מדור אוכל סנדי סוראני צילום תהילה אברהם

בס בקארי ירוק של סנדי סוראני: "אני לא אוהבת להשתגע ולהעמיס מנות"

היא דיטאנית קלינית שחושבת שדיאטות לא עובדות, אוהבת את המטבח אבל ממליצה לצמצם את התפריט. סנדי סוראני מכינה לכם בס בקארי ירוק

פורסם בתאריך: 18.7.19 17:17

על עצמי: סנדי סוראני, בת 33, נשואה לאלעד ואמא של דנה ושני. דיאטנית קלינית, מטפלת באכילה רגשית וכותבת הבלוג "לשחרר את המשקל מבפנים". "מתוקף העבודה שלי אני עוסקת באוכל כל היום", היא מסבירה. "כשאנשים שומעים את המילה 'דיאטנית' הם חושבים על תפריטים, קלוריות והגבלות. אני מכירה את עולם הדיאטות מגיל ילדות וללימודי התזונה הגעתי אחרי הרבה שנים של מאבקים כדי לפצח את הסוד להרזיה, להביא אנשים ואת עצמי להיות רזים ומאושרים. אלא שהדבר הזה הוא לא כל כך פשוט והיום אני יכולה להגיד בביטחון שדיאטות לא עובדות, הן רק מחמירות את המצב. השליחות שלי היא לעזור לאנשים ליצור מערכת יחסים מיטיבה עם האוכל ועם האכילה, לאזן את האכילה הרגשית ופשוט להנות מאוכל. כשזה קורה, המשקל מתאזן מעצמו".

רקע בעיר: "בעלי גדל בעיר. כשהכרנו הוא היה בכלל סטודנט בבן גוריון וכשסיימנו את הלימודים עברנו לכאן. אנחנו כבר שמונה שנים גרים בקרית מטלון ונהנים מהשקט בלב אזור המרכז".

מאיפה הגיע אהבה למטבח? "תמיד אהבתי לאכול. כילדה הבית שלנו היה זה שכולם אוכלים בו, מארחים הרבה ומבשלים הרבה. סבתא שלי הייתה גרה בהמשך הרחוב וכל החברים שלי היו אוהבים לבוא אליה לאכול אחרי בית הספר. היא מצדה תמיד הייתה מאכילה את כולם באהבה. אז אפשר לומר שהכניסה למטבח הייתה משהו מאוד טבעי ואינטואיטיבי עבורי".

שף אהוב? "האמת היא שאני לא רואה טלוויזיה ולא עוקבת אחרי שפים מפורסמים. אני אוהבת ומעריכה את 'השף הבריא' – שגיא שוורץ, קולגה שמכין אוכל בריא וטעים. כשאין לי זמן לבשל אני מזמינה ממנו אוכל מוכן".

מה המנה האהובה עליך? "תלוי באיזה יום שואלים אותי. נראה לי שהשלישייה המנצחת שלי תהיה פיצה, סושי ומרק בצל".

תבלין אהוב? "תערובת 'גניש' של 'התבלינים של איילת'. זו תערובת עשבי תיבול, בצל, פלפל אדום וגזר מיובשים, שמן זית ומלח. מאז שגיליתי אותה אני מוסיפה אותה לסלט במקום רוטב. היא משתלבת נהדר גם עם חביתה, גבינות וירקות בתנור וממש מקפיצה טעמים".

מה בתפריט ביום שישי? "אני לא אוהבת להשתגע ולהעמיס מנות. גם למטופלים שלי אני ממליצה דווקא לצמצם את התפריט. אני מכינה מנה עיקרית אחת – דג עם קינואה, קארי עם אורז או ספגטי בולונז. ליד זה סלט מושקע או ירקות בתנור. לזה נוסיף כוס יין, וזהו".

מה המומחיות שלך? "היכולת לאלתר ולהכין ארוחה מאוזנת, טעימה ומשביעה בכל מצב, גם כשהמקרר ריק ונראה שאין מה לאכול. הפייבוריטים פה הם בולונז, קארי וכרובית בתנור. מאכלים פשוטים בסך הכל, אבל באמת שהם יוצאים מעולה ונטרפים במהירות".

המנה ראשונה שהכנתי בחיי: "פסטה עם בצל, פלפלים וקוביות 'תיבולית' של קנור. אפילו כתבתי את המתכון שהמצאתי במחברת".

בישול או אפיה? "בישול. אני אוהבת לאלתר, לגוון ולשנות. בישול מבחינתי הוא כמו משחק שמאפשר יצירתיות".

מה אף פעם לא תסכימי להכין או לאכול? "כבד. כילדה הייתי יוצאת מהמטבח כשאמא שלי הייתה מטגנת כבד. לא יכולתי לסבול את הריח".

מתכון לשבת

בס בקארי ירוק

המצרכים:
חבילת תרד שטוף היטב וקצוץ גס
2-3 זוקיני חתוכים לגפרורים
חצי שקית אפונה קפואה
2 גבעולי בצל ירוק, קצוץ
חופן כוסברה, קצוצה
שתי יחידות פילה בס, חתוכים לקוביות של כ-2 ס"מ
קרטון חלב קוקוס (מומלץ AROY-D, ללא חומרים מוספים ומשמרים)
מחית קארי ירוק ואבקת קארי לפי הטעם
קוביה של ג'ינג'ר מגורר (לא חובה)

אופן ההכנה:
מאדים את התרד במעט חמאה או בשמן זית. מוסיפים פנימה את הזוקיני, מערבבים ומאדים מספר דקות. מוסיפים את האפונה ואת הבצל הירוק ומערבבים. שופכים את חלב הקוקוס ומוסיפים את הקארי, את הג'ינג'ר ואת המלח. מערבבים היטב עד שכל הקוקוס נצבע בצהוב-ירוק. מכניסים פנימה את קוביות הדג ונותנים להן להתבשל מספר דקות. מערבבים פנימה את הכוסברה. ניתן להגיש על אורז לבן, כוסמת או קינואה.

בתיאבון!
שבת שלום

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר