קו תחבורה שיתופית צילום: באדיבות שבוס (ראש העין)
קו תחבורה שיתופית צילום: באדיבות שבוס (ראש העין)

החל מיוני: אוטובוס בשישי לתל אביב

הקו השיתופי החדש לא יעבור בשכונות הוותיקות ויאפשר לתושבי העיר להגיע לתל אביב בסופי שבוע ללא מכונית פרטית. חבר המועצה עומר שכטר מסביר על הפרצה בחוק שאיפשרה את המהלך

פורסם בתאריך: 21.5.17 21:26

החל מחודש יוני צפוי להתחיל לפעול בראש העין קו התחבורה השיתופית של שבוס, אגודה שיתופית הפועלת בערים שונות בארץ, ומגיעה כעת גם לראש העין. הקו השיתופי יאפשר לתושבי העיר להגיע לתל אביב בסופי שבוע.
המיזם נוצר בעקבות  יוזמה של קבוצת צעירים מהעיר שחברו לאנשי מיזם שבוס על מנת לספק אלטרנטיבה לרכב הפרטי ולמוניות בימים ובשעות בהם אין פעילות של תחבורה ציבורית. בסוף השבוע האחרון סיימו לגייס באמצעות אתר מימון ההמונים הדסטארט את סכום הכסף הנחוץ להתחלת פעילות הקו בעיר והוא צפוי לצאת לנסיעה ראשונה כבר בחודש הבא. הקו יגיע מראש העין ליעדים שונים בתל אביב בערבי שישי, זאת מבלי לעבור בשכונות הוותיקות של ראש העין.
המיזם נולד בשנה שעברה לאחר סקר שנערך בין תושבי העיר על מנת לבחון את כדאיות הפרויקט בעיר. “ההשקה של הקו תהיה ביום שישי ה-2 ביוני”, אומר חבר המועצה עומר שכטר, אחד מיוזמי הפרויקט, “באותו יום תופעל הנסיעה הראשונה מראש העין לתל אביב וחזרה. המסלול יתפרסם ממש בימים הקרובים. המחיר יהיה מחיר השקה, בערך עשרה שקלים. בהמשך המחיר יתעדכן למחיר הרגיל של הקו, 35 שקלים לשני הכיוונים. כרגע אנו עדיין בודקים כמה קווים נפעיל בכל שבוע והכל תלוי בביקוש ובשימוש”.
שכטר מציין לחיוב את הערכים המוספים של המיזם. “המטרה היא לשחרר את תושבי העיר שלא יהיו תלוים ברכב. מבחינתי הדבר הכי חשוב זה שנאפשר לתושבי העיר לצאת מהעיר בסופי שבוע. מדובר בפרויקט שקיים גם בערים אחרות כמו ירושלים וחולון. יצרנו שיתוף פעולה עם המיזם ואנו פועלים תחת האגודה הזאת. חשוב להבין שהמיזם הוא שונה. במדינת ישראל אסור להפעיל תחבורה ציבורית בצורה עצמאית, וכדי להפעיל צריך לזכות במכרז של משרד התחבורה. אי אפשר פשוט לעצור ולקחת כסף מנוסעים. תחבורה ציבורית מאופיינת בספונטנית, ופשוט אוספים בתחנות נוסעים. במקרה של שבוס, אנו לא פועלים בספונטניות ומי שיוכל להשתמש בשירות אלו חברי אגודת שבוס. ניתן להצטרף לאגודה דרך האתר והאפליקציה של שבוס ומשם גם להזמין כרטיסים. רק חברים יכולים לעלות, אחרת התחבורה תיחשב ציבורית ולא שיתופית. אפשר לומר שמצאו פרצה על מנת להקים את המיזם. חשוב לציין כי הפעלת הקו חשובה גם ברמת פיקוח נפש כי מסיעים צעירים שלא שותים ונוהגים וגם הלכתית כי מורידים חמישים רכבים מהכביש. המסלול לא עובר בשכונות דתיות ולא מפריע לאף אחד”.
יעקב אדמוני, סגן ראש העיר ויו”ר סיעת ש”ס בעיר, הגיב השבוע: “ זה לא מקובל עלינו. מה שיגידו לי הרבנים ותנועת ש”ס אני אעשה. מדובר בהפרה של הסטטוס קוו. מי שנוסע באופן פרטי ברכב שלו אז זה משהו אחר, אבל לא אוטובוס. השבת שימרה את העם היהודי בכל הדורות. שכטר הוא לא רב פוסק והוא לא יכול לקבוע הלכתית אם אוטובוס עדיף על פני כמה רכבים”.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר