מורן קרן. צילום לירז מנדל
מורן קרן. צילום לירז מנדל

חם מהמטבח של מורן קרן: ארטיקים שוקולד חלב

"אצלי תמיד יש למה לחכות בסוף הארוחה", אומרת מורן קרן - קונדיטורית ושוקולטיירית שמוכרת עוגות. עבור בני המשפחה שלה היא אופה פחות, כדי לשמור על הגזרה

פורסם בתאריך: 21.11.19 17:27

קצת על עצמך: מורן קרן, בת 39, נשואה לניר ואמא לתאומים בני שבע. גרה בשכונת אם המושבות. קונדיטורית ושוקולטיירית במקצועה. "תמיד הייתה לי אהבה מאוד גדולה לקינוחים", היא מספרת, "לפני המעבר שלי לתחום עבדתי בשוק ההון. יום אחד ראיתי תוכנית בטלוויזיה על עוגות מעוצבות, התלהבתי והתחלתי ללמוד במכללת אפק. תחילה פתחתי עסק בבית ואחרי שש שנים הצטרפתי כשותפה לעסק שנקרא 'לייבוביץ' – עוגות איכות וקינוחים', שמוכרים לסופרים וגם לאנשים פרטיים".

רקע בעיר: "הגעתי לפתח תקווה מרמת גן בשנת 2012. ההורים שלי עברו לכאן ואני עברתי איתם. אני מאוד אוהבת את העיר ובהחלט אמשיך לגור בה גם בעתיד".

מאיפה הגיעה האהבה למטבח? "האהבה לבישול הגיעה עם השנים, לא היה מישהו שלימד אותי. הכל התחיל באהבה לקינוחים שהתפתחה עם הזמן. אני יכולה לגלות שגדלתי בבית שהייתה בו שמירה על הבריאות, ולא היה בו הרבה שוקולד".

שף/קונדיטור אהוב? "קרין גורן, היא עושה דברים טעימים בצורה פשוטה ועם חומרי גלם שיש בכל בית".

מהי המנה האהובה עלייך? "יש כמה מנות, והעיקר הם מוסים, גלידות ושוקולד. אלו השלושה שנמצאים אצלי כל הזמן, וגם אם לא תמיד במטבח בבית, אז תמיד בראש".

בישול או אפייה? "אפייה לחלוטין. אני אופה גם בבית בסופי שבוע שבוע כי יש לי גם עסק פרטי. עבור המשפחה אנו פחות אופים, משתדלים לשמור על הגזרה".

תבלין אהוב? "אני מאוד אוהבת קינמון. משתמשים בו בעיקר למאפים והוא משדרג גם בטעם הייחודי שלו וגם בארומה".

מה בתפריט ביום שישי? "בימי שישי אנו מקיימים ארוחה עם חברים, ובדרך כלל אני מביאה את הקינוח איתי וכולם מחכים לו. יש למה לחכות בסוף הארוחה".

מה הייתה המנה הראשונה שהכנת? "עוגה מעוצבת. זו הייתה עוגה של דורה משוקולד, שהזמינה חברה ליום הולדת של הבת שלה. אני זוכרת שיצא מצוין, וזה המחיש לי שאני טובה במה שני עושה".

מה המומחיות שלך? "שוקולד. שוקולד יכול לבוא לידי ביטוי בהרבה מוצרים, כמו למשל טבליות של שוקולד, פרלינים, ארטיקים עם שוקולד, טרפלסים ועוד".

מה אף פעם לא תסכימי לבשל או לאכול? "אבוקדו, אני פשוט לא אוהבת את הטעם ואת המרקם שלו ולכן לא אשתמש בו".

מתכון לשבת

ארטיקים שוקולד חלב

המצרכים:
1,080 קילו שוקולד מריר או חלב
360 מ"ל שמנת או גלידן
300 גר' שוקולד חלב או מריר (לציפוי)

אופן ההכנה:
מחממים יחד את השמנת ואת ה-1,080 קילו שוקולד בבן מארי או בפולסים במיקרו. מערבבים עד לקבלת תערובת אחידה. מעבירים את התערובת לשקית זילוף. מזלפים לתבנית סיליקון עם שקעים או לתבניות מיוחדות לארטיקים. מציבים מקלות קרטיב ומכניסים למקפיא עד להתייצבות. לאחר שהארטיקים קפאו, ממיסים במקרוגל או בבן מארי את יתרת השוקולד, מוציאים את הארטיקים מהמקפיא, טובלים בשוקולד, ומחזירים למקפיא. לפני החזרה למקפיא ניתן לקשט בסוכריות או בכל מה שבוחרים.

בתיאבון!
שבת שלום

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ליגל

    מורן, יש לך יידי זהב! קינוחים בכמה וכמה רמות מעל כולם! עד היום עוגות יום ההולדת והקינוחים שלך גורפות מחמאות! תודה רבה לך על מקצועיות ושירותיות!

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר