שיגור רקטה מעזה. צילום: STRINGER/רויטרס
שיגור רקטה מעזה. צילום: STRINGER/רויטרס

"אנשים גרים בבלוקים מכוערים ומסוכנים, 82 אחוז מהדירות ללא ממ"ד". יו"ר ארגון הקבלנים בפתח תקוה עולה להתקפה

אהרון דינוביץ מתייחס לנתונים שנחשפו לפיהם רק ל-15,000 דירות בעיר יש ממ"ד ואומר: "העירייה צריכה לתת דגש בחמש השנים הקרובות על התחדשות עירונית"

פורסם בתאריך: 15.9.19 14:32

התאחדות הקבלנים בוני הארץ ערכה סקר של הדירות בעיר, וזאת לאור המתיחות שהייתה בדרום בשבוע שעבר. התוצאה: מהסקר עולה כי 82 אחוזים מהדירות בפתח תקווה הן דירות ללא ממ"ד.
לדברי ההתאחדות, ומסקירה שמבוססת על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה והערכות כלכלני ההתאחדות, עולה כי כ-68 אלף דירות בפתח תקווה הן דירות ללא ממ"ד לעומת כ-15 אלף דירות בלבד עם ממ"ד. עם זאת הם מציינים שבדירות שאין בהן ממ"ד, ייתכן כי יש מקלט בבניין או בשכונת המגורים.
"צריך להפשיר קרקעות חקלאיות", אומר אהרון דינוביץ, יו"ר ארגון הקבלנים בפתח תקוה, "לא יתכן פתרון לאנשים שגרים בבלוקים משנות ה-50. הם צריכים לשנות את החיים שלהם. כולנו יודעים שיש בעיה של תשתיות. אנחנו מכים על חטא, ונכה על חטא שהילדים שלנו ימשיכו לגור בבלוקים המכוערים והמסוכנים האלה. בגדול האחריות היא של הממשלה, אך מי שחותם על ההיתרים זו העירייה. לא כל בית זכאי לתמ"א 38 אבל אין להם ממ"ד, לכן יש צורך לאשר יותר פרויקטים. אף אחד לא אוהב לחיות בלי ממ"ד. גם אם יש מקלט ציבורי, אבל אף אחד לא רוצה להיות בו לפי רמת התחזוקה שלהם, ויש דקה וחצי להגיע אליהם וחלק מהתושבים מבוגרים. לכן בחלק מהמקרים המקלט כבר לא אפקטיבי. העירייה צריכה לתת דגש על התחדשות עירונית בחמש השנים הקרובות ואמרתי את זה בזמנו גם לראש העיר איציק ברוורמן. כרגע אין ממשלה, ולכן זה קצת מקשה על התוכיות הנוכחיות".

מלשכת דובר העירייה, נמסר בתגובה: "עם כניסתו לתפקיד, ראש העיר, רמי גרינברג, הקים יחד עם משרד השיכון את המנהלת להתחדשות עירונית. החלטה זו עברה עוד במועצת העיר הראשונה. בנוסף, ראש העיר מקיים מידי יום פגישות רבות עם יזמים לטובת קידום פרויקטים להתחדשות עירונית. כך, אושרו תכניות בשכונות אחדות, רמת ורבר ובמקביל מקודמות תכניות במרכז העיר, בשכונות יוספטל, עמישב ותקומה. בעוד רוב הרשויות בארץ עצרו את התקדמות הפרויקטים להתחדשות בתחומן, פתח תקוה מקדמת תכניות אלו ביתר שאת – תוך מתן דגש לפתרונות תחבורה, מבני ציבור, תשתיות ועוד. עוד נציין כי בניגוד לנטען, גם בשכונות הותיקות קיימים מקלטים שמישים. מתוך מחויבות לעתיד העיר, עיריית פתח תקוה תמשיך לקדם פרוייקטים אלו לרווחת תושביה ותדאג לביטחונם בחירום ובשגרה כאחד".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. בן דוד

    נדרש פינוי בינוי בכל הארץ. להרוס את כל בנייני ארבע הקומות המכוערים (הם היו מכוערים מרגע הקמתם) ולבנות מגדלים יפים (לא בצע אפור!), לגובה רב מאד, וביניהם פארקים. ישראל מדינה קטנה בשטחה, ואסור להרוס את שטחי הטבע והשדות המועטים שיש בה. כל הארץ פינוי בינוי!

  2. תושב העיר

    ומה עים אלתרמן לאה גולדברג
    כל השכונה צריך להרוס וליבנות
    מיגדלים שם התשתיות כבר חמישים
    שנה הגיע הזמן

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר