שחקני הפועל חוגגים עם הקהל. צילום: זאב שטרן
שחקני הפועל חוגגים עם הקהל. צילום: זאב שטרן

ההתאחדות אישרה את העברת הפועל פתח תקוה לעמותת האוהדים

הוועדה להעברת זכויות של ההתאחדות לכדורגל נתנה היום את החותמת הכמעט סופית לפתיחתו של עידן חדש באחד ממועדוני הפאר של הכדורגל הישראלי. האישור ייכנס לתוקף לאחר אישור רשם העמותות לשינוי התקנון. בשישי: משחק בית מול הפועל ראשל"צ

פורסם בתאריך: 13.2.19 14:24

המהפכה יוצאת לדרך. 26 חודשים לאחר שהוקמה בעקבות יוזמה של אוהדים בודדים, עמותת הכחולה השלימה היום (רביעי) באופן כמעט סופי את רכישת הפועל פתח תקוה. הוועדה להעברת זכויות של ההתאחדות לכדורגל, שדנה פעמיים בעשרת הימים האחרונים בנושא, הודיעה על כך שהיא מאשרת את העברת הבעלות לידי העמותה, בכפוף לאישור הסופי הפורמלי של רשם העמותות לשינוי תקנון העמותה.

בהחלטת הוועדה נכתב היום: "לאחר שעיינו במסמכים שהוצגו בפנינו, ולאחר ששמענו את המפרק והתורם ובהתאם לסמכותנו שלפי תקנון העברת זכויות ניהול בקבוצות כדורגל, החלטנו לאשר את העברת זכויות הניהול בקבוצה מהחברה בפירוק למבקשת".

בהמשך נכתב: "יש לציין כי המבקשת הינה עמותת אוהדים, שכל חבריה (כך הם מצהירים) הם אוהדי הקבוצה משך שנים רבות. עניין זה, הגם שהוא ראוי ומבורך בעולם הכדורגל, הוא כרוך באופן טבעי בסיכון שמא רגש האהדה יעלה על ההגיון הכלכלי. לפיכך, בטרם נתנו החלטתנו זו, היה חשוב לנו לפגוש ולשמוע את המפרק ואת התורם, ורק לאחר ששמענו את שניהם ונבדקו ההיבטים הכלכליים, הגענו לכלל מסקנה כי המבקשת עומדת בתנאי התקנון, ועל כן אין מניעה לאשר את בקשתה. זאת ועוד, במסגרת השיקולים אף נלקחה בחשבון שאלת האלטרנטיבה, היינו החלטנו אינה מתקבלת ב"חלל ריק" ועלינו לשאול עצמינו מה יקרה אם לא נאשר את העברת הזכויות למבקשת. במקרה ספציפי זה, ושלא כמו במקרים רגילים בהם יש מוכר רגיל, האלטרנטיבה היא המשך הפעלת הקבוצה על ידי המפרק, שיכול, כך יש להניח, להפעיל את הקבוצה רק בתקציב מינימום".

עוד נכתב: "יובהר, כי גם אם היכולות הכספים העתידיות אינן ברורות לגמרי (ויוזכר בעניין זה, שלפי האישורים שהוצגו בפנינו המבקשת עומדת בתנאי הסף הכלכליים שבתקנון, הרי שהן טובות יותר מאלה של המפרק ועתיד הקבוצה בטוח יותר בחלופה זה. לסיום נכתב: "עם זאת, כאמור לעיל, טרם אושרו מטרות העמותה על ידי רשם העמותות. לפיכך, אישורנו זה מותנה ויכנס לתוקפו רק לאחר אישור רשם העמותות, כאשר עד למועד האישור או במקרה של אי -אישור – זכויות הניהול תשארנה כפי שהן כיום, בידי החברה בפירוק. למען הסר ספק, ובשים לב להוראת סעיך 6.ז לתקנון, במעמד הישיבה השניה אף נתנו דעתו כי לטעמו אין בסיוע כלכלי מצד המבקשת לטובת המפרק כדי להוות עבירה על הוראת הסעיף האמור. הוועדה מאחלת למבקשת למבקשת ולקבוצה הצלחה".

בכך מגיע לסיומו עידן ארוך וכואב בקבוצת הפאר מאם המושבות, עידן בו בעלי בית כושלים ומביכים התעללו במועדון ובאוהדיו לאורך שנים, ודרדרו את הפועל פתח תקוה לתהומות שטרם פגשה בכל שנות קיומה. כעת, אוהדי הקבוצה והמועדון יוצאים לדרך חדשה, דרך אותה הם, ורק הם, יקבעו.

כעת, בתזמון מושלם, מחכים להפועל שני משחקי בית, בהם יוכל הקהל הכחול להפגין עוצמה ולדחוף את הקבוצה שלו להישארות בליגה הלאומית. ביום שישי הקרוב מחכה לקבוצה משחק הבית הראשון תחת בעלות האוהדים, מול הפועל ראשון לציון. עשרה ימים לאחר מכן תארח הפועל לקרב תחתית לוהט את אחי נצרת.

עידן חדש. אוהדי הפועל. צילום: זאב שטרן

הבעלים החדשים. אוהדי הפועל. צילום: זאב שטרן

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יחיאל תרם .כחול ויסוקר. 53 שנה.כחול אמיתי(פלוגת הסדרן)

    בהצלחה לכולנו.דרך חדשה. קדימה לעבודה. לעבודה. ילהה ילהה.הפועל

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר