בן לוי אחרי הדרבי. צילום: סער כרמלי, הפועל פתח תקוה
בן לוי אחרי הדרבי. צילום: סער כרמלי, הפועל פתח תקוה

"אני מאמין שזו תהיה שנת הפריצה שלי". בן לוי בראיון שכולו אהבה להפועל פ"ת

עד לפני מספר שבועות בן לוי היה שם יחסית אלמוני עבור אוהדי הפועל פתח תקוה. אלא שבישול אחד גדול בדרבי ויכולת טובה במשחקי ההכנה, הפכו את הקשר/מגן לאחד השחקנים המעניינים בסגל של עמיר נוסבאום. בראיון ל"ספורט מלאבס" לוי מספר על הצמרמורות מהדרבי שלושה ימים אחרי, הקשר הקרוב עם המאמן והאתגר בתפקיד המגן הימני

פורסם בתאריך: 12.8.19 11:45

בן לוי לא באמת צריך ראיון בעיתון או באתר אינטרנט כדי שתבינו עד כמה הוא מאוהב בהפועל פתח תקוה. מספיק היה לראות את טירוף החושים אליו נכנס בדרבי, אם לרגל בישול שער השוויון, ניצוח על מקהלת "פאק מכבי" עם יושבי היציע בזמן חגיגות העלייה לחצי גמר גביע הטוטו, או בכלל על הזכות ללבוש את מדי הקבוצה הבוגרת.

למי ששכח (ותאמינו לנו שאף אוהד הפועל לא שכח), נחזור לרגע לדקה ה-67 בדרבי של מלאבס. בנגיעה הראשונה בכדור מרגע שעלה כמחליף, הגביה לוי כדור על מגש מימין ואמאדו סוקונה נגח עם כל הלב לרשת, 1:1 שכולו ניצחון. משחקן יחסית אלמוני, גם עבור אוהדי הפועל פתח תקוה, הפך לוי בשבועות האחרונים לאחד השמות החמים בסגל, גם לאור היכולת הטובה שהפגין במשחקי ההכנה לעונה.

לוי חוגג עם החברים אחרי הדרבי. צילום: סער כרמלי, הפועל פתח תקוה

לוי חוגג עם החברים אחרי הדרבי. צילום: סער כרמלי, הפועל פתח תקוה

"גם עכשיו כשאני מדבר איתך על השער בדרבי יש לי צמרמורת בכל הגוף ואני מתרגש", הוא אומר שלושה ימים אחרי אותו משחק שלעד ייחרט בזיכרונו. "נכנסתי עם רעב ותשוקה ומיד קיבלתי את הדרייב מהקהל. אי אפשר להסביר את זה, אתה בטירוף ופשוט לא יכול להפסיק לרוץ. גם מכבי, גם חצי גמר על הפרק, הכל מלא אמוציות. מגיע שאפו גדול לשחקנים שנתנו את הדם, מתן גושה, ספיר יתח, רם לוי, כולם טרפו את הדשא, ואני כבר לא מדבר על מה שהלך ביציע. אין כמו הקהל הזה שמגיע לכל חור, מגיע לו לשמוח והאוהדים האלה צריכים להיות בליגת העל כמה שיותר מהר".

אחרי האופוריה, שכללה גם פרגונים מקיר לקיר בפורום האוהדים וברשתות החברתיות, מקפיד לוי להישאר עם רגליים על הקרקע ויודע שזו רק יריית הפתיחה. "הדרבי היה כיף גדול, אבל עוד לא עשינו כלום וזה רק גביע הטוטו. צריך להמשיך ביכולת טובה כדי להגיע כמה שיותר רחוק גם בליגה ולהצליח כמה שיותר העונה".

אוהדי הפועל בדרבי. צילום: זאב שטרן

"אין כמו הקהל הזה". אוהדי הפועל בדרבי. צילום: זאב שטרן

מקרית שלום לסירקין

בן לוי בן 23 ומתגורר ביישוב בת חפר. מגיל 7 החל לשחק במכבי תל אביב, קיצוני שיכול לשחק בשתי הכנפיים. בשנתונים הצעירים זכה כמעט בכל עונה באליפות, אבל זוכר בעיקר גמר גביע בילדים, בו כבש שער בניצחון 1:3 מול הפועל תל אביב. פלא שהוא מתרגש אוטומטית ממשחקי דרבי? באחד המשחקים של הצהובים מול הפועל פתח תקוה צד לוי את עינו של רן אליאס, מאמן ותיק במחלקת הנוער של הפועל. אליאס שוחח עם ההורים אבי ואיילת, הסביר היכן יוכל הטאלנט לעשות קפיצת מדרגה ולזכות בבית חם ומחבק, ובגיל 14 נחת לוי בקבוצת נערים ב'.

כדרך קבע התאמן עם שנתונים גבוהים ממנו, ובשנה הראשונה בנוער עידן בראון היה האיש שעשה לו הסבה למגן ימני, תפקיד בו שיחק גם בבוגרים בנשר וברמת השרון לפני ששב להפועל באמצע העונה שעברה. "היום מגן מודרני הוא כמו שחקן כנף ויכול להצטרף להתקפה ולתרום שערים ובישולים", אומר לוי. "מן הסתם קודם כל צריך להתרכז בהגנה והתקפה היא הערך המוסף, אבל אני מרגיש מדהים בתפקיד הזה, הוא מאתגר אותי יותר ומוציא ממני דברים טובים".

"התפקיד מוציא ממני דברים טובים". בן לוי עם יעקב אבבה. צילום: סער כרמלי, הפועל פתח תקוה

"התפקיד מוציא ממני דברים טובים". בן לוי עם יעקב אבבה. צילום: סער כרמלי, הפועל פתח תקוה

במאי 2016 היה לוי שותף לגביע ההיסטורי עם הנוער של הפועל, לאחר ניצחון 0:1 על הפועל תל אביב בהארכה. בגמר אז שיתף פעולה עם רם לוי ונתי בנימין, חבריו לקבוצה הנוכחית, ובמינון נמוך יותר בנוער שיתף פעולה עם מתן גושה וספיר יתח. "כיף גדול שכל כך הרבה שחקני בית משתלבים בהצלחה בבוגרים", הוא משתף בתחושה הכללית. "שחקני בית משחקים קודם כל בשביל המועדון בו גדלו, ההצלחה שלו חשובה להם ורואים את זה. רק טבעי ששחקן שעבר מסע לא פשוט מהילדים, דרך הנערים והנוער ועד הבוגרים, ייתן מעצמו יותר. כשאתה מגיע ומקבל את הצ'אנס אי אפשר להסביר מה עובר בראש ובגוף".

"עמיר נוסבאום קודם כל בן אדם"

תשע הופעות רשם לוי במדי הפועל בעונה החולפת, בכולן נכנס כמחליף בשלבי הסיום. העונה כבר הספיק להשלים 90 דקות בניצחון 1:4 על עפולה, אבל למרות התקווה לשינוי מגמה, הוא יודע היטב שלא הכל תלוי בו. "מה שהצוות המקצועי יחליט זה מה שיהיה ואני מתכוון להמשיך לעבוד קשה ובכל דקה שייתנו לי לתת 200% כדי להצליח במועדון הענק הזה", הוא מבהיר ומדגיש את החיבור הטוב עם מאמנו. "עמיר נוסבאום קודם כל בן אדם. הוא מבין את השחקנים ואפשר לפנות אליו ולדבר איתו. האימונים שלו פשוט תענוג והוא תמיד בא בגישה טובה. אחד שכל השחקנים ישחקו בשבילו".

נוסבאום. צילום: זאב שטרן

"אחד שכל השחקנים ישחקו בשבילו". נוסבאום. צילום: זאב שטרן

"לא היה קל בהתחלה לעבור ממכבי תל אביב להפועל פתח תקוה, אבל זה המהלך הכי טוב ונכון שעשיתי בקריירה", מסכם האיש שחתום לשלוש השנים הקרובות ולא קשה להרגיש את הדם הכחול זורם בעורקיו. "סבא שלי, ראובן, מגיע ראשון יחד עם אבא לכל חור והם לא מרשים לעצמם לפספס משחק. בהתחלה אמא הייתה מפחדת שהבן שלה ייפול או יקבל מכה, אבל עד עכשיו אין לה גרון מהצעקות בדרבי".

מה תיחשב עבורך הצלחה העונה?

"לתפוס מקום בהרכב הראשון, לקחת על עצמי כמה שיותר ולעזור להוביל את הקבוצה קדימה. אני מאמין שזו תהיה שנת הפריצה שלי. קבוצתית, הפועל יכולה להגיע כמה שיותר גבוה ולהילחם על עליית ליגה. יש כאן חומר שחקנים מצוין וחומר אנושי טוב שמסוגל לעמוד במשימה, חד משמעית".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. תמיר

    בן לוי אתה שחקן מוכשר מאוד
    נהניתי מאוד בדרבי איך הטרפת את הקבוצה והקהל
    אוהבים אותך בן
    רק תמשיך כך,המון הצלחה
    ושאפו ענק למאמן הצנוע והמוכשר עמיר נוסבאוום שרואים את טביעת האצבע שלו על הגישה ורוח הלחימה של כל השחקנים
    בהצלחה!!!!

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הפועל קבוצה חלשה. חיים קצת בלה לה לנד שיעלו ליגה. יסיימו אמצע טבלה ובדרבי יקבלו 3.
    תזכרו מה כתבתי.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר