התחנה מרכזית הישנה. צילום זאב שטרן
התחנה מרכזית הישנה. צילום זאב שטרן

התחנה המרכזית: בעלי קרקעות סמוכות רוצים להיות חלק מהפרויקט

בשטח אמורה להיבנות התחנה המרכזית החדשה שתשלב גם שטחי מסחר. בעלי קרקעות צמודות מתארגנים כדי להצטרף לתוכנית או לבנות לבד מגדל משרדים

פורסם בתאריך: 8.1.19 20:20

בעלי קרקע סמוכה לתחנה המרכזית מתאגדים במטרה לנסות ולקדם בניה גם בקרקע שבבעלותם במסגרת פרויקט הבנייה על שטח התחנה. בשטח אמורה להיבנות התחנה המרכזית החדשה של פתח תקוה, שתכלול גם שטחי מסחר.
השטח כולו עומד על כ-54 דונם, שכולל קרקע עירונית שעליה פועלת התחנה המרכזית הישנה, וכן קרקע בבעלות פרטית, שעל חלקה בנויים מוסכים ומבני תעשייה ישנים. קבוצת בעלי הקרקע, אותה מוביל איש העסקים יואל אזרי, מחזיקה בקרקע צמודה לתחנה המרכזית ושואפת להצטרף לפרויקט ובכך להגדיל את זכויות הבנייה המאושרות למסחר ומשרדים, או מנגד להקים מגדל משרדים ללא קשר להתקדמות הקמת התחנה, אך לצורך כך הם טוענים, ישנו צורך בשיתוף פעולה מצד העירייה.
"אנו פועלים לגיבוש של בעלי חלקות המחזיקים בחמישה דונם צמודי דופן לתחנה המרכזית, ולאחר מכן נפנה לעירייה ונבקש לצרף אל פרויקט התחנה המרכזית את זכויות הבנייה שלנו", אומר אזרי, "האזור כולו צפוי להתחדש שכן גם ממול התחנה המרכזית מקדמת העירייה תוכנית פינוי בינוי לטובת שינוי פני האזור. יש בעיה שהקרקע שלנו נמצאת מאחורי התחנה המרכזית. זה מרכז הארץ ומרכז פתח תקווה. יש כאלו שקרקע שייכת להם כבר 50 שנה. כל העיר נמצאת מסביב והכל נבנה ובשטח שלנו לא מתייחסים. אם רוצים לעשות משהו ביחד, אז בסדר, ואם לא, אז אנו רוצים לפעול לבד ולהקים שם מגדל מסחרי. אנשים אפילו לא יודעים שיש שם שטח ריק. במשך 50 שנה השטח ככה. יש כמה מבעלי הקרקעות שהתעייפו. לא מזמן רכשתי שם את השטח והתחלתי ללקט את בעלי הקרקעות. העירייה לא אישרה את התוכנית עד היום בגלל שהם רצו לקדם את התחנה המרכזית החדשה ושאנו נשתלב בתוך המתחם. אך התחנה יכולה להתחיל בעוד שבוע או שנתיים. כרגע נפגשתי עם רוב בעלי הזכויות ואני מוציא את זה לתכנון של אדריכל ואז נראה איך העירייה תגיב. העירייה רוצה לעשות משהו משולב, אבל יש בירוקרטיה, ולכן אנו רוצים להיות גוף עצמאי".
על פי התכנון כיום בשטח אמורה לקום התחנה המרכזית החדשה, שישתלב עם התחנה הסופית של הקו האדום של הרכבת הקלה. מנגד ישנה תחנה מרכזית זמנית שתפעל במהלך העבודות כבר הוקמה וניצבת סגורה למעלה משנה ברחוב גיסין, בשל מחלוקות העירייה לבין משרד התחבורה. מלבד התחנה עצמה יכלול הפרויקט גם הקמת בניין משרדים חדש מעל התחנה המרכזית שבכוונת העירייה לשכן בו גם חלק ממשרדי העירייה ואת היתר להשכיר בשכירות חופשי.
את בעלי הקרקע מייצג עו"ד חיים צור.

תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "איננו מכירים התנהלות בין העירייה לשאר בעלי הקרקעות מסביב. עפ"י מדיניות ראש העיר, עיריית פתח תקוה מקדמת תכנון לשדרוג מרכז העיר, כולל רחוב בר כוכבא בכל ההיבטים האפשריים, בתוך כך גם נושא התחנה המרכזית נדון מול משרד התחבורה מתוך כוונה לייצר פנינה בליבת מרכז העיר. התוצאה תהיה מרכז עיר אטרקטיבי לטובת בעלי העסקים, ולרווחת התושבים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר