שולמית פרטוש והכבדים עם הבצל

חם וטעים לשבת: הכבד והבצל של שולמית פרטוש

שולמית פרטוש התאהבה בבישול כילדה במטבח של אמה. גם כעת, בבית הפרטי שלה, היא עדיין נזכרת בריחות, בסדר ובקצב שאמה הייתה עושה את הדברים. "אני מוסיפה חוויאג’ להרבה מהמנות שאני מבשלת", היא מספרת

פורסם בתאריך: 24.10.19 16:47

קצת על עצמך: שולמית פרטוש, 39, נשואה לאבי – הבעלים של הקאסה בפתח תקוה, אמא לשלושה ילדים, שניים מהנישואים הקודמים שלה, וילדה אחת משותפת לה ולבעלה, אבי. עובדת בעיריית ראשל"צ. "עבדתי בעבודה הזאת עוד כשהכרתי את אבי", היא מספרת. "כשאני לא בעבודה אני מתפנה לאהבה השנייה שלי בחיים, אחרי בעלי והילדים – שזה בישול. בישול ביתי, חמים, טעים ועם ריחות שממלאים את כל הבית".

רקע בעיר: "עברתי לגור בפתח תקוה לפני שלוש שנים בגלל אבי. הוא מת על העיר הזו. על התושבים, על האנרגיה ועל חיי הלילה שנוצרו פה. חשוב היה לו לפתוח עסק דווקא כאן בפתח תקוה ולכן הוא עזב את ה”די בר” בהרצליה ופתח כאן מועדון".

מאיפה הגיעה האהבה למטבח: "מהבית, מהבישולים של אמא שלי שהיא בשלנית גדולה שמבשלת את כל הסגנונות. כל שישי וחג היא עומדת שעות במטבח ואני ראיתי בעשייה שלה במטבח קסם. התאהבתי. כבר בתור ילדה קטנה הייתי יושבת לידה, מסתכלת על מה היא עושה, טועמת ובעיקר לומדת. הייתי מאוהבת בריחות, בסדר ובקצב שבו היא עושה את הדברים".

שולמית פרטוש

שף/קונדיטור אהוב: "אני מעריצה את השף חיים כהן. בעיניי הוא בשלן עם נשמה. רואים שיש לו תשוקה לבישול ואוכל. הוא נהנה מזה".

המנה האהובה: "יש מנה אחת שאני אוהבת גם לאכול וגם לבשל שהיא כבד אווז ברוטב יין. זו מנה שהיא שלמות וכולם נהנים ממנה, גם ילדים".

בישול או אפייה: "ברור שאני מעדיפה בישול. באפיה יש חוקים, מדידות ואני בן אדם של מעוף. אוהבת לנסות, לשלב, להפתיע עם מתכונים חדשים. אני מוצאת בזה יותר עניין".

תבלין אהוב: "חוואייג’, בגלל הריח, הטעם והצבע. אני מוסיפה חוויאג’ להרבה מהמנות שאני מבשלת. זה תמיד מוסיף טעם אחר ומעניין".

התפריט ביום שישי: "בעיקרון בשולחן שישי יש אצלנו הכל כי אנחנו אוהבים לארח. בארוחות שישי בבית אני ממש משקיעה בסלטים אהובים ומיוחדים שאני קוצצת במו ידיי, מכינה מנות דגים, עוף, בשר מבושל – רצוי בישול ארוך. וגם תפוחי אדמה בתנור".

המנה הראשונה: "וואו. אני חושבת שהמנה הראשונה שלי במטבח הייתה פסטה. זה יצא ממש טעים כי ניסיתי ליצור מנה שהיא מעבר לפסטה רגילה. הוספתי תבלינים ועשבי תיבול ויצא נהדר".

המומחיות: "סלטים. אני אוהבת לבשל הכל אבל חשוב לי שיהיה סדר בארוחה עם מנות ראשונות, עיקריות ותוספות. לכן אני ממש משקיעה בסלטים".

מה אף פעם לא תסכימי לבשל או לאכול: "מוח. זו מנה שלא אגע בה בגלל המרקם".

הכבדים של שולמית פרטוש

מתכון לשבת: כבדים עם בצל מטוגן

המצרכים:

קילו כבד עוף
3 בצלים חתוכים לרצועות
פפריקה
פלפל שחור
חוואייג’
אבקת מרק עוף

אופן ההכנה:
מחממים כף שמן זית במחבת ומטגנים יחד את הבצל ואת הכבד. כשהם מתחילים להזהיב מתבלים במלח ופלפל לפי הטעם, כפית מרק עוף, רבע כפית חוואיג’ ורבע כפית פפריקה. ממשיכים לטגן עד להשחמה.

בתיאבון!
שבת שלום

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר