בית ספר נעמי שמר. צילום: זאב שטרן
בית ספר נעמי שמר. צילום: זאב שטרן

הורי נעמי שמר חוששים ששטח בית הספר יצומצם לטובת התיכון החדש

החשש מתבסס על פגישה שהתקיימה בסופ"ש ועל הודעה שפרסם ראש העירייה רמי גרינברג בסיום הישיבה. בתוך הסיפור הזה יש גם מאבק סמוי על מיקום התיכון החדש בין הורי בתי הספר פאול קור וחיים חפר להורי נעמי שמר

פורסם בתאריך: 16.12.18 15:03

הורי בית הספר היסודי נעמי שמר, מודאגים וחוששים ששטח בית הספר יצומצם. וזה הסיפור: ביום חמישי בערב נערכה פגישה בה השתתפו יו"רים של בתי הספר יסודיים באם המושבות, צוות מינהל החינוך וראש העירייה רמי גרינברג. במהלך הפגישה נדונו אופציות שונות לגבי הקמת בית הספר השש שנתי בשכונה. לאחר הפגישה, פרסם גרינברג הודעה בפייסבוק ובה ציין שבפגישה הוחלט כי המבנה של החטיבה יהיה ברחוב משה פלד פינת רחוב ראשון לציון והתיכון ייבנה עד 2022 בשטח שליד בית ספר נעמי שמר.

המיקום שצוין לגבי הקמת התיכון, היה הגורם לחששות הגדולים של הורי נעמי שמר. לא מעט הורים ותושבים טוענים שמדובר בשטח קטן מידי לבניית בית ספר תיכון, ובסופו של דבר התיכון יגזול מהשטח של בית הספר היסודי. "אני לא כל כך מבינה את הרצון שלהם לבנות צמוד לנעמי שמר, הרי מדובר בתיכון ויש צורך במעבדות וביותר חדרי לימוד. ההיגיון אומר שאם יבנו בצמוד ליסודי, ייקחו חלק מהחצר של בית הספר וזה יקטין את השטח והחצר וזה רעיון לא טוב" אומרת אמא פעילה מבית הספר נעמי שמר.
לטענת גורמים שנכחו בישיבה, השש השנתי החדש אמור להכיל את תלמידי בתי הספר חיים חפר ופאול קור, שאמורים ללמוד בחטיבה שתקום במתחם הגנים של רחוב ראשון לציון ובהמשך בתיכון החדש. "בית הספר נעמי שמר הוא בית ספר קהילתי, בית ספר שמחבר את התושבים ואת ההורים אליו בפעילויות רבות ולא ייתכן שתתקבל החלטה חד צדדית לבנות על חלק מהשטח שלו תיכון, רק כדי לספק את הקול האלקטורלי של ראש העיר בשכונה ולרצות את ההורים של חיים חפר ופאול קור", אומרת אם אחרת בכעס.

תושבים בשכונה אומרים, לאחר בדיקה שעשו, שיש שתי אפשרויות נוספות להקמת התיכון. הראשונה היא היכן שממוקמת כיום התחנה המרכזית הזמנית (שלא פעילה), אשר הקים ראש העיר הקודם סמוך למסעדת אחלה, והשניה בצומת העיפרון.
תגובת יו"ר הנהגת ההורים של נעמי שמר, אייל אחיאל: "כבר שנים רבות, העיניים של היו"רים השונים בשכונה ובאגף החינוך והבינוי בעיר, נמצאים על שטח בית הספר נעמי שמר. בית הספר שלנו הוא ייחודי ומשקיע בקהילה, יש לו צוות מדהים והמנהלת הרימה את בית הספר והפכה אותו לאחד המובילים בעיר עם תוכניות ייחודיות וראייה מרחבית של עשייה מיוחדת. בית הספר מכיל כיום 620 תלמידים ויכל להכיל יותר אם לא היה נפתח בשכונה בית הספר השביעי "יצחק נבון", שמכיל תלמידים מאזור הגאוגרפי של נעמי שמר. נדהמתי לשמוע בישיבה בחמישי, ששטח בית הספר מפריע להורים של חיים חפר ופאול קור, שלא מוכנים שילדהם ייצאו חצי קילומטר משטח השכונה. כולי תקווה שראש העיר החדש, שלפי הבנתי פועל בצורה מסודרת, עם קשב מלא לדרישות, יבין את המשמעויות של הקטנת השטח שלו, ילמד את הנתונים של אזורי הרישום בצורה המלאה וזאת בהתאם למגדלי המגורים הנבנים בימים אלה בסמיכות לבית הספר, ויעשה את כל זה לפני שהוא יקבל החלטות הרות גורל".

תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "קביעת מיקומו של התיכון תיעשה בשיתוף פעולה מלא באשר לכל ההשלכות.
המקומות המוצעים הם הטובים ביותר, לאור האלטרנטיבות האחרות הלא רציונליות ומחוץ לשכונה. הראיה היא לטובת תושבי השכונה בלבד וזה הדבר היחיד שעומד לנגד עינינו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר