שכונת פסגות אפק. אילן חתוכה
שכונת פסגות אפק. אילן חתוכה

פסגות אפק: תושבים דורשים הקמת בית ספר ממלכתי דתי

לטענתם, מספר התושבים הדתיים בשכונה גדל בהדרגה ולכן יש להיערך עם מוסדות חינוך מבעוד מועד

פורסם בתאריך: 27.7.17 10:26

הורים משכונת פסגות אפק בעיר מציינים כי בעקבות העלייה הצפויה בכמות הילדים בשכונה אשר אמורה להשתייך לזרם החינוך הממלכתי דתי, יש צורך בהקמת בית ספר צומח כבר בשנת הלימודים ספטמבר 2018. לטענת התושבים, לאור העובדה שקיים מחסור “בשטחים חומים” המיועדים למבני ציבור וחינוך ושהבחירות בפתח, יש צורך להתחיל לפעול בהקדם על מנת לקדם הקצאת שטח עבור מוסדות החינוך. בתוך כך, החלו בשכונה לבצע מיפוי מקדים של כלל ילדי השכונה, שבית הספר עשוי להיות רלוונטי עבורם, ואף ביקשו מההורים לערוך רישום עבור כל ילד בנפרד, לרבות תינוקות, גם אם טרם עברו להתגורר פיזית בשכונה.

“השנה נפתחים כבר ארבעה גנים דתיים וזה אומר, שיש צורך גדול בבית ספר ממלכתי דתי בשכונה”, אומרת אחת האימהות, “מאחר ובית ספר לא בונים ביום אחד, יש צורך להתחיל לקדם את הנושא ובעיקר לשריין מגרש, כי זו הבעיה הכי גדולה”. לטענת התושבים, מספר התושבים הדתיים בשכונה גדל בהדרגה ולכן הצורך הולך וגדל, “אין מחלוקת שצריך גם בית ספר ממלכתי חילוני ואפילו יותר מאחד, אבל אין קשר בין שני הדברים”, אומרת אם נוספת, “אני יודעת שיש כבר תושבים שצועקים למה צריך בית ספר דתי, אבל אין קשר בין השניים ויש מקום לכולם, אנחנו לא נאבקים באף אחד, אלא רק דורשים את מה שמגיע לנו כתושבים ויפה שעה קודם”.

לטענת התושבים, הם מבקשים לציין שהם לא מתכוונים ליצור סכסוכים או מלחמות דת, אלא מדגישים שצריך לדאוג לכל האוכלוסיות בשכונה, “התקיימה פגישה לפני מספר שבועות ותהיה פגישה נוספת בימים הקרובים”, אומר ראש מינהל החינוך הדתי עדי אביני, “יש לנו אחריות על השכונה בכללותה לבתי הספר הממלכתיים והממלכתיים דתיים ולאחר שנעשה את הבדיקות ונדע את מספר התלמידים, נקבל החלטה. מה שבטוח, הכל יתקיים בשקיפות ובהגינות ולטובת כל תושבי השכונה”.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אבי

    מעולה
    אנחנו עוברים בשנה הבאה וכבר דואגים
    לא מבין מה קשור מלחמת דת מה שמגיע נקבל

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר