איציק ברוורמן. צילום זאב שטרן
איציק ברוורמן. צילום זאב שטרן

ברוורמן: "הדרך בה בחרה הנהגת ההורים בשיפר לפעול לא תקדם דבר"

במכתב שהוציא אתמול השיב ראש העיר, איציק ברוורמן, להורי התלמידים בשיפר על טענותיהם. בוועד לא מוותרים ואינם מתכוונים לפתוח את שנת הלימודים ב-1 בספטמבר

פורסם בתאריך: 30.8.17 08:16

אחרי שוועד ההורים בבית הספר היסודי שיפר הודיע כי שנת הלימודים לא תיפתח לאור בעיות שונות שאינן מטופלות (צפיפות, העברת שטחים ציבורים לטובת מוסדות חינוך מחוץ לשכונה ולימודי תלמידי חטיבות הביניים והתיכונים בשכונות מרוחקות), בחר ראש העיר איציק ברוורמן באופן די חריג להשיב להורים על טענותיהם במכתב משלו. במכתב שהוציא אמש הלין כי למרות פגישות רבות שקיים עם נציגי ההורים ולמרות שהעירייה בראשותו היא יחידה שנתנה בשנים האחרונות מענה מיטבי לשכונה, בחרה הנהגת ההורים לאיים בהשבתת פתיחת שנת הלימודים.

ראשית מבהיר ברוורמן כי משרד החינוך לא יאשר הקמת בית ספר יסודי חדש בשכונה, מפני שבית הספר שיפר אמנם מצוי במבנה ותיק (והוא לא היחיד בעיר) אבל הוא עבר שיפוץ כולל בהשקעה של חמישה מיליון שקל בשלוש השנים האחרונות. "מוסדות רבים בארץ היו מתקנאים במתקניו", הוא אומר. "גם הצפיפות אינה חורגת ממקביליו והיא הולכת ומצטמצמת עם צמיחת השנתונים בהם מספר התלמידים מוגבל ל-34 בכיתה".

הפגנת תושבי שכונת שיפר. צילום: מיקי שטרק

הפגנת תושבי שכונת שיפר. צילום: מיקי שטרק

ברוורמן מפרט כי בבית הספר חודשו מזגנים ושירותים, חדרי המדעים, חדר המחשבים, הספרייה וחלק גדול מהכיתות והמסדרונות. בנוסף חודש והוצלל מגרש הספורט. עוד הוא מבטיח כי תהליך ההשקעה בבית הספר יימשך.

באשר לחטיבת הביניים כותב ראש העיר: "לפני מספר שנים הוקמה ועדה שדנה במשך שנה וחצי עם כל וועדי ההורים העירוניים, כולל ועד בית ספר שיפר ובהשתתפות נציגי מינהל החינוך ומשרד החינוך, בה סוכם על אזורי הרישום בעיר ועל בתי הספר המזינים את החטיבות. גם בעבר משרד החינוך וועד הורים המרכזי אישרו את חלוקת אזורי הרישום כך שהתלמידים מופנים לחטיבת רשיש המצוינת במהלך 18 השנים האחרונות. על פי החלטת הוועדה, גם תלמידים רבים נוספים משכונות העיר מוסעים לחטיבות הביניים".

בכל הקשור למוסדות החינוך והחינוך המיוחד שנבנים בשכונה כתב: "ישנה עדיפות להקצאת שטחי ציבור בשכונה מסוימת לצרכי התושבים של אותה שכונה, אולם קיימים גם צרכים על עירוניים אשר כל אזור וכל שכונה בעיר נותנים להם מענה, לדוגמא: בשכונת רבות נוספות פועלים מוסדות חינוך על אזוריים שמשרתים את כל ילדי העיר, כגון קורצ'אק בשעריה, רבין בכפר גנים, מרכז שיקום ילדים בנווה עוז, בית ספר טכנולוגי נעמ"ת ברחוב קפלן ועוד. חשוב לציין כי מתחם החינוך המיוחד בית הספר הממלכתי "מעוף" ייתן מענה לתלמידים ליקויי למידה מכל העיר ולידו בית ספר חינוך מיוחד נוסף שייתן מענה לציבור דתי מכל העיר".

בית ספר שיפר. צילום זאב שטרן

בית ספר שיפר. צילום זאב שטרן

באשר לבקשת ההורים לשלוח את ילדיהם ללמוד בבית הספר בשכונת אם המושבות ובנווה גן הסמוכות כתב כי הדרישה אינה מעשית משום שמוסדות אלו מלאים לגמרי. "בשכונת הדר המושבות קיימים כיום שני בתי ספר שש שנתיים ואנו בתהליך מציאת מקום לשש שנתי נוסף שייתן מענה לשלושת בתי הספר הצומחים" הסביר.

לסיכום מציין ברוורמן כי דלתו תמיד פתוחה לשיח הדדי ולמציאת פתרונות לטווח הקרוב והרחוק: "הדרך בה בחרה הנהגת ההורים לפעול לא תקדם דבר, נהפוך הוא".

יו"ר וועד ההורים בבית הספר, רויטל עשור, אומרת בתגובה כי הדברים שנכתבו אינם מדויקים ובכוונתם להגיב עליהם. בכל מקרה ב-1 בספטמבר לא תיפתח שנת הלימודים בשיפר.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר