אוהדי הפועל. צילום: זאב שטרן
אוהדי הפועל. צילום: זאב שטרן

הפועל פתח תקוה, העידן החדש: המהפכה שמתכננת עמותת הכחולה

עוד לפני אישור הוועדה להעברת זכויות, מספר רב של צוותי מתנדבים כבר עובדים מאחורי הקלעים ורק מחכים לאישור הרשמי כדי להוציא לפועל את בניית המועדון מחדש. כל הפרטים מהעבודה שכבר נעשית בנושא גיוס ספונסרים, שיטת ה-"ראש בראש" בדירקטוריון ומחירי המנויים המוזלים מהם ייהנו חברי העמותה עד לסיום העונה

פורסם בתאריך: 29.1.19 10:30

חברי עמותת הכחולה חוו שבוע מרגש ולא פשוט כאחד, כשהם "כמעט" בעליה הרשמיים של הפועל. עד להתכנסות הוועדה להעברת זכויות ביום חמישי נאסר על הוועד המנהל לפעול ולהתערב בנעשה בקבוצה, אבל מאחורי הקלעים החלו אנשי הכחולה להכשיר את הקרקע בלא מעט מישורים על מנת להיות מוכנים לרגע האמת. בעוד שלעמותה הייתה עבודה לא פשוטה בנושא של גיוס מתנדבים בשנתיים וחצי הראשונות להקמתה, מאז הבשורה על היותה של הכחולה המציעה היחידה במכרז לרכישת המועדון, התמלאה מצבת כח האדם בעשרות מתנדבים, שמחולקים לצוותי עבודה מסודרים.

אחד ההיבטים המשמעותיים על הפרק הוא כמובן גיוס ספונסרים וחסויות, כבר לעונה הזו. "יש עניין גדול מאוד מצד נותני חסויות פוטנציאליים, אבל כמובן שלפני האישור הסופי אין לנו אפשרות להיכנס לאיזשהו הסכם או חוזה", מספר חבר הכחולה טל שפירא, הנמנה עם צוות גיוס המשאבים. "כשזה יקרה נוכל להציע את מרכולתנו, דוגמת שלטי פרסום וחסויות באצטדיון. יש גם לא מעט משקיעים פוטנציאליים שהיו שמחים לשמוע על המודל הגרמני של 50% פלוס מניה. זה תהליך הדרגתי שמצריך בניית אמון וייקח זמן. ננסה לסגור כמה דברים לעונה הזו לפחות ברמת שלטי הפרסום, אבל המטרה העיקרית של הצוות היא להביא נותן חסות רציני מאוד לעונה הבאה. אני חושב שאנחנו צריכים להביא לפחות את אותם סכומים של נותני חסויות כמו הפועל קטמון. בסך הכללי אפשר וצריך להגיע לסכום של למעלה ממיליון שקלים לעונה".

עוד מטרה מרכזית היא למנות חברי דירקטוריון, כשבמהלך השבוע נפגשו חברי צוות איתור הנהלת המועדון מטעם העמותה (ועדת נציגים/דירקטוריון) כדי לאפיין את תמהיל האנשים שיעמדו בפרונט. אחד האנשים המיועדים לכהן כחבר דירקטוריון הוא שחקן העבר ניב טל, כאשר בימים אלו בוחנים בעמותה שמות של מועמדים נוספים. יש לציין כי נכון לעכשיו, כך על פי תקנון העמותה, הנהלת המועדון מורכבת משבעת חברי הוועד המנהל של הכחולה. לכשייבחרו חברי הדירקטוריון הם יחליפו בהנהלה את חברי הוועד המנהל. "החילופים יעבדו בשיטת 'ראש בראש'. ברגע שיימצא חבר דירקטוריון מתאים הוא ייכנס במקום חבר ועד מנהל", מסביר רכז הצוות רועי אלרום. "הציפייה והשאיפה שלנו היא להשלים עד חודש אפריל את תהליך ההשמה של הדירקטוריון על מנת שיוכלו להכין את העונה הבאה. בסופו של דבר מדובר בהנהלת מועדון – לא רק מקום מקצועי אלא הרבה מעבר לזה. המטרה היא לא להסתכל רק על העונות הקרובות אלא להיכנס לתהליך הבראה ומדובר באתגר לא פשוט". יש לציין כי הכמות הסופית של חברי הדירקטוריון תלויה גם במספר המועמדים הראויים לתפקיד שיאתר הצוות, אך בעונה הבאה המינימום יהיה שלושה חברי דירקטוריון ואילו הכמות המקסימלית לא תעלה על שבעה חברים.

אוהדי הפועל בכנס הראשון של הכחולה. צילום: זאב שטרן

"אפשר להגיע לסכום של מעל למיליון שקל לעונה". אוהדי הפועל בכנס הראשון של הכחולה. צילום: זאב שטרן

"המטרה שלי היא להחזיר את השמחה למועדון הזה"

בכל הנוגע לייעוץ משפטי, הרי שעו"ד תומר פרסלר, שליווה את הכחולה בהליך המורכב מול המפרק, עו"ד יצחק יונגר, עד להשגת התוצאה המיוחלת, צפוי להמשיך בתפקידו בהתנדבות ויהפוך למעשה ליועץ המשפטי של הפועל. "לא קיבלנו את הקבוצה במצב פשוט מהאדונים גלנט ויונגר, אבל אני רואה עתיד טוב מאוד והיסטוריה קורמת עור וגידים עם עשרות אנשים שהתגייסו למען המטרה ואני ביניהם", אמר עו"ד פרסלר ושיתף בחזונו העתידי: "אם האמון יחזור לאלפי אוהדים של הפועל ונביא עוד כמה תורמים משמעותיים הפועל תגיע לצמרת ליגת העל ומחלקת הנוער תהיה אחת משלוש המובילות בישראל – פחות מבחינת תוצאות ויותר מכיוון השבחת השחקנים, כשהרכב הקבוצה הבוגרת יהיה משופע בשחקני בית. המטרה שלי היא להחזיר את השמחה למועדון הזה ביום יום. יחד עם זאת, יש כעת משקולות כבדות מאוד על הכתפיים כי הגשמנו את החלום, אבל עכשיו אנחנו צריכים להוכיח את עצמנו. אני סומך על הצוות שלנו במאה אחוז והוא עובד ימים ולילות כדי לבנות תקציב שלא יהיה רק על הנייר, אלא כזה שהקבוצה תוכל לעמוד בו".

לצד העניינים המנהלתיים, הכלכליים והמשפטיים הסבוכים כשלעצמם, חשוב לזכור את המטרה הראשונית שלשמה התכנסנו – הפועל פתח תקוה ומטרתה העיקרית בטווח הקרוב: לשרוד בליגה הלאומית. לשם כך הוקם צוות הכנות מקצועיות להמשך העונה בראשות ניב טל, שכאמור מיועד בהמשך גם לתפקיד בדירקטוריון. במסגרת זו קיים טל פגישה עם הצוות מקצועי לשם הבנת הצרכים המקצועיים לחיזוק הקבוצה הבוגרת, כולל התכנות תקציבית ועבודה מול סוכנים. כמו כן, יעבוד טל מול מנהלי מחלקת הנוער להבנת הצרכים המקצועיים לבית הספר לכדורגל ואף יכין לוחות זמנים לבניית תכנית עבודה מקצועית הן בבוגרים והן במחלקת הנוער לקראת העונה הבאה.

ניב טל. צילום: זאב שטרן

נושא חשוב נוסף הוא כמובן המנויים עד לסיום העונה. כזכור, רק מספר מצומצם של אוהדים רכש בתחילת העונה מנוי לעונה שלמה, ובעמותה מתכננים כבר במשחק הבית הקרוב, כמובן במידה ויאושרו על ידי הוועדה להעברת זכויות, להוציא מנויים לאוהדים. חברי העמותה אשר ירכשו מנוי עד לסיום העונה ישלמו מחיר נמוך, מתוך מטרה למשוך כמה שיותר אוהדים חזרה ליציע בטווח המידי, כמו גם מתוך רצון לעודד הצטרפות לעמותה. אוהדים שאינם חברי עמותה יצטרכו לשלם סכום גבוה יותר במידה וירצו לרכוש מנוי. הפתעות נוספות שצפויות הן בהפנינג לילדים לפני משחקים ומרצ'נדייז שיימכר לאוהדים.

"לא נפעל בניגוד לתקנון ההתאחדות ולא נתנהג כבעלים עד שלא נהפוך לכאלה", הבהיר יו"ר הוועד המנהל דרור שי. "באנו להפועל פתח תקוה לא לשנה אחת, אלא לטווח הארוך. לצערנו יצא שלוחות הזמנים סמוכים לסוף חלון ההעברות ואלה דברים שלא היו בשליטתנו, אבל נעשה כל מה שנוכל כדי שהפועל תישאר העונה בליגה ונהיה בראש שקט בשלב די מוקדם כדי להתחיל לתכנן את העונה הבאה".

עו"ד תומר פרסלר ודרור שי היום בדיון

עו"ד תומר פרסלר ודרור שי

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. יחיאל תרם כחול ויסוקר 54 שנה. הפועל פ"ת

    הכול טוב ויפה. מה עים הצד המיקצועי מה עים מינויי מאמן מיקצועי לעונה הזואת. בלי שיטת מישחק. לא נישרוד.שחקנים טובים ושחקניי בית.יש לנו.

  2. כחולים וותיקים

    תוצאות טובות.יבואו אלפיי אוהדים חד וחלק. אוהדים שבעיי אכזבות. לא מגיעים.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר