מיכל ינאי צילום רונן אקרמן
מיכל ינאי צילום רונן אקרמן

יום הקדיש הכללי, נשים בשואה וגם הצגות ומופעים: מה עושים השבוע בפתח תקוה

ביום שלישי, עשרה בטבת, יצוין יום הקדיש הכללי לזכר קורבנות השואה שיום מותם לא נודע. פרט לאירועי התרבות והפנאי השוטפים, כמו המופע של פיטר רוט וההצגה הברווזון המכוער, יתקיימו עצרת מרכזית ואירועים נוספים. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 16.12.18 13:00

 

השבוע ביום שלישי, עשרה בטבת, יצוין אחד מארבעת ימי תענית לזכר חורבן בית המקדש הראשון. משנת 1950 הוא מצוין גם כיום הקדיש הכללי, לזכר קורבנות השואה שיום מותם לא נודע. לכן יתקיימו השבוע כמה אירועים חשובים שיציינו את זכר השואה.

 

הצגת ילדים. הברווזון המכוער, עם מיכל ינאי. על פי ספרו הקלאסי של הנס כריסטיאן אנדרסן. סיפורו של הברווזון שנולד שונה מכל אחיו. הוא יוצא למסע הרפתקאות לחפש מקום בו יוכל להרגיש שייך, אך בסוף מבין כי השייכות והיופי נמצאים בתוכו והיו שם מאז ומתמיד. בהשתתפות: חנן שוורצברג, אייר שטיימן, הילה הויזמן, דותן עמרני, מירית פרג’ון ומיכל ינאי. עיבוד ובימוי: בר קדמי, מוסיקה: רוני וייס, כוריאוגרפיה: סיגי ניסן. עיצוב תפאורה: בתיה ומיכאל פיק, עיצוב תלבושות: אלה קולסניק, עיצוב תאורה: אורי מור. ראשון, 18:00, היכל התרבות.

עצרת מרכזית לציון יום הקדיש הכללי, עשרה בטבת. יום שלישי, 18.12, באולם שרת, במעמד ראש העירייה רמי גרינברג, ללא תשלום וברישום מראש. דברים: הרב הראשי מיכה לוי, יו"ר המרכז העירוני משה פלדמר. בתוכנית: תפילת אל מלא רחמים מפי מר אהרון שכטר- ניצול שואה. הדלקת שישה נרות זיכרון על ידי ניצולי השואה תושבי העיר. בחלק האמנותי: מקהלת גיתית, בניצוחו של מנשה לב רן ובליווי הפסנתרן איתן סובול. 19:00, אולם שרת.

הרצאה בעקבות נשים בשואה. "אישה אחת באושוויץ", סיפורה יוצא הדופן של מי שהייתה מזכירתו של ד"ר יוזף מנגלה – הסופר יעקב בוצ'ו במפגש מרתק אודות אמו. רביעי, 19.12, 20:00 בבית שיח נשים, רחוב מונטיפיורי 3. רכישת כרטיסים מראש – בית שיח נשים 03-9131471, המרכז להנצחת השואה – 03-9113669.

הצגה, רומיאו ואמא, התיאטרון הקאמרי. קומדיה מאת גור קורן וגלעד קמחי. לעיירת הפיתוח "תקוות" שבדרום הארץ קרה נס: ששי בן עטר, הכוכב הכי גדול שיצא מהעיר, חוזר עכשיו ל"תקוות" כדי לבחור נער מקומי שיגלם את "רומיאו" בהפקה נוצצת של "רומיאו ויוליה". מולי מלכא, הנער הכי מוכשר בתקוות, כמעט ומקבל את התפקיד הנחשק אבל בשורות רעות לגבי מצבה הבריאותי של אמו זורקות את מולי מהבמה הנוצצת אל המציאות הקשה. הדבר היחיד שנותר לו לעשות כדי לתת לאמא שלו קצת תקווה הוא לשקר לה שקיבל את התפקיד הנכסף. המצב אליו נקלע מולי יוצר קומדיה של שקרים שרק מסבכים אותו יותר ויותר, ולמרות זאת מולי מצליח לסחוף אחריו את חבריו, משפחתו והעיירה כולה כדי לתת לאמו כמה רגעי אושר. זה סיפור על אהבה כל כך גדולה בין ילד לאמא שלו, אפילו גדולה יותר מאהבתם של רומיאו ויוליה. בהשראת הסרט LE GRAND ROLE מאת סטיב סוויסה. היכל התרבות, רביעי – 20:30, חמישי – 17:00, מוצאי שבת – 20:30.

מופע. נפשי צמאה, מופע של הזמרת צליל דיין בגולה. לקראת סוף שירותה הצבאי החלה צליל דיין לעבוד במרץ על אלבומה הראשון "נפשי צמאה" אותו כתבה והלחינה ואף הפיקה יחד עם יוני טלבי בשנה האחרונה. במהלך היצירה יצרה צליל שיתופי פעולה מיוחדים באלבום יחד עם מארק אליהו ואמיר דדון. בעזרת קול צלול ושירים שמדייקים ללב, דיין מצליחה לשקף את המורכבות שבאהבה. בפשטות ובכנות בלתי מתפשרת, ובכך מאפשרת למאזינים להיכנס ולהתחבר לעולמה כאילו היה שלהם. חמישי, 20.12, 21:30, מועדון הגולה.

פיטר רוט צילום רונן פדידה

מופע. פיטר רוט הוא אחד מהאמנים והמוזיקאים הבולטים והעסוקים בסצינת המוזיקה הישראלית. הוא ממייסדי להקת מוניקה סקס המצליחה. בהופעתו יבצע ממיטב להיטיו בנוסף ללהיטים שביצע במהלך השנים בדרכים עם האמנים אותם סבב וסבבו אותו. בין השירים שיבצע: היא אוהבת, צחוק הגורל,טלפני טלפני, בדרך אלייך,סאן חוזה ועוד ועוד. הגולה, מוצאי שבת 22.12, בשעה 21:30.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר