ביר סטיישן, שי קוריאט צילום פרטי

ה- beer station: "זה ממש מעין מקדש בירות קטן בלב העיר פתח תקווה"

שי קוריאט היה בכלל סטודנט להנדסת תוכנה כשהחליט לשנות כיוון ולפתוח בפתח תקוה את ה- beer station. כמה בירות יש במקום? הרבה

פורסם בתאריך: 27.6.19 10:59

קצת עלי: "קוראים לי שי קוריאט בן 26 מתל אביב, נשוי, הבעלים של beer station- מקום שמתמחה בבירות בלבד! זה ממש מעין מקדש בירות קטן בלב העיר פתח תקווה. לפני פתיחת העסק הייתי סטודנט להנדסת תוכנה. תמיד היה לי רצון עז לפתוח עסק משלי ובסוף שנה א' בלימודים הרצון גבר והחלטתי לפתוח את העסק".

החיים כשעובדים בלילה: "למקום שעות עבודה קצת שונות ממה שאנחנו רגילים מברים. המקום עובד מהשעה 13:00 בצהריים ועד 23:00 בלילה, כך שמי שמגיע לפה יודע שמדובר בבר בקטע אחר, ממש כמו באירופה, שם פותחים מוקדם וסוגרים מוקדם".

קצת על הבר: "המקום נקרא beer station והוא ממוקם ברחוב פרומקין 15 פינת בר כוכבא. אנחנו פתחנו לפני כשנתיים, באוקטובר 2017. בגלל שהקטע של המקום זה הבירות אז כל מי שמגיע אלינו יודע שאצלנו אפשר למצוא 30 ברזים של בירות בוטיק מהארץ ומהעולם ועוד יותר מ-40 סוגים של בירות אפילו יותר מיוחדות בבקבוקים ובפחיות. הייחוד שלנו הוא שכל אחת מהבירות שנמצאת בברזים אפשר לקחת בטייק אווי הביתה בבקבוקים של ליטר/ליטר וחצי שמתמלאים ישר מהחבית ותוקפן הוא עד שלושה ימים. זאת אומרת שמקבלים את החוויה של בירה מהחבית בבית. כמו כן המחירים שאנו מציעים הם מהנמוכים בשוק הבירות מהחבית וזאת מתוך כוונה להנגיש את הבירות לקהלים חדשים ולתת להם לטעום בירות שלא סביר שימצאו בכל מקום. יש מוזיקת רקע נעימה שמשתנה בהתאם לקהל, המוזיקה לא בווליום חזק כך שאפשר לדבר אחד עם השני מבלי לצעוק ומתמקדים בעיקר, בירה טרייה קרה ומרעננת".

רקע בתחום: "אין לי רקע בתחום חיי הלילה וגם המקום הוא לא בר מצוי. לעסק הספציפי הזה הגעתי מתוך אהבתי הגדולה לבירה. בישלתי מספר פעמים בירות, טיילתי וטעמתי כמעט כל בירה שראיתי בדרכי, אז ללכת לכיוון של עסק של בירות היה מתבקש".

המשקה שלך: "וואו, שאלה קשה. בכלליות, כמעט כל pale ale יתקבל בברכה. אך אם אצטרך לבחור אחת מהחבית אז זאת תהיה בירה מסוגdancing camel patriot הישראלית. בירה שמתאימה בכל מצב, בכל שעה ובכל יום".

שותים הכי הרבה בבר: "אני חושב שהכי הרבה שותים את הבירה מסוג edelweiss snowfresh. שזאת בירת חיטה אוסטרית מצוינת שנמזגת בכמות גבוהה במיוחד של כ-100-150 ליטר בשבוע".

הכי קשה: "הדבר הקשה ביותר הוא למצוא עובדים ובמיוחד כאלה שיישארו לטווח הרחוק".

הכי כיף: "ביר גיקים, אנשים שאהבתם לבירה לא ניתנת להסברה במילים. אני אוהב שהם מגיעים למקום שלי, טועמים ושותים בירות מהמגוון ועל כל אחת מתפתח דיון. ועל זה נאמר, בירה מחברת בין אנשים".

הערב הכי חזק: "ללא ספק יום חמישי. אנחנו לא עובדים בשישי בערב ובשבת ולכן כל העבודה מתרכזת ביום חמישי, מגיעים המון אנשים גם לשתות בירות במקום וגם לקחת הביתה".

היום הכי מיוחד בשנה: "ערב השנה החדשה. אמנם אנחנו סגורים באותו הערב אך המקום נפתח מוקדם יותר כבר בשעות הבוקר, אנשים מגיעים לקנות בירות לערב, מתיישבים לשתות כוס בירה והכל באווירה כיפית ובלי לחץ היום יום".

טיפ לצעירים ששותים: "תשאירו את האוטו בבית וסעו במונית/אוטובוס".

טיפ למנהל בר מתחיל: "זהו ענף תובעני, הגעתי ללא כל ידע מקדים בניהול בר והשנה הראשונה הייתה קשה מאוד עד שלמדתי איך דברים עובדים. תמיד תחפשו מישהו שיש לו ניסיון, זה יעזור לכם מאוד".

 

מיקס בירות, ביר סטיישן, צילום פרטי

קוקטייל השבוע: מיקס בירות

"מאחר והמקום מתעסק בבירה בלבד", אומר שי, אספר על "קוקטייל" בנוסח צ'כי. למי שלא יודע, שתי בירות מפורסמות מאוד אצל הצ'כים הן ה- pilsner urquell וגם kozel dark . לכן, אם יצא למישהו להיות בצ'כיה בטח שמתם לב לאופציה של מיקס. מה זאת אומרת? חצי כוס מתמלאת בפילזנר, בירת לאגר בהירה ומרירה ואת החצי השני ממלאים בקוזל הכהה. מתקבל מיקס שבעיקר נראה טוב אבל הטעם? כל אחד יגיד אחרת".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר