עיריית ראש העין
עיריית ראש העין

"10 מיליון שקלים שכר של שני סגנים לחמש שנים, זה חוסר אחריות ציבורית"

שאלה אחת בשבוע, והפעם: כמה סגני ראש עיר בשכר צריכים להיות בעיריית ראש העין?

פורסם בתאריך: 11.11.18 16:19

אנט תם מליחי

אנט תם מלחי

"לכל יישוב מספר הסגנים נקבע לפי מספר התושבים. ראש עיר שרוצה להקים קואליציה יכול להבטיח רוטציה בין שני סיעות – כל סיעה חצי קדנציה. כך, שלעיר שלנו יכולים להיות שני סגנים ורוטציה על סגן אחד. משמועות שמתרוצצות בעיר אפשר יהיה לחלק את שני הסגנים לארבע סיעות מה שדורש את אישור משרד הפנים. שני סגנים בשכר ואחד מ"מ שאינו בשכר. לעיר איתנה כמו ראש העין זה אפשרי ומספיק. בתקופה הראשונה של משה סיני הסגנים שלו לא קיבלו תקציב כי העירייה היתה במצוקה כלכלית וכשהעיר התאזנה אזי, היה אפשר לשלם, וכך היה. שני סגנים בשכר ואחד ממלא מקום ללא שכר זה מספיק לטעמי". (מליחי היא פעילה חברתית)

דני אבידור

עו"ד דני אבידור

"מתקציב שנתי של 380 מיליון שקל של עירית ראש העין, לקחת עלות של 10 מיליון שקלים שכר של שני סגנים לחמש שנים, זה חוסר אחריות ציבורית. זה נכון שעל פי החוק רשות כמו שלנו זכאית לשני סגנים בשכר, אבל במצב שנוצר בו לאחד מראשי העיר רז שגיא או שלום בן-משה, ישנה הזדמנות פז לבנות קואליציה מהמפלגות הרבות שיש במועצה, ולתת למרצ, בעלת המנדטים הגדולה ביותר אחריות על פתיחת עסקים בשבת ותחבורה ציבורית, ללא צורך לחשלם בסגן בשר ובודאי לכל שאר המפלגות שיודו על תפקיד ביצועי סביב שולחן מועצת העיר. יש אלטרנטיבות רבות בתחום החינוך, ספורט, רווח, שפ"ע, לאותם עשרה מיליון שקלים במקום שאנו התושבים נהיה סוכנות תעסוקה לאזרחי העיר. אלו שבאמת רוצים לתרום לעיר, יעשו זאת גם בהתנדבות". (אבידור הוא יו”ר ועד ההורים לשעבר ומנכ”ל חברת רדמצ)

דקלה כהן

דקלה כהן

"השלטון המקומי הוא הרובד השלטוני בעל ההשפעה הגדולה ביותר על חיי האזרחים במדינת ישראל וגם המושחת ביותר במדינת ישראל. סגני ראש עיר הם שליחי ציבור בעמדת כח שצריכים לעשות למען הציבור בהתאם למדיניות המונציפאלית של ראש הראשות הנבחר. סגנות ראש עיר היא תפקיד תובעני. סגני ראש עיר נדרשים להגיע לישיבות, להשתתף ולעמוד בראש ועדות, להשקיע בבניית תכניות עבודה וגם ליטול לא מעט אחריות מונציפאלית לטובת הכלל במשרה מלאה. העיר ראש העין היא עיר שנמצאת בעיצומה של תנופת בנייה ופיתוח העתידה להכפיל את אוכלוסייתה בשנים הקרובות. ולכן דווקא משום עובדות אלו, יש הגיון שימנו לעיר ראש העין שלושה סגנים בשכר כדי למנוע התנהגות לא אתית של נבחרים ועל מנת שלא יהיו תלויים באף גורם מסויים ויהיו נאמנים רק לטובת התושבים. חשוב שהם יהיו מנועים לעסוק בעיסוק נוסף בשכר ושהשליחות הציבורית תהא פרנסתם היחידה וזאת למען שמירת טוהר מידותיהם. שיעבדו ויתנו תפוקה ציבורית מלאה לתושבים ומעבר לכך. כך אני מקווה. עם כל זאת, חשוב שהציבור ידרוש לפניו הצהרת הון של הנבחרים הבכירים כגון: נכסים וסכומי הכנסה חודשיים בתחילת הקדנציה ובסיומה. למען הנורמות התקינות והיושרה הציבורית". (כהן היא אשת חינוך)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר