלב הזה בחרתי לוותר על זוגיות ולהשקיע בקריירה. עד לא מזמן יצאתי עם מישהי, אבל היא קצת לחצה לי על הברקסים וזה לא התאים לי. אמרתי לה שאני לא מוכן שזוגיות תבוא בשלב הזה על חשבון הקריירה שלי, כי זה החלום שלי, ואני לא רוצה שזה יעכב אותי. בשלב הזה אני מעדיף להישאר לבד, עד שתבוא האחת”.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר