שכונת הפועל המזרחי בפתח תקוה. צילום זאב שטרן
שכונת הפועל המזרחי בפתח תקוה. צילום זאב שטרן

בעקבות השינוי לאיזור א': בשכונת הפועל המזרחי ישלמו יותר ארנונה

רמי גרינברג: "הייתה שם אפליה והחלטתי לשנות". צביקה וישנגרד מהבית היהודי: "התשתיות שם מאוד ישנות, לא צריך כרגע לשנות את סיווג הארנונה"

פורסם בתאריך: 4.2.19 16:07

אחרי שנים ארוכות בהן תושבי שכונת הפועל המזרחי שילמו ארנונה לפי סיווג ב', בצו המיסים הקרוב יובא תיקון לסיווג, והשכונה תסווג לפי רמת סיווג א', כמו מרבית השכונות בעיר, כך שהתושבים ישלמו ארנונה גבוהה יותר.

יש לציין כי לא פעם עלו מחאות כלפי הסיווג של השכונה נוכח מעמד התושבים בשכונה ולאור זה שמדובר בשכונה בעלת בתים צמודי קרקע. במהלך השנים נטען כי דווקא סיבות פוליטיות הן אלו שהצליחו לכאורה לשמור על הפועל המזרחי לפי רמת סיווג ב'. ראש העירייה, רמי גרינברג, התייחס הבוקר להחלטה ואמר: "הייתה שם אפליה כל השנים, ויש שם בתים ו-וילות שמשלמים לפי סיווג ב' במקום סיווג א'. היו תלונות כל השנים בנושא, והחלטתי שהסיווג שם יהיה א' אחיד לכולם".

צביקה וישנגרד, פעיל בציונות הדתית, ומספר 4 ברשימת הבית היהודי בבחירות אחרונות אומר כי למרות הכל, לשכונה יש לא מעט בעיות ולכן יש צורך בהשארת הסיווג על ב'. "אנו לא מודעים לכך שהולכים לשנות את הסיווג", הוא אומר, "יש בשכונה לא מעט קשישים שגרים בבתים ישנים. זה נכון שיש פוטנציאל, אך אני לא חושב שצריך לשנות כרגע את הארנונה. רוב התשתיות בשכונות האלו הן מאוד ישנות ועד שיפתחו את התשתיות אז הארנונה צריכה להיות לפי סיווג ב'. כך למשל ברחובות שלומציון המלכה או רחוב ויזנטל מתגוררים שם בבתים ישנים מאוד ובמעמד סוציו אקונומי בינוני".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דורון אלמגור

    תשתיות ישנות צורכות יותר השקעה ותקציבים מהקופה המשותפת בעירייה ולא פחות ארנונה.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר