מדור אוכל. יפית ז'נו
מדור אוכל. יפית ז'נו

"אצלנו בבית כולם מחכים לקינוח"

לפני כשנתיים החליטה רואת החשבון יפית ז'נו להפוך לקונדיטורית ופתחה את העסק "יפיתוש מתוקים". לכם היא מכינה עוגת שוקולד

פורסם בתאריך: 8.3.19 08:59

קצת על עצמך: יפית ז'נו, בת 38, נשואה ליוסי ואמא לישי בן 5 וחצי. מתגוררת בשכונת כפר גנים בפתח תקוה. ז'נו ביצעה הסבה מקצועית מראיית חשבון לתחום האפייה והקונדיטוריה והקימה עסק בשם "יפיתוש מתוקים". "בהכשרתי אני רו"ח ולפני שנתיים החלטתי לשנות מקצוע", היא מספרת. "פתחתי עסק מהבית לקייטרינג וקונדיטוריה חלבית, שזה תחום שתמיד אהבתי ועסקתי בו אבל לא כעוסק מורשה. רציתי גם להקדיש זמן לילד, ולצערי מקצוע החשבונאות דורש המון שעות עבודה. אני מרוצה מהשינוי שעשיתי, זה ממש מבורך מבחינתי ואני ממצה את עצמי ביצירה".  

רקע בעיר: "אני במקור מגבעת שמואל ועברנו לפתח תקוה לפני כשנתיים. מאוד התחברתי לעיר, לאנשים שחיים בה ולאזור שאנחנו גרים בו. הגענו לעיר בגלל החינוך של הילד ואנחנו מאוד אוהבים לגור פה".

מאיפה הגיעה האהבה למטבח? "מהבית. אני כמובן פיתחתי את זה יותר לכיוון האפייה והקונדיטוריה. אני זוכרת מגיל קטן איך אמא שלי מבשלת ואיך אני עומדת לידה. תמיד אהבתי לנסות דברים, וככה גם הקלנו על אמא שלנו בתחום הבישולים".

שף/קונדיטור אהוב? "מיקי שמו. אני מתחברת יותר למתכונים שלו ולסגנון הבישול שלו. הוא גם מאוד נחמד בדיבור ואיש חביב ואדיב מאוד. לפעמים כששואלים אותו שאלות בפייסבוק הוא עונה ועוזר".  

מהי המנה האהובה עלייך? "אני מאוד אוהבת פסטות, מעדיפה יותר רביולי, ואוהבת את הרביולי ברוטב שמנת בטטה. זו מנה שהיא לא מהבית, אבל הכרתי את המנה עם התפתחות האוכל האיטלקי בארץ".

בישול או אפיה? "אני יותר מתחברת לאפייה ואני גם עוסקת בזה יום ביום. למרות זאת, אני גם אוהבת לבשל, ותמיד יש לנו סירים על הגז בבית".

תבלין אהוב? "בבישול אני אוהבת להשתמש באגוז מוסקט, הוא תבלין מאוד חזק וצריך להשתמש בו במינון נכון כדי להרגיש את הטעם. באפייה אני אוהבת להשתמש בתמצית וניל מקצועית ואיכותית".

מה בתפריט ביום שישי? "בימי שיש אנחנו יותר בבית ומארחים בדרך כלל את המשפחה ואת החברים. יש מנות ראשונות, עיקריות וקינוח שהוא חובה. אצלנו כולם מחכים לקינוח".

מה הייתה המנה הראשונה שהכנת? "עוגת שוקולד. זה מתכון שלמדתי בזמנו מהאינטרנט, עוד כשהייתי בת 17. פשוט ניסיתי להכין ויצא מדהים. אני מכינה את העוגה הזאת עד היום. זאת העוגה האהובה עלינו בבית וגם על הלקוחות".

מה המומחיות שלך? "אני מתמחה מאוד בעוגות מוס ועוגות מעוצבות. לרוב אלו עוגות עם שכבות של קרמים שדרכן רואים ציור שמושך ילדים, כמו בוב הבנאי, בוב ספוג ועוד".

מה אף פעם לא תסכימי לבשל או לאכול? "אנו אוכלים הכל בבית במסגרת מה שמותר מבחינת הכשרות".

מתכון לשבת

עוגת שוקולד

המצרכים:

4 ביצים

1 כוס שמן

1 כוס סוכר

חצי כוס שוקולית

חצי כוס קקאו

כוס ורבע קמח תופח

 

המצרכים לגנאש השוקולד:

125 גר' שוקולד מריר

125 מ"ל שמנת מתוקה

 

אופן ההכנה:

מערבבים בקערה את כל החומרים לפי הסדר הכתוב מלבד הקמח (אין צורך להפריד את הביצים). את הקמח מוסיפים בסוף מערבבים קלות עד לקבלת בלילה חלקה. את הבלילה יש לחלק לשתי תבניות אינגליש קייק או לתבנית בינונית. אופים בחום של 170 מעלות עד שקיסם שננעץ בעוגה יוצא יבש.

לרוטב השוקולד: ממיסים במיקרוגל או בבן מארי 125 מ"ל שמנת מתוקה עם 125 גרם שוקולד מריר עד לקבלת רוטב אחיד וחלק. שופכים על העוגה בעודה חמה. ניתן לקשט עם אגוזים/ סוכריות ו/ קוקוס.

בתיאבון!

שבת שלום

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר