חומוסיות בתל אביב. תמונה ממאגר Shutterstock
חומוסיות בתל אביב. תמונה ממאגר Shutterstock

חומוסיות בתל אביב

אבו-דאבי, החומסייה שתחזיר אתכם לשורשים ותחבר אתכם למוסיקת הרגאיי - מביאה לעולם החומוס הים-תיכוני שלנו אווירה וערכים מג'יימקה, לצד המסורת הגלילית המעולה.

פורסם בתאריך: 17.2.19 23:46

רקע

גל עילם, תל אביבי בן 45, פתח את חומוס אבו-דאבי בשנת 2005, והצליח בתוך סצנת החומוס הקשוחה של תל אביב לצבור ותק מרשים של 14 שנים. כיום, לאבו דאבי יש סניף בבאר שבע, וברחוב קינג ג'ורג' בתל אביב. כאיש רגאיי ומוסיקאי בנשמתו, גל מנהל גם חברת תקליטים של מוסיקה שחורה המעודדת יצירה מקורית של הרכבים ואמנים מקומיים. עם השנים, גל מצא דרך לשים את שתי אהבותיו תחת קורה גג אחת: עסק על טהרת החומוס בליווי ייחודי של מוסיקת הרגאיי.

"גדלתי כילד שאהב מאוד חומוס, וכיום כצמחוני הוא מהווה בערך 90% מהתזונה שלי… אני מהאנשים ששומעים על חומוס קטן חדש שנפתח ונוסעים שעתיים לחפש אותו בכפר או מושב מרוחקים. חומוס זה אוכל שאני מאוד אוהב ומעריך וככה נשאבתי לעולם הזה".

חומוס אבו דאבי. צילום: Kornji

חומוס ורגאיי  

איך בא לידי ביטוי השילוב המיוחד בין החומוס לרגאיי?

"בשבילי האינטגרציה בין הרגאיי לחומוס היא מאוד טבעית. לשניהם יש שורשים ואדמה ובשניהם המטרה היא להרגיש קרוב. אותה משפחה בז'אנר אחר. שניהם נטויים בקרקע גם מבחינת המסרים – חומוס הוא אוכל זול, בריא, טבעוני ומקומי למזרח התיכון. אוכל של פועלים, אוכל של מהפכה שיכול להחזיק עד הערב, ולזה יש גם משמעות פוליטית וחברתית. רגאיי היא מוסיקה שיצאה מהמקומות הכי קשים והכי עניים ובכך היא דומה לחומוס כמשהו שהצליח להתבלט ועכשיו גם מקבל הכרה עולמית."

משמעות השם אבו-דאבי?

"דאב זה סגנון מוסיקה אינסטרומנטלי שהתפתח מהרגאיי, ובישראל, אם אתה רוצה לפתוח חומוס הוא חייב להיות אבו משהו… אז החלטתי ללכת על השם אבו-דאבי, ככה זה יוצא ביחד 'אבא של הדאב'."

חומוס אבו דאבי. צילום: ג. עילם

חומוס אבו דאבי. צילום: ג. עילם

"חומוס הוא מדע". צילום: ג. עילם

המקום

איך נראה השירות שלכם? באיזה אופן אתם מייחדים את עצמכם?

"למקום שלנו יש חזית תל אביבית צעירה, מוסיקת רגאיי ברקע כל הזמן, אבל התפריט שלנו מסורתי וקפדני בעולם של החומוס. אפילו ביצה אין לנו. אנחנו מקפידים שהאוכל יהיה הכי אותנטי כדי לשמר את המסורת כפי שלמדתי אותה. סגנון ההגשה שלנו מסורתי קליל כמו במקור הגלילי וכך גם החומוס – קליל ואווירי שמאפשר לתפקד אחרי שאוכלים אותו. במסורת לבנונית ישנה שקיימת מימי המצאת החשמל. אפשר לאכול 3 פעמים ביום בלי להתפוצץ ולהרגיש כבד."

יש חוויה נוספת לאוכל?

"כל מסעדה בעיני היא איזשהו טקסט פוליטי – אצלנו זה אהבת אדם. אוכל זול ונגיש ולכולם אותה מנה. ואם צריך, 'ריפיל' על חשבון הבית. להאכיל אנשים בזול, אוכל בריא וטעים משמעותו עבורי לאהוב אנשים. אני תמיד שואף ליצור קשר חם עם הבנאדם, שיצאו מאתנו עם חיוך. ואם לוקחים תוספת זאת המחמאה הכי גדולה שאפשר לתת לנו."

מי קהל הלקוחות שלכם?

"קהל מקומי ברובו, לקוחות קבועים מהשכונה ועוד 10% של אנשים מזדמנים. אנשים בדרך כלל שומעים את המוסיקה ונכנסים. בנוסף, יש לנו גם קהל גדול של תיירים שמגיע בעקבות הרשתות החברתיות, שבהן חצי מהעוקבים שלנו מחו"ל וחצי מהארץ. עבור תיירים זו פעם ראשונה בדרך כלל שהם נחשפים לתרבות האוכל הזאת. מנגבים, חותכים ביד את הפיתה, אין לנו אפילו תפריטים באנגלית… האחראיות היא עלינו להסביר בדיוק ממה מורכבת המנה."

החומוס

מה עם החומוס עצמו? יש איזה תהליך מיוחד מאחוריו?

"חומוס הוא מדע – קיימות שיטות הכנה מסורתיות של אלפי שנים. כל מרכיב בתהליך משנה: כמה מים שמת בגרגירים שאתה משרה, איך אתה מבשל אותם, כמה אתה מקרר אותם, סוג הטחינה ועוד מלא מרכיבים בהכנה. הבסיס הוא פשוט אבל ההקפדה על פרטים היא קריטית. יש לנו נאמנות למסורת עתיקה ומחויבות להקפדה עליה. אנחנו שומרים על צורת ההגשה המסורתית ומידי פעם מגוונים ללקוחות שלנו עם תוספת חדשה. כרגע יש לנו את הכרובית המטוגנת שמככבת והמלבי שלנו הוא כרגע עם טוויסט: ניסינו להכין אותו פעם עם חלב שקדים וגילינו שיוצא הרבה יותר טעים… מאז, הלקוחות התאהבו והוספנו לתפריט".

צור קשר

אתר: https://www.abudubi.com

פייסבוק:  Hummus Abu Dubi

אינסטגרם: hummus_abu_dubi

טלפון: 03-5259090

כתובות: קינג ג'ורג' 81, תל אביב

            אלכסנדר ינאי 14, באר שבע

חומוסיות בתל אביב: אבו דאבי. צילום: ג. עילם

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר