גלריות בתל אביב (Shutterstock) צילום: Comaniciu Dan
גלריות בתל אביב (Shutterstock) צילום: Comaniciu Dan

גלריות בתל אביב: מיטב המקומות בעיר שאסור לכם לפספס

סצנת הגלריות בישראל תופסת מקום מכובד עם רשימה בלתי נדלית של אמנים נפלאים, בעלי יצירתיות מפעימה וכובשת. אספנו את מיטב הגלריות בתל אביב ואגדנו לכם בכתבה הבאה

פורסם בתאריך: 2.9.19 15:02

גלריה ניצנה 14 מתחם נגה – יפו

סצנת הגלריות בישראל בעשורים האחרונים תופסת מקום מכובד עם רשימה בלתי נדלית של אמנים נפלאים, בעלי יצירתיות מפעימה וכובשת, המותחים את זירת האמנות הישראלית הרבה מעבר לגבולות המוכרים.
הגלריות הפרטיות ממגנטות אליהן שוחרי תרבות, לא פחות מאלו המרכזיות הגדולות. כך למשל ביפו, במרכז מתחם נגה, נחשפנו לגלריה מיוחדת במינה של האמנית הרב גונית, גילה חמצני.

הגלריה, שגם אותה גילה עיצבה, מרשימה בהתאם לסטנדרטים הבינלאומיים של מיטב הגלריות בעולם, ועם זאת חמה וביתית. דרך התמונות והפסלים של חמצני, אנו נחשפים לסיפוריה האישיים, ולחשיפת החוויות הפנימיות והעולם הפנימי שלה עצמה. ההיצע האמנותי שלה משתרע מעבר לאטרקציות זמניות וטרנדים עכשוויים, ומהווה אלטרנטיבה שוקקת ומלאת חיים, אמנות שמבטיחה ומקיימת, מפתיעה, מקרבת ומרתיעה ומעוררת את כל החושים, ניתן לומר – פנינה אמיתית ביפו, במתחם נגה.

צילום: גילה חמצני

צילום: גילה חמצני

מסע בין ישן וחדש

המסע לעולם הוינטג' בגלריה "ניצנה 14" עובר דרך הקומה התחתונה, בו תזכו לחוויה עוצרת נשימה של ציורים מעשי ידיה של גילה חמצני, נחשפים אליכם במלוא ההבעה וללא התנצלות. ציורים בסגנון מופשט, פורטרטים בצבעי שמן של נשים צבעוניות, אדמוניות, כחולות שיער, וורדרדות. נשים פעורות פה ומגלגלות עיניים, וברור לנו שמאחורי כל אחת מהן מסתתר סיפור, אך טרם הצלחנו לפענחו. ויש גם רישומים מרשימים בשחור-לבן, וציורים יפיפיים שבוצעו בטכניקות מעורבות – שילוב ייחודי בין ציור לרישום.

בשתי קומות הגלריה משולבת האומנות במיטבה, וככלל זה גם אלמנטים ייחודיים מעולם הוינטג': כלי בית וינטג' משנות הארבעים עד השישים, אומנות של חמצני עצמה – ציורים ופסלים פנטסטיים מעשי ידיה, ותערוכות מתחלפות של אמנים שונים, רהיטים וכלי בית מיוחדים שהיא מקבלת מאספנית וינטג': ריהוט, מדפים, שולחנות, כיסאות, כורסאות ועוד.

חמצני מארחת בגלריה ייננית שמפתחת ומייצרת יינות משובחים, ומציגה בנוסף, גופי תאורה מיוחדים מעשה אמן, פסלים וכדי חרס שהיא עצמה מייצרת בטכניקות שריפה מגוונות. בגלריה מבקרים, דרך קבע, מעצבי פנים, סטייליסטים, אנשי קולנוע ובמה, צלמים ובמאים, שאוספים ממיטב היצירות והריהוט הייחודיים ומשלבים אותם בהצגות ובתכניות טלוויזיה, כולם ככולם נהנים מהאווירה הביתית ומתחושת הקרבה שחמצני מעבירה היטב.

צילום: גילה חמצני

צילום: גילה חמצני

גילה חמצני, מייסדת ובעלת הגלריה, היא אמנית רב תחומית, ציירת, אמנית ועוסקת בפיסול ומיצב. היא השתתפה בתערוכות בארץ ובעולם, ויצירותיה נמכרו לאספנים פרטיים. היא עוסקת באמנות כל חייה, החלה דרכה כפסלת ובהמשך כציירת וכיום אף מדריכה ומעבירה שיעורים של ציור ופיסול, וכן סדנאות מהנות ומיוחדות לימי הולדת, לזוגות ומשפחות, לעובדים בחברות ולקבוצות. באמצעות הסדנה, המשתתפים מאתחלים מחדש את היצירתיות שקיימת בכל אחד מאיתנו, אותה נוטים לשכוח בשגרת היום יום. הסדנאות מועברות בדרך יצירתית וחווייתית, מהנה ומלאת הומור.

גלריה "ניצנה 14"
כתובת: ניצנה 14, יפו
שעות פתיחה:
ימים א'-ה': 11:00 – 18:30
יום ו': 11:00 – 15:00
טלפון: 054-7205580
קישור לאתר  
קישור לפייסבוק

צילום: גילה חמצני

צילום: גילה חמצני


כתבה שיווקית

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר