כביש בלינסון סירקין. צילום: זאב שטרן
כביש בלינסון סירקין. צילום: זאב שטרן

בורות וסדקים בדרך לשכונת בילינסון: "להערכתי הכביש לא שודרג כבר 30 שנה"

משה פישר, יו"ר ועד השכונה, מתלונן כי בגלל מחלוקת בין עיריית פתח תקוה למועצה האזורית דרום השרון, התושבים סובלים מדי יום בכניסה וביציאה מביתם

פורסם בתאריך: 24.7.17 10:46

כבר שנים ארוכות שהכביש היחיד שמוביל לשכונת בילינסון ולכפר סירקין לא עבר שדרוג משמעותי, ואת התוצאות ניתן לראות בשטח. סדקים ובורות מלווים את הנסיעה בכביש, והתושבים מתלוננים על סבל יום יומי, בכניסה וביציאה מביתם. לפני מספר חודשים חידשה העירייה את כביש ועד ארבע ארצות, המוביל לשכונות עמישב והדר גנים, אולם הפסיקה את העבודות בפינת רחוב נווה רעים בשכונת בלינסון ואילו המשך הכביש נותר במצבו הרעוע. בשכונה מציינים כי הסיבה לכך היא מחלוקת על האחריות על הכביש בין העירייה לבין דרום השרון. שכונת בלינסון היא שכונה השייכת לפתח תקווה, ואילו כפר סירקין שייכת למועצה אזורית דרום השרון. הכביש משרת את שתיהן.

"לפני כמה חודשים שיפצו את הכביש עד הכניסה לרחוב נווה רעים, ואת ההמשך לא שיפצו", אומר משה פישר, יו"ר ועד שכונת בילינסון, "הכביש במצב גרוע מאוד, ממש סכנת חיים. הכביש לכאורה לא היה בהסדר שהוא תחת השטח של העיר אלא רק חלקי. לכן, באותה תקופה פניתי גם אני, בניסיון לסדר את הנושא, אך ללא הצלחה. דרום השרון טוענת שהכביש גם משרת את פתח תקווה, ואותו דבר אומרים בפתח תקווה לגבי דרום השרון. את אותו הדבר אפשר לומר גם על לכביש שמוביל עד לרחוב נווה רעים. לדעתי מדובר בחוסר תיאום וחוסר רגישות מספקת. לא צריך להסביר לי את מצב הכביש, מצבו איום ונורא. המצב בהחלט מתסכל. מדובר בכביש שמוביל לבתים של אנשים שמתגוררים שם, ואין להם כביש אחר. להערכתי הכביש לא שודרג כבר 30 שנה".

תגובת דובר עיריית פתח תקוה, חזי חקאק: "מבדיקה מול מנהל אגף דרכים, פיתוח ותשתיות אינג' איגור רבינוב, התברר כי כביש ועד 4 ארצות עד צומת דרך מנחם בגין נמצא באחריות ובסמכות "נתיבי ישראל" בלבד והם אלו שביצעו את העבודות במקום. מצומת דרך מנחם בגין מזרחה לכיוון כפר סירקין ושכונת בלינסון, קיימת תכנית שפרטיה טרם גובשו ע"י הגופים המעורבים בתוואי הדרך".

תגובת המועצה האזורית דרום השרון: "הועד המקומי בסיוע המועצה האזורית מבצע פתוח כבישים ותשתיות בהיקף נרחב בתחום הישוב. המקטע האמור אינו בתכנון ואינו מתוקצב. המועצה תבוא בדברים עם עיריית פתח תקוה על מנת לבחון פתרונות אפשריים לנושא".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר