מדור אוכל דנית אוזן

הקבב של דנית אוזן: "לגדול לצד הסבים והסבתות שלי זו הייתה חגיגה קולינרית"

עו"ד דנית אוזן, רומניה בנשמה, גדלה בבית שבו בישלו מכל טוב והיא מחכה כל השבוע לארוחת שבת אצל אמה. לכם היא מכינה קבב על האש

פורסם בתאריך: 1.8.19 17:11

על עצמי: דנית אוזן, בת 41, נשואה לגיא ואמא לשקד ולאלמוג, גרה בשכונת נווה גן. מנהלת ובעלים של "דנית אוזן – משרד עורכי דין וגישור" בפתח תקווה אשר עוסק בתחום האזרחי מסחרי ומספק מעטפת משפטית ללקוחות פרטיים ועסקיים בתחום החוזים, הגבייה וההוצאה לפועל. בנוסף, במשרד מקיימים ישיבות גישור.

"אני זוכרת את עצמי, עוד מימי כתלמידה, מייעצת לחברים כיצד לפעול בסוגיות שונות, בדרך יצירתית שהובילה אותם לפתרון מצוין, עליו לא חשבו קודם", היא נזכרת. "כחסידה של הידברות אמיתית, זהו תהליך שאני מאוד מתחברת אליו. יש כאן הזדמנות להשמיע את הקול האמתי שלך, לא ממקום של מאבק. מורידים מסיכות ומדברים בגובה העיניים. אני מקשיבה ומניעה קדימה לפתרון יצירתי שיהיה מצוין לשני הצדדים וייתן מענה כולל. כעורכת דין אני מיישמת מאפיינים של חשיבה מחוץ לקופסה על מנת לתת ללקוחות שלי את המענה המשפטי והמקצועי הנכון ביותר עבורם ומנתבת את התיק למקוריות, חדות והצלחה. המוטו המוביל שלי הוא זמינות גבוהה ללקוח, יחס אישי ותוצרים מהירים ברמה מקצועית גבוהה".

רקע בעיר: "נולדתי בבית החולים השרון וגרתי עם משפחתי באזור רוטשילד-אחד העם. זה אזור בעיר שאני אוהבת עד היום. למדתי בבית הספר המיתולוגי 'סלומון' ומשם המשכתי לחטיבת ותיכון אחד העם. זכיתי במורים מדהימים שעד היום אני בקשר עם חלקם. קיבלתי את החינוך הכי טוב שיכולתי לבקש. כיום אני חברה בוועדת תרבות בנווה גן ומידי מוצ"ש כותבת באתר השכונה טיפים ומידע שימושי בתחומי המשפט האזרחי לרווחת הקהילה. לאחרונה נבחרתי למיזם עסקי מיוחד בחסות העירייה ו'מעוף' שימנף את הכלכלה בעיר ויעודד בה צמיחה של עסקים. לשמחתי הקהילה שלנו בשכונה מגובשת והתושבים מדהימים ומתגייסים שצריך. אני אוהבת מאוד את העיר שלי ורוצה לראות אותה בצמיחה מתמדת".

מאיפה הגיעה אהבה למטבח? "הייתה לי הזכות לגדול לצד ארבעה סבים וסבתות, שתי סבתות רבתות וסבא רבא אחד וזו הייתה חגיגה קולינרית. המשפחה כולה עלתה מרומניה. הסבתות שלי בישלו אוכל רומני, קבבים רומנים, ממליגה מלאה בגבינות מכל טוב, או בגרסה המתוקה שלה "מלאי", ממולאים ("סרמאלה"), איקרה, סלט חצילים, מרק צ'ורבה ומרק שעועית, תבשילי קדרה כמו "טוקניצה" ועוד ועוד מטעמים. אמא שלי יצרה מטבח ייחודי משלה, היא שילבה ישן וחדש, רומני וישראלי ואני צפיתי בה באהבה רבה ולמדתי ממנה את היסודות. עד היום, אמא שלי מפתיעה אותנו כל פעם מחדש עם בישולים ואפייה משובחים ויצירתיים. בשבת האחרונה, זללנו מאפה שהיה מורכב מעלי הבלינצ'ס הנדירים של אמא שלי ומגבינות משובחות".

שף אהוב? "ישראל אהרוני".

מהי המנה האהובה עלייך? "לבחור אחת זה ממש מאתגר. לא אתנגד אף פעם, בכל שעה, לאכול קבב רומני אותנטי עם פירה בצד שאבא שלי מכין".

תבלין אהוב? "כרומניה אני חובבת שום ובמיוחד שום כתוש שסבתא שלי מכינה".

מה בתפריט ביום שישי? "הפינוק הקבוע אצל אמא שלי שאני מחכה לו כל השבוע. השולחן מלא בכל טוב ומשלב אוכל עם קריצה כמעט מכל העדות, אראיס, קבבים, מקלובה, עוף בגריל בטעמים אלוהיים, אסאדו, דגים ומה לא. מידיי פעם אבא שלי מפנק במשקה הרומני 'צויקה'".

מה המומחיות שלי? "סדר היום שלי עמוס ולכן במהלך השבוע אני מכינה מתכונים קלילים, חזה עוף בטעמים, אנטיפסטי, פשטידות, פסטות, פיצות, סלטים. בשבתות אני יותר משקיעה. אוהבת מאוד להכין קציצות ברוטב עם אפונה ואורז, בורקס ממולא בשר ובחורף לא תתפסו אותי בלי סיר מרק אחד לפחות".

המנה ראשונה שהכנתי בחיי: "נדמה לי שפסטה ברוטב בשמל, יצא נחמד מאוד יחסית לפעם ראשונה".

בישול או אפיה? "מתחברת מאוד לבישול ביתי, טרי, לא מעובד".

מה אף פעם לא תסכימי לבשל או לאכול? "אוכל לא כשר, חזיר, פירות ים ודומיהם".

מתכון לשבת

קבב על האש

קבב. צילום אי.אס.אי.פי

המצרכים:
500 גר' בשר בקר
1 בצל מגורד
2 כפות שמן
3 שיני שום קצוצות
1/3 כוס פטרוזיליה קצוצה
1/2 כפית אבקת סודה לשתייה
מלח פלפל לפי הטעם

אופן ההכנה:
לשים היטב את כל החומרים, יוצרים קבבים מאורכים או עגולים. מקררים ושמים על המנגל.

בתיאבון!
שבת שלום

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. קרויטורו

    פטרוזיליה בקבב רומני? בחיים לא!
    להוסיף יותר שמן כדי שהקציצות לא יצאו יבשות.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר