שחקני הפועל באימון הפתיחה. צילום: ניר קידר
שחקני הפועל באימון הפתיחה. צילום: ניר קידר

המפתחות, התקציב והסגל: כל מה שרציתם לדעת על הפועל לקראת העונה

למרות תוצאות מאכזבות בגביע הטוטו ובעיות מול הבקרה התקציבית, הפועל פותחת עונה עם מטרה אחת ויחידה: עלייה לליגת העל. כל מה שרציתם לדעת לקראת פתיחת העונה של הקבוצה הכי לחוצה בליגה הלאומית

פורסם בתאריך: 18.8.17 11:22

רף הציפיות לקראת העונה שבפתח מרקיע שחקים בהפועל, ששינתה את פניה לבלי הכר בקיץ האחרון. שורת שחקני רכש עם רזומה מוכח בליגת העל, מאמן תוצרת בית ומו"מ מתקדם על כניסת עמותת האוהדים "הכחולה" כשותפה בניהול המועדון, פתחו את התיאבון ללא מעט כחולים שהדירו שנים ארוכות את רגליהם מהמגרשים.

אלא שבהפועל כמו בהפועל, השאלה הגדולה היא איך השמות היפים על הנייר יבואו לידי ביטוי על כר הדשא. עד עכשיו הדברים רחוקים מלהשביע רצון, ולמרות הנסיבות המקלות על כך שזה בסך הכל גביע הטוטו וחצי הרכב לא עבר בבקרה  – בהפועל היו מעדיפים לצאת לדרך במאזן מעודד קצת יותר משני הפסדים נטולי שערי זכות. המלחמות, כך בפי ראשי המועדון, מול הבקרה התקציבית נמשכו עד הרגע האחרון, בהצלחה חלקית, במטרה להגיע היום (16:30, ראש הזהב – כך בפי השרופים בכחול) בהרכב חזק לדבר האמיתי – מחזור הפתיחה מול קבוצת האוהדים הפועל קטמון.

סגל
שוערים: רובי לבקוביץ', עומר חנין.
הגנה: ירין חסן, עומר ורד, דניאל כהן, חיים איצרין, יוני אוחיון, עמירן שקלים, איציק כהן, רם לוי.
קישור: טנגיז ציקארידזה, שלומי חנוכה, נס זמיר, אדריאן רוצ'ט, ספיר איטח, איתי לוי, אודי כהן.
התקפה: אור ברוך, גל צרויה, ברנקו מיכאילוביץ', והיב חביבאללה.
עזבו: אבי איבגי, מועין חלבי, יואב זיו, יובל יוסיפוביץ', מתן בלטקסה, גבי קניקובסקי, סלבישה סטוינוביץ', אביעד בורלא, סמואל גילמור, דניאל גרץ.
הצטרפו: רובי לבקוביץ', עומר חנין, חיים איצרין, יוני אוחיון, עמירן שקלים, איציק כהן, טנגיז ציקארידזה, שלומי חנוכה, נס זמיר, ברנקו מיכאילוביץ', אדריאן רוצ'ט.

צוות ניהולי ומקצועי
בעלים: דורון גלנט, מנהל מקצועי: ברוך סער, מאמן: אורן קריספין, עוזר מאמן: אלון מאיה, מאמן שוערים: רפי כהן, מנהל הקבוצה: חזי בבאי. מנהל מקצועי מחלקת הנוער: פרדי דוד, מאמן קבוצת הנוער: אלי חייט.
תקציב: כ-7 מיליון שקלים.
שכר שחקנים: כ-4 מיליון שקלים.
שיטה וסגנון: שתי שיטות שנוסו במחנה האימון יהיו הבסיס של הפועל העונה. הראשונה היא חמישה שחקני הגנה במערך 2-3-5, שיטה אותה הריץ קריספין בשנתיים האחרונות גם בקבוצת הנוער, והשנייה התקפית יותר – 3-3-4. "לא בכל משחק נתקוף עם שמונה שחקנים, אבל ברור שהמטרה היא לשחק כמה שיותר מהר קדימה", אמרו במועדון. "עם זאת, חשוב קודם כל לא לקבל גול ולהיות קבוצת הגנה חזקה – המשמעות היא שגם מי שישחק למעלה יהיה מחויב הגנתית".
דבר הבעלים, דורון גלנט: "אני מקווה שכולם ייהנו השנה מהפועל ושהקבוצה תחגוג בסיום העונה עלייה לליגת העל. זו המטרה המוצהרת שלנו".

זרקור: ברנקו מיכאילוביץ'
קברניטי המועדון עברו שבעה מדורי גיהינום וירקו דם עד שהודיעו קבל עם ועדה כי החזירו את החלוץ שהפך לחביב הקהל וטייל אשתקד בסטייל עם הפועל עכו כל הדרך לליגת העל. גם אם רק יתקרב ל-15 השערים שכבש אשתקד, יחד עם הטכניקה המצוינת והביטחון שהוא משרה, בהפועל יוכלו לפנטז על תסריט זהה לזה של קבוצתו הקודמת, בעונה הנוכחית.

ברנקו מיכאילוביץ'. צילום: הפועל פתח תקוה

יציע
ההערכות גורסות כי פחות מ-300 מנויים נמכרו עד כה, אך הלך הרוח בקרב האוהדים וברשתות החברתיות הוא להסתער על המנויים עם כניסתה הרשמית של עמותת "הכחולה" כשותפה ב-50% ממניות הניהול במועדון. עם השלמת המהלך ההערכות הן כי הפועל עשויה למכור למעלה מאלף מנויים. על ההשלכות של יציעים מלאים והאווירה המחשמלת עבור השחקנים מיותר להרחיב.

מפתחות
1. על ניהול ואימון – בארצנו הקטנטונת מנהל מקצועי ומאמן לא מהווים מתכון בדוק להצלחה. מילים שמתאימות יותר לציוות הזה הן חיכוכים תמידיים, הוראות סותרות בחדר ההלבשה ומעבר זריז של המנהל המקצועי מהיציע אל הספסל, בין אם על חשבונו או לצדו, או אם תרצו "על ראשו" של המאמן. דוגמאות לא חסרות, מג'ורדי קרויף וליטו וידיגל, דרך יצחק שום וניסן יחזקאל ועד דני גולן וניר קלינגר. אם יצליחו ברוך סער ואורן קריספין לשדר על אותו גל ולהציג חזית אחת עבור השחקנים גם ברגעים קשים, ויהיו כאלה, הפועל תצא חזקה ומאוחדת לקרבות הלא פשוטים שטומנת בחובה ליגת המשנה, הידועה בשנים האחרונות גם בכינוייה הלא חינני – "המשוגעת".

2. שם קוד: ניסיון – בהפועל יכולים להצהיר עד מחר שישמחו מאוד על שילובם של שחקני בית ולעבות את הסגל עם כישרונות מקומיים שבלטו אשתקד בנוער, אבל הרכב שכולל את רובי לבקוביץ', עומר ורד, חיים איצרין, איציק כהן, נס זמיר ואדריאן רוצ'ט – רובם ככולם עם ניסיון עשיר בליגת העל, חייב לתת את הטון ללא פשרות בליגת המשנה.

3. שותף כחול – זה נמשך ונמשך ומתחיל להימרח, אבל כשכל כך הרבה שנים ראו אוהדי הפועל כל מיני דמויות לא רצויות (זו ההגדרה הכי עדינה שמצאנו) משתלטות להם על המועדון, הם האחרונים שיאמרו נואש. חברי מועדון הזהב כבר הרימו את הכפפה עם גיוס סכום נכבד, ולמרות שדורון גלנט ממחזר חדשות לבקרים את סיסמת "אני עדיין צריך להעביר את כל המסמכים", איש מחברי העמותה הנאמנים לא מתכוון להרפות עד שיושלם המהלך להשבת הפועל לאלו שבאמת צריכים לנהל אותה ורוצים בטובתה – האוהדים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר