בית הספר בית יעקב בראש העין. צילום: באדיבות ההורים
בית הספר בית יעקב בראש העין. צילום: באדיבות ההורים

גם בפסח: בנים ובנות ישחקו בהפרדה. העירייה: "האירוע מיועד לקהל התורני"

למרות הודעת הלשכה המשפטית בעירייה כי אין לקיים אירועים עירוניים בהפרדה מגדרית - אירוע כזה יתקיים בחול המועד פסח לילדים בשני בתי ספר יסודיים בעיר

פורסם בתאריך: 16.4.19 12:07

פניית סיעת מרצ במועצת העיר ללשכה המשפטית העירונית נגד אירוע בהפרדה בין בנים לבנות ביום העצמאות, ומכתב התשובה החריף והחד משמעי שהוציאה עו"ד אפרת הדר נגד אירועים עירוניים כאלה שפורסמה לפני כחודש, כנראה שלא הרתיעו את הנהלת עיריית כפר סבא. בעירייה פרסמו לאחרונה מודעה המכריזה על אירועי הפסח וגם באחד מהם, מסתבר, ישנה הפרדה מגדרית לילדים בגילאים צעירים ביותר.

כך למשל באירוע אטרקציות ומתנפחים לילדים שיתקיים ב-22 באפריל ייהנו הילדים ממגוון של מתקני – בהפרדה – בחצרות בתי ספר. על פי המודעה ילדי בית הספר "יסודי תורה", ייהנו מהמתקנים בין השעה 10:00 ל-13:00 ואילו תלמידות בית הספר "בית יעקב" יכלו ליהנות מהמתקנים בין השעות 14:00 ל-18:00. הציבור הכללי יוכל להכנס לאירוע תוך שמירת כללי ההפרדה הללו.

חברת המועצה מטעם מרצ, מיכל סופרין-דיסטניק, טוענת כי האירוע אינו אמור להתקיים במתכונת הזו הגם כשמדובר באירוע שארגנו במחלקה התורנית. "קודם כל האירוע לא מופנה לקהל התורני, כי הוא פורסם בדף הפייסבוק של העירייה ופונה לציבור הרחב", היא מסבירה את עמדתה. "לא מקובל שתהיה הפרדה באירוע עירוני ובמימון העירייה. מותר לקיים אירוע בהפרדה בשני תנאים מצטברים, והם לא מתקיימים כאן. אחד הוא שזה יהיה אירוע פולחן דתי, והתנאי השני הוא שהעירייה סבורה שעיקר האוכלוסייה שתגיע היא אוכלוסייה שמעוניינת בכך. אם נניח, היה אירוע אחר בתאריך הזה לאוכוסיה החילונית, אז זה היה מאפשר לציבור להגיע אליו. אך באותו היום אין, ואין סיבה שהורים יגיע עם שני הילדים בנפרד. אנו פועלים בנושא מול הגורמים הרלוונטיים בעירייה".

תגובת עיריית ראש העין: "בחול המועד פסח מתקיימים מגוון אירועים לקהל הרחב בעיר ראש העין: פסטיבל 'מפה ומצה' במוזיאון מורשת יהדות תימן ומורשת העיר, הפנינג לילדים ואירועים ייעודיים לקהל התורני המתקיימים בתוך בתי הספר התורניים בהם קיימת הפרדה ממילא, בהתאם לבקשת הקהל. ביתר האירועים המתקיימים במרחבים הציבוריים, האירועים פתוחים לקהל הרחב ואנחנו מזמינים את כולם להגיע וליהנות".

חבר מועצת העיר מסיעת ש"ס, דורון אמסלם, גיבה את ההפרדה: "לאורך שנים הציבור התורני מקיים את אירועיו ופעילויותו בצורה שמתאימה לו ולאורחות חייו. לכפות את צורת החיים שמתאימה לציבור חילוני, על הציבור התורני בעיר לא בא בחשבון. אלחם בכל האמצעים העומדים לרשותי על מנת לבער את הכפייה החילונית שמנסים ליצור פה. אני מציע שכולנו נשתדל תמיד להתעסק בטוב, נלמד להכיל אחד את השני, ונשמור תמיד על האיזון הראוי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר