מתמודדות למלכת היופי. צילום איתן טל
שובל שרף (מימין) ואוליאנה פרידריך צילומים איתן טל

החרם בבית הספר והבדידות החברתית: הילדות הלא פשוטה של המועמדות למלכת היופי

שובל שרף חוותה חרם חברתי שנמשך חמש שנים, בחטיבת אחד העם רמת ורבר ובתיכון אחד העם. אוליאנה פרידריך מספרת: "לא הייתי מקובלת, הייתי רוסיה, שמנה, גבוהה מדי". שתיהן מתמודדות על תואר מלכת היופי של ישראל

פורסם בתאריך: 12.3.19 13:40

ב-26 במרץ תוכרז "מלכת היופי של ישראל", לשנת 2019 ומהעיר פתח תקווה ישתתפו שתי מועמדות: אוליאנה פרידריך ושובל שרף. המלכה החדשה תבחר מבין 12 מועמדות המשתתפות בתחרות הנערכת זאת השנה ה-70 מטעם השבועון "לאשה". היום, יום שלישי, ה-12 במרץ נפתחה (בשעה 13:00), תפתח ההצבעה לתואר "חביבת הקהל" באתר: missisrael.ynet.co.il, ההצבעה תימשך עד יום ראשון ה-17 במרץ בשעה 15:00, ב-18 במרץ, תוכרז הזוכה בתואר "חביבת הקהל".
שובל שרף, היא בת 20, חיילת משוחררת. בשירותה הצבאי שירתה כמש"קית שלישות בחיל המודיעין ועל כך קיבלה שתי תעודות הצטיינות. היא למדה בחטיבת אחד העם ורבר ובתיכון אחד העם ומדובכר בתקופה ארוכה שאותה היא בהחלט לא זוכרת לטובה. "עברתי חוויה קשה של חרם חברתי שנמשך חמש שנים", היא מספרת, "זה התחיל בחטיבה והמשיך לתיכון".

שובל שרף. פתח תקווה צילום איתן טל

שובל שרף. צילום איתן טל

מה קרה?
"אני עד היום לא באמת יודעת להגיד למה זה קרה. החרם עצמו נמשך חמש שנים וכלל ימים שלמים לבד, שזה אומר בהפסקות לשבת בכיתה לבד. היו ימים שלא הייתי מגיעה לבית ספר והייתה תקופה של כמעט כמה שבועות שלא הלכתי בכלל לבית ספר כדי לא להיות לבד. הרגשתי שדרסו לי את התקופה הזו של הנערות ואלו היו השנים הכי גרועות בחיי".
ומה עשית?
"באותה תקופה הייתי בחוג סוסים שזה בעצם היה רכיבה טיפולית להעלאת הביטחון העצמי, שיפור הליכה לגב זקוף יותר, להביע את דעתי וכדומה". היא מציינת שמי שהובילה אותה והדריכה אותה הייתה אמא שלה: "אני חושבת שבתי ספר לא נותנים לזה מספיק במה. עוד שיעור היסטוריה או פחות שיעור היסטוריה לא יהפוך את הבן אדם לטוב יותר. חרם זה אחד הדברים הכי קשיים שילד/נער מתבגר יכול לעבור ובמיוחד בתקופה הזו שהוא צריך לצבור לעצמו חברים, ביטחון, וכלים להתמודד".
כיום עובדת שובל בחברת מגדל במחלקת התפעול של נסיעות לחו"ל, החברה הכי טובה שלה היא אחותה בת ה- 15 ויש לה גם אח בן 24. היא חולמת להיות מעצבת פנים, שומעת עומר אדם ועדיין מתגוררת עם ההורים נאוה ודוד. "אם אנסה להסתכל על הדבר הטוב שיצא לי מהחרם, היום אני יכולה להגיד שזה חיזק אותי הרבה יותר, לימד אותי להעריך את עצמי ולהאמין בעצמי".

"הצבא הוא חלק מאוד משמעותי ממני"

מתמודדת נוספת מפתח תקוה היא אוליאנה פרידריך, בת 22 שהגיעה לפתח תקוה לפני חצי שנה מכרמיאל בעקבות האהבה. אוליאנה עלתה לישראל בגיל שנתיים יחד עם ההורים שלה רוסלן ותמרה ואחותה מריה שהייתה אז בת 9. "לא הייתי הילדה המקובלת, הייתי רוסיה, שמנה, גבוהה מדי, תמיד שקטה, בפינה שלי", היא מספרת על הילדות הלא פשוטה שלה. "השתתפתי בחוג אורגנית ואהבתי מאוד את המורה ויאולטה. היא בין האנשים שתמכו בי בצורה משמעותית שהשפיעה עלי רבות".

אוליאנה פרידריך. צילום איתן טל

אוליאנה פרידריך. צילום איתן טל

בהמשך החלה לרקוד היפ הופ, תקופה שהיא מגדירה כמשמעותית בחיים שלה, תקופה שהעלתה לה את הביטחון העצמי. "בגיל 13 התחלתי לדגמן ובמקביל מלצרתי. הכסף נועד לפרנסת הבית. אמר שלי גידלה אותנו ואת האחיין שלי בכוחות עצמה, תוך כדי עבודה במפעל במשמרות, היה ברור שהיא חייבת עזרה על אף שמעולם לא ביקשה". בהמשך יצאה לקורס קצינות, שובצה בגדוד חי"ר של הנח"ל ופיקדה על כ-20 חיילים וחיילות. "הצבא הוא חלק מאוד משמעותי ממני", אומרת אוליאנה שכבר זומנה לשרות מילואים. "גיליתי אושר רב בתפקיד ויכולת להשפיע". היום עובדת אוליאנה באמריקן איגל והיא נכנסה להכשרה ניהולית. "זאת הפעם השלישית שנרשמתי לתחרות מלכת היופי, אבל רק השנה היה לי את האומץ לגשת למיונים", היא מסכמת.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר