הגן בו לומדת הילדה
הגן בו לומדת הילדה

בגלל החול: ילדה שנעזרת במכשיר שמיעה חוששת לשחק בחצר

תלונה נוספת על גן בו עדיין לא הוחלף משטח החול בדשא סינטטי: הפעם מגן באם המושבות בו לומדת ילדה הנעזרת בשני מכשירי שמיעה שעלות כל אחד מהם כ-14 אלף שקלים. החשש הוא שהמכשירים ייפלו לחול

פורסם בתאריך: 1.12.18 18:33

בעקבות הכתבה שהתפרסמה במלאבס, על הילדה לקויית הראייה שלא יכולה לצאת לחצר הגן משום שמשטח החצר מחול והילדה זקוקה למשטח יציב, כמו למשל דשא סינטטי, הגיעה למלאבס תלונה נוספת. התלונה הזו הגיעה מגן בשכונת אם המושבות. בגן זה לומדת השנה ילדה לקויית שמיעה, הנעזרת במכשיר שמיעה יקר. החשש של ההורים לאורך כל השנה הוא שמכשיר השמיעה ייפול לחול וייעלם. "בשנה קודמת היא שיחקה בחול והמכשיר נפל לה, לקח המון זמן עד שמצאו את המכשיר", מספרת האם. "השנה, מאוד התלבטתי האם לתת לה לשחק בחול, מצד אחד היא רוצה להיות עם כל החברים שלה ולהיות שווה בין שווים ומצד שני מדובר במכשיר מאוד יקר. בהתחלה היא לא שיחקה בחצר, לאחר מכן החלטתי בלב לא שלם, לאשר לה לשחק עם החברים, כי אני לא רוצה לתסכל אותה, אבל אני מאוד חוששת וכך גם היא".
לטענת האם והורים נוספים בגן, בשנת הלימודים הקודמת הם שלחו מכתבים בנושא למנהלת אגף גני הילדים מיכל אונגר ולגורמים נוספים בעירייה, אך מאחר ואין תקן בנושא החול, הם לא קיבלו כל תשובה בנושא. האם מסבירה שעלות שני המכשירים בהם משמשת בתה היא כ-14 אלף שקלים. "למרות הסכום הגבוהה, החלטתי כרגע לקחת אחריות ולאשר לה את המשחק בחול, כי היא בסך הכל ילדה ולא מגיע לה לסבול", היא אומרת.
לטענת גורמים בעירייה בעיר יש בסך הכול 386 גנים, עד כה הוחלף משטח החול בדשא סינטטי ב-210 מתוכם. בתקופת ראש העיר הקודם, איציק ברוורמן, שמו דגש על החלפת חול בשכונות הוותיקות עם התייחסות נקודתית לבעיות בגני החינוך המיוחד ורק לאחר מכן עברו לשכונות החדשות. כרגע לטענת אותם הגורמים, הדגש הוא על הגנים של החינוך המיוחד ולאחר מכן יעברו ליתר הגנים.
תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "אנו פועלים בהתאם לתכנית העבודה ובכפוף לתקציב. מיד עם קבלת התקציב לשנה הקרובה תוכן רשימה ובהחלט תינתן עדיפות למקרים מיוחדים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר