צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

פרסום ראשון: הלשכה המשפטית קובעת – אסורה הפרדה מגדרית באירועים עירוניים

במכתב ששלחה עו"ד אפרת הדר מהשלכה המשפטית לראש העיר נכתב: "רשות ציבורית הינה סוכן עיקרי בקידום ההגנה על זכויות האדם. הן חייבות בהקפדה יתרה על איסורי ההפליה ועל הגשמתן של זכויות היסוד בדבר כבוד האדם ושוויון בכל פעילותן"

פורסם בתאריך: 15.4.19 10:59

הלשכה המשפטית של עיריית ראש העין הודיעה לראש העיר שלום בן משה כי על העירייה נאסר לקיים אירועים עירוניים בהפרדה מגדרית, גם אם ישנה דרישה כזו מהקהל. המכתב יצא לאחר פניית סיעת מרץ בעיר בנושא לאחר שהתברר כי באחד מאירועי יום העצמאות הקרוב תהיה הפרדה מגדרית.

במכתב ששלחה עו"ד אפרת הדר מהשלכה המשפטית לראש העיר נכתב: "הדרת נשים מהמרחב הציבורי היא תופעה פסולה המתאפיינת בהפליית נשים באשר הן נשים. בהיעדר קיומו של שוני רלבנטי שבכוחות להצדיק את הקביעה של כללים מבחינים על בסיס מינו של אדם, מדובר בהפליה פסולה העולה כדי פגיעה בזכות לשוויון ובעקרונות הגלומים בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו. רשות ציבורית אמונה על קידום זכויות האדם וההגנה עליהם ולפיכך, חובתה הבסיסית היא לא רק להימנע מפגיעה בזכויות הפרט, אלא גם לפעול, הן בתפקידה כגורם מסדיר והן בתפקידה כבעלת סמכויות פיקוח ואכיפה, על מנת להבטיח כי פגיעה כאמור אינה מתרחשות בתחומי פעילותה".

עוד כתבה עו"ד הדר במכתבה כי "רשויות ציבוריות הינה סוכן עיקרי בקידום ההגנה על זכויות האדם. הן חייבות בהקפדה יתרה על איסורי ההפליה ועל הגשמתן של זכויות היסוד בדבר כבוד האדם ושוויון בכל פעילותן. לפיכך, אל לה לרשות הציבורית להנהיג כל הפרדה בין נשים לגברים, גם אם הדבר נעשה לכאורה לבקשתו של חלק מהציבור הנוגע בדבר. חריג לכך הוא מצב דברים בו קיים טעם ענייני כבד משקל המצדיק קיומה של הפרדה בנסיבותיו של עניין מסוים, למשל כאשר מדובר באירוע דתי מובהק".

בהמשך עמדה על כך שאין לארגן אירועים ממשלתי או ממלכתי או ציבורי שיש בו הפרדה, אין להציב שלטים באירועים או מחסומים שנועדו להכווין את הקהל לישיבה בהפרדה. "עצם העובדה כי רוב הקהל הצפוי להשתתף עשוי להעדיף הפרדה אינה מהווה הצדקה לנקיטתה", ציינה עו"ד הדר.

תגובת עיריית ראש העין תובא לכשתתקבל.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר