העיר אלעד. צילום משה מילנר
העיר אלעד. צילום משה מילנר

הוקפאה התוכנית להעברת חלק משטח מחנה סירקין הגובל בהדר גנים לאלעד

המשמעות של התוכנית היא הקמת שכונה חרדית בשטח פתח תקוה, שתהיה שייכת מוניציפלית לאלעד. התוכנית הוקפאה בשלב זה לבקשת רמי גרינברג

פורסם בתאריך: 22.11.18 13:38

משרד הפנים נעתר לבקשת ראש העירייה, רמי גרינברג, והקפיא את העברת מתחם ״סירקין הקטנה״ לטובת בניית יחידות דיור של העיר השכנה אלעד. בעירייה ציינו כי ההודעה על כך התקבלה בשלב זה טלפונית בלשכתו של גרינברג.
גרינברג פנה למשרד הפנים וביקש לקיים דיון מקיף נוסף בהחלטה שהתקבלה באוגוסט השנה, להעברת חלק משטחו של בסיס סירקין שנקרא סירקין הקטנה, הממוקם מזרחית לשכונת הדר גנים, לרשות העיר אלעד, לטובת בניית כ-4,500 יחידות דיור. מחנה סירקין כידוע צפוי להתפנות לטובת בניית אלפי יחידות דיור. בעוד שבעמותה למאבק בבניה במחנה סירקין מתנגדים לבניית כ-12 אלף יחידות דיור ללא פתרונות תחבורתיים, הודיעו במשרד הפנים לפני מספר חודשים כי השטח של סירקין הקטנה, יעבור לידי עיריית אלעד, ובכך יווצר מצב שבו שכונה חרדית תוקם בתוך העיר פתח תקוה, אך תהיה שייכת מוניציפלית לרשות אחרת. גם בעמותה וגם העירייה התנגדו אז לתוכנית של משרד הפנים, וזאת כחלק ממאבק כולל נגד הבניה בשטח הבסיס, ללא יצירת פתרונות תחבורתיים קודם לכן.

מחנה סירקין. צילום זאב שטרן

מחנה סירקין. צילום זאב שטרן

״פניתי למשרד הפנים וביקשתי מהם לקיים דיון מקיף על החלטתם להעביר את המתחם לשטח השיפוט של העיר אלעד", ציין גרינברג, "ישנן מספר סוגיות תיכנוניות שמצריכות חשיבה מעמיקה שתמנע פגיעה עתידית באיכות חייהם של תושבי פתח תקוה. אני שמח שמשרד הפנים נעתר לבקשתי ובקרוב נקיים דיון נרחב על כך״.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר