שכונת נווה דקלים
שכונת נווה דקלים

"לא ייתכן שיהיו בשכונה כל כך הרבה מבני חינוך שלא משרתים את תושביה"

זו תקופה ארוכה שבשכונת שיפר-נווה דקלים מתלוננים על צפיפות בלתי נסבלת בבית הספר היסודי ועל שליחת תלמידי החטיבות ללמוד בצד השני של העיר. מחר יפגינו בטקס חנוכת מגרש הספורט החדש בשכונה

פורסם בתאריך: 13.8.17 20:00

תושבי שכונת שיפר-נווה דקלים בפתח תקווה, מתכוונים להפגין מחר, ה-14 באוגוסט, בטקס השקת מגרש הספורט החדש בשכונה בנוכחות ראש העיר איציק ברוורמן. לטענתם, הקמת המגרש מקוממת ונעשתה למראית עין תוך התעלמות מהבעיות הרציניות האמיתיות בשכונה. המובילה בהן היא הצפיפות הבלתי נסבלת במוסדות החינוך.

מזו תקופה ארוכה שבשכונה מתלוננים על צפיפות בלתי נסבלת בבית הספר היסודי "שיפר", אי שיבוץ הילדים לבית הספר השש שנתי בשכונת אם המושבות ושליחת התלמידים הגדולים יותר, ללמוד הרחק בחטיבת רשיש הממוקמת בצידה השני של העיר. לצערם בעירייה לא מחפשים מציאת פיתרון קבע הולם כגון הרחבת בית הספר שיפר או בניית בית ספר חדש בשכונה.

מצד שני, הם אומרים, משקיעים בעירייה בבניית בבניית בתי ספר לתושבים החרדים באזור. התושבים מוחים על הענקת השטח הציבורי האחרון שנשאר בשכונה למגזר החרדי עם בניית בית הספר החרדי החדש. "יש לנו מספיק מוסדות חינוך שונים ומשונים", אומר תושב השכונה ומפרט. "בית הספר נאות מרגלית, בית ספר לבנות 'בית יהודה', בית ספר חרדי ללקויות למידה, 'רעות' – בית ספר לחינוך מיוחד, בית ספר 'מעוף' לליקויי למידה ומבנה של 'מעש' – מפעל שיקומי המיועד לנשים עם פיגור קל ובינוני. לכולם מוצאים פתרונות חוץ מאיתנו".

"מידי שנה, מסיימים ללמוד בשיפר כ-100 תלמידי כיתה ו' בממוצע ואין סיבה שהם ייאלצו לנסוע לחטיבת רשיש המרוחקת", אומר תושב אחר. "אנחנו שבים  ודורשים שילדנו ילמדו בבית הספר השש שנתי באם המושבות, שצמוד לשכונה שלנו. גם בניית בית הספר החרדי לא מובנת לנו. לא ייתכן שבשכונה אחת יהיו כל כך הרבה מבני חינוך שלא משרתים את התושבים המתגוררים בה, וכל כך הרבה תלמידים יגיעו לכאן מבחוץ. אנחנו מבטיחים שזה לא יסתיים בהפגנה הקרובה. אנחנו בהחלט שוקלים שלא לפתוח את שנת הלימודים הקרובה כסדרה".

"יש הרגשה לא טובה בשכונה ואנחנו חשים שכל מה שלא טוב לשכונה אחרת מגלגלים אלינו", אומר פעיל השכונה תומר צציק. "אנחנו מרגישים שאין כל התייחסות לבעיות שלנו בשכונה, אנשים לא מרוצים ממה שקורה וההרגשה שכל פעם שמים איזה פלסטר. אנחנו רוצים תשובות לצפיפות בשיפר, מבקשים ללמוד בשש שנתי קרוב ובעיקר דורשים לקבל את מה שמגיע לנו, לא פחות ולא יותר".

תגובת עיריית פתח תקווה: "בית ספר שיפר עבר שיפוץ נרחב בהשקעה רבה. העירייה ממשיכה לשפץ ולחדש את האגף האחרון עד להשלמתו. השטח עליו מלינים ההורים אינו מתאים להקמת בית ספר יסודי חדש ולשם כך אנו פועלים למציאת פתרון מתאים. בשכונות רבות בעיר הוקמו ומוקמים בתי ספר על אזוריים המשרתים את כלל האוכלוסייה. בימים אלה לדוגמא הסתיימה בניית מעון יום שיקומי בשכונת נווה עוז, המיועד לכלל ילדי העיר. שכונת שיפר מקבלת את מלוא תשומת הלב של קברניטי העירייה וההשקעה בה תמשך גם בשנים הבאות".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר