אוהדי הפועל. צילום: זאב שטרן
אוהדי הפועל. צילום: זאב שטרן

בהפועל פ"ת מכוונים להכנסה של 400 אלף ש"ח מספונסר ראשי: "כבר עכשיו גייסנו יותר מבעונה שעברה"

בעמותת הכחולה ממשיכים לעבוד כדי להגדיל את ההכנסות מנותני חסות לקראת העונה הבאה, כאשר המטרה הבאה היא סגירת הסכמים עם ספונסר ראשי ומשני. "כעמותה צעירה אנחנו לא קרובים למיצוי יכולות הגיוס שלנו – לא מאוהדים, לא מספונסרים ובטח לא מתורמים", אומר חבר הדירקטוריון, קובי לוי

פורסם בתאריך: 9.7.19 12:28

אחד השינויים הבולטים מאז לקחה לידיה עמותת הכחולה את הבעלות על הפועל פתח תקוה, הוא בכל הנוגע לגיוס ספונסרים ונותני חסויות. מי שאמון כרגע על הנושא מטעם הכחולה הוא חבר הדירקטוריון קובי לוי, נשוי+3, מנהל מוצר בחברת סימנס ופעיל בעמותה מיום הקמתה. עד כה מתגאים בהפועל בגיוס מרשים בהיקף של מאות אלפי שקלים, חלקם בעסקאות ברטר שוות כסף והיד עדיין נטויה, כשמגעים מתקיימים עם מועמדים לספונסר הראשי והמשני.

מחיר השיווק ההתחלתי של ספונסר ראשי, ששמו יתנוסס בחזית החולצות במקומה של חברת "דיל טוב", עומד על 400 אלף שקלים, בעוד השאיפה היא לגייס בין 120-180 אלף שקלים מספונסר משני, שיופיע בגב החולצות – מעל או מתחת למספר, תלוי כמובן בסכומי ההשקעה. כמו כן, המחיר ההתחלתי לספונסר על שרוולי החולצות עמד על 50 אלף שקלים ונמכר לחברת "תחנת לחם", שרכשה גם שלט פרסומת באצטדיון. בנוסף, שמה של חברת O.G.W המתמחה בהשקעות נדל"ן בגרמניה יתנוסס על מכנסי השחקנים, תמורת סכום שמוערך בכמאה אלף שקלים. פרט לכך, 14 שלטי חסות באצטדיון כבר נמכרו לקראת העונה הבאה.

קובי לוי. צילום באדיבות הפועל פתח תקוה

קובי לוי. צילום באדיבות הפועל פתח תקוה

"יש המון עבודה לעשות, כי קיבלנו סוג של אדמה חרוכה. לא היה כלום, שלא לדבר על מידע עם מי דיברו ומה רכשו", אומר לוי. "באתי בלי ניסיון, אבל לאט לאט רואים שאפשר לעשות דברים יפים. אנחנו מוכרים למשל שלטים במגרש במחיר יקר בהרבה מהמחיר בעונה שעברה (מחיר שיווק שנע בין 10-12 אלף שקלים לשלט בודד, א"ב) וגם מוכרים הרבה יותר. עוד לפני גיוס ספונסר ראשי ומשני, כבר עכשיו גייסנו סכום גבוה יותר מהשנה שעברה. יש מגעים שעלו ונפלו ויש שמתנהלים כרגע, אבל קשה להגיד איפה זה עומד כי בדברים האלה אי אפשר לדעת. יש דברים שנראו לי תחילה בסבירות נמוכה ונסגרו, לעומת דברים שחשבתי שאוטוטו נסגרים ולא יצאו לפועל. אם אתה לא יוצא מהפגישה עם הצ'ק, עד למחרת בבוקר יכולים להשתנות כל כך הרבה דברים. אני משוכנע שזה יימכר בסופו של דבר ואנחנו לא מתפשרים על המחיר. בוא נגיד שאם היינו מוכרים ספונסר ראשי ב-200 אלף שקלים כמו שהיה בעונה שעברה, אני די בטוח שכבר היינו סוגרים, אבל אנחנו בונים פה מותג ורוצים להוכיח את עצמנו".

בהקשר לבניית המותג לטווח ארוך, מתגאה לוי בכך שהעמותה קיבלה לאחרונה מרשם העמותות אישור לסעיף 46 לפקודת מס הכנסה, סעיף הקובע כי מי שתרם למוסד ציבורי או למספר מוסדות ציבוריים מעל 190 ש"ח בשנה קלנדרית, זכאי לזיכוי ממס הכנסה בגובה 35% מסך התרומה לאותה השנה. יש לציין כי הזכאות התקבלה לאחר שהעמותה ופעיליה הוכיחו פעילות קהילתית ענפה וקבלת ניהול תקין. "למעשה זה סוג של תעודת יושר שחברות גדולות במשק מסתכלות עליו לפני שהן תורמות כסף. השאלה הראשונה שהן שואלות היא האם יש לך סעיף 46 כי חשוב להן לדעת שהכסף מנוהל בצורה תקינה ויגיע ליעדו", מסביר לוי. "למיטב ידיעתי רק לנו ולהפועל קטמון יש אישור לסעיף הזה והוא תוצאה של עבודה קשה מאוד".

בקרוב צפוי לוי להפוך לדירקטור שמרכז את עניין הקהילה וייתן דגש נרחב לפעילות העמותה בנושא, כאשר את מקומו בהובלת נושא הספונסרים יוביל חבר הדירקטוריון הטרי, קובי סבן, בכיר בחברת "ביטוח ישיר". יצוין כי כבר עתה מתקיימים מגעים לשותפות עם גופים קהילתיים שונים ומעבר לסיוע המבורך לקהילה, המשך הפעילות חשוב על מנת שהעמותה תמשיך להיות זכאית לסעיף האמור. "כעמותה צעירה אנחנו לא קרובים למיצוי יכולות הגיוס שלנו – לא מאוהדים, לא מספונסרים ובטח לא מתורמים", מסכם לוי. "חובת ההוכחה עלינו להראות שהמודל של קבוצת כדורגל בבעלות אוהדים הוא טוב ונכון, אבל אני בטוח שלא מדובר בשנה או שנתיים, אלא בתהליך ארוך".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר