שעון מים. צילום אילוסטרציה
שעון מים. צילום אילוסטרציה

ראש העין תצטרף לתאגיד מים וביוב אזורי תחת השם "מיתב"

על רקע התיקון לחוק תאגידי המים ואישור איחוד התאגידים ברשות המים, תאגיד "עין אפק" צפוי להיסגר והעיר תצטרף לתאגיד "מיתב" שיכלול גם את הרשויות פתח תקוה, אלעד וכפר ברא. יו"ר "עין אפק" כבר מתנגדת למהלך

פורסם בתאריך: 19.3.19 11:00

אם לא יקרה משהו בלתי צפוי, ב-15 לאפריל צפוי תאגיד המים "עין אפק" להיסגר ולחבור אל תאגיד המים מיתב בפתח תקוה, זאת במסגרת תיקון החוק לצמצום תאגידי המים בישראל. מדובר בתוכנית לצמצום תאגידי המים בישראל מ-56 התאגידים העירוניים הקיימים כיום ל-28 תאגידים אזוריים בלבד. תאגיד מיתב בפתח תקווה הוא תאגיד אזורי שאחראי על פתח תקוה, אלעד וכפר ברא, והחל מקרוב כאמור גם על ראש העין.

יו"ר תאגיד המים עין אפק, דליה קטואי, כבר ציינה כי הם מתנגדים למהלך. נראה שגם בעיריית ראש העין צפויים להתנגד למהלך בין השאר ממסיבות כלכליות שקשורות לאגרות במתחמי הבניה החדשים שיכנסו בשל השינוי לתאגיד המים מיתב ולא לתאגיד עין אפק. בנוסף עלולה עיריית ראש העין לאבד את זכויות הניהול שלה בנושא המים.

לדברי מנכ"ל תאגיד המים מיתב, ירון מזרחי, מסביר מדוע ברשות המים החלו במהלך. "רוצים לצמצם את כמות התאגידים ומפרקים תאגידי מים מסויימים ומצרפים אותם לתאגידים גדולים", הוא אומר. "בגלל שאנו תאגיד אזורי שיש בו את אלעד וכפר ברא, הוחלט לפרק את תאגיד ראש העין, והוא יצטרף אלינו, כמו גם העיר כפר קאסם, שהיא שייכת לתאגיד מעיינות המשולש, שגם הוא מתפרק".

ראש העין צפויה להתנגד למהלך.

"מדובר בתיקון לחוק תאגידי המים, וזה עבר בקריאה שלישית בכנסת ורשות המים אישרה את איחוד התאגידים וקבעה מי מצטרף למי. מה שאני יודע זה שיש התנגדות של מרכז השלטון המקומי בנושא הזה. למשל גבעת שמואל או ראש העין, יש בהן תנופת בניה בשנים האחרונות וזה כולל בזה הרבה אגרות, והעיריות הללו לא רוצות לאבד אותן. מעבר לכך, ככה גם ראש העיר מאבד את הכוח שלא בנושא המים. בכל מקרה, אנחנו ערוכים לכך ויכולים לקלוט את הבסיס הנתונים מראש העין וכפר קאסם בתוך 48 שעות".

תגובת עיריית ראש העין: "עיריית ראש העין מתנגדת להיכלל בתאגיד המים של פתח תקוה ולא תאפשר זאת. העיר מצויה בעיצומו של הסכם הגג ונכון שתאגיד המים יישאר כתאגיד עירוני. אנו מעריכים כי גם משרד הבינוי והשיכון יתנגד למהלך".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יהודי

    ברגע שעברו לתאגיד מיתב תתחילו לשלם סכומים שלא חלמתם עליהם, הם יגבו כמה שבא להם ואף איחד לא יכול לערער, תמיד אותה תשובה אולי נזילה או שגונבים לכם מים, תאגיד של שודדים

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר