כיתה ריקה. צילום רינת אברג'יל

מה צריך לשנות? "צריך יותר תקציבים ושעורי עזר לילדים שמתקשים"

לקראת ועידת החינוך של פתח תקוה, הפרלמנט עונה על השאלה מה צריך לשנות בבתי הספר בעיר. ומה אתם הייתם משנים?

פורסם בתאריך: 20.8.19 11:06

 

מאיה (סורמלו) בן ישראל

מאיה בן ישראל

מאיה בן ישראל

"אנו חיים במציאות בה מערכת החינוך עוסקת במרדף אחר ציונים, כזו שבמקום לקדם ולטפח סקרנות ויצירתיות, במקום ללמד את התלמידים לחשוב, הופכת את התלמידים למכונות ציונים (לא) "משומנות היטב. בתי הספר נמדדים על פי קריטריונים שגורמים להם ל"החביא" תלמידים לא טובים במקלטים, במקום להתגאות בהישגים ובקצב התקדמות למרות ועל אף. מפאת קוצר היריעה לא אוכל להרחיב אך נדמה שלצד שיפור מערכת התגמול עבור עובדי ההוראה, כזה שיביא לכך שאנשים מצוינים יגיעו למערכת חרף אפשרויות בחירה רבות, מרצון ולא כמפלט, ומאידך בחירת בעלי התפקידים ובמיוחד זו של מנהלי בתי הספר תהיה קפדנית יותר, מה שיאפשר לתת להם בין היתר אוטונומיה בשטח בית הספר. כל זה יביא למיצוי המיטב, ליוזמות ברוכות מצד המורים ולמימוש הפוטנציאל הן של המורים והן של התלמידים". (בן ישראל היא פעילה חברתית).

לפרטים והרשמה לוועידת החינוך של פתח תקוה כנסו כאן

אופירה אבירם

אופירה אבירם

אופירה אבירם

"הייתי משנה את הגישה. ילדים זקוקים למורה שתחדיר להם מוטיבציה ותיתן להם תקווה ותאמין בהם ולא רק תכתיב ותרצה חומרים יבשים אלא תעניין אותם. צריך לבחור מורים בקפידה, זאת עבודת קודש של ממש, זו שליחות. הם אחראים לחינוך דור העתיד שלנו. למזלי בני הבכור שגיא זכה במשך שנתיים למורה לחיים שידעה להעצים, להאמין ולחזק כל תלמיד בדרכו שלו. זה הזמן להודות לך, רונית סונסינו. בנוסף, צריך יותר תקציבים ושעורי עזר לילדים שמתקשים ולא להמשיך בחומר הנלמד עד שלא כל הכיתה מבינה את החומר. כן צריך לשים דגש על המחשבה של החיים אזרחיים שמפחידה את התלמידים. צריך ללמד אותם דברים כמו איך להתנהל עם כסף, איך לבחור מקצוע נכון, מה כדאי ללמוד, איך להיות סטודנט ולא להיכנס לחובות. צריך להעלות את המודעות לנושאים כמו דיכאון קליני, הטרדות מיניות ולפתח סבלנות אצל ילדים. צריך לתת להם תחושה שהם לא לבד". (אבירם היא נומרולוגית).

דוד חג'ג'

דוד חג'ג'

דוד חג'ג'

"בשנה האחרונה אנו רואים שינויים רבים בעיר כאשר תחום החינוך מקבל עדיפות גבוה. שיתוף הפעולה בין ראש העיר רמי גרינברג למ״מ ראש העיר רון כץ המחזיק בתיק החינוך, מניב תוצאות ושינויים רבים בתחום החינוך. לצד כל זאת, יש צורך בשינוי אנושי וחברתי חשוב, הגיע הזמן להתחיל ולשלב תלמידים עם מוגבלויות בבתי הספר היסודיים והתיכוניים בכל כיתה, לא לחשוש, ולאפשר לתלמידים עם המוגבלויות לעמוד באתגרים ועל הדרך לחנך את כל התלמידים על סובלנות וסבלנות וקבלת האחר". (חג'ג' הוא פעיל חברתי).

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר